MBC zit er in! :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2008 19:24 #1216478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meten is weten

Er is maar één manier om het echt te weten te komen: een rollenbankdagje organiseren.
Groet,
Jan-Willem (die ook wel benieuwd is wat er waar is van zijn 204 standaard pk-tjes)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2008 19:26 #1216479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt als een echt leuk
Klinkt als een echt leuk evenement

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2008 19:27 #1216480 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook gedaan.

Wouter1973 schreef : Ik herken de opmerking die ik van Kristof ooit eens heb gelezen nadat hij zijn MBC had geinstalleerd: na het ritje moest ik hoognodig een sigaret.

Ik heb hem er ook maar tussen gezet, maar houd het wat aan de voorzichtige kant, met mijn lekkende nokkenaskeerring.Volgens de meter in mijn dash, loopt ie op tot 0,30 bar.
Man, wat een verschil, als de automaatolie ververst is en de keerring vervangen, wil ik hem tot 0,55bar draaien, maar verder wil ik toch niet gaan.Als ik het verschil merk met hoe het was en hoe het nu is, moet 0,55 bar al echt helemaal geweldig zijn.En dat voor, wat was het, 3 tientjes? Ik heb er nu al voor 50 euro lol van.....;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2008 19:45 #1216482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die 250 peekaa was bij een
Die 250 peekaa was bij een topic dat ik gestart had. Het ging over de turbo op een B204GT. 
Bossie (Ruben), JW, en ik wilde ook een keer hier in de buurt naar een dyno gaan, ik ben erg benieuwd.. 
Een andere nokkenas kan ook nog een (nog) wat beter vermogen geven. Misschien niet zo zeer het vermogen, maar wel wel de rijdbaarheid. 
Ik heb nog niemand hier op het forum gezien die een andere nokkenas gemonteerd heeft. Alleen JanV heeft een andere..
Maar eigenlijk is 180 peekaa of meer al genoeg, wat moet je er mee?
Wat zeg ik nu? Natuurlijk is dat niet genoeg! Ik wil al meer dan de 200 pk van een B204GT... haha
Groet,
Philip 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2008 20:05 #1216483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen 200 pk...
Voor mij is het huidige aantal pk's meer dan voldoende. Met de turbodruk op ongeveer 0,7 bar zou dat theoretisch op ongeveer 170 pk uitkomen, maar dat is maar theorie. Bovendien zal de turbodrukmeter ook een foutmarge hebben bij het aflezen. Het maakt me allemaal niet zo veel uit. Ik hoef ook niet per sé te pronken met het aantal pk's. Ik merk het verschil in elk geval enorm, hij is gewoon echt rap geworden in de hogere toeren, en behoorlijk vlot (duidelijk vlotter dan zonder MBC) zolang je onder de 2500 toeren blijft (mijn normale rijstijl). Voor zover ik heb begrepen uit ervaringen van andere LPT-eigenaren met MBC zit ik in elk geval op een veilig turbodruk niveau. Hein W. rijdt naar eigen zeggen al 120.000 km op 0,85 bar zonder problemen. Aanpassingen met chips en dergelijke zijn nu niet nodig, dus ik vind het wel prima zo. Zoals Bas al aangeeft: een heleboel lol voor een paar tientjes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2008 20:08 #1216484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De auto is inderdaad veel
De auto is inderdaad veel rijdbaarder, en dat is erg fijn!
Je vraagt je soms af waarom ze niet al uit de fabriek wat meer turbodruk hadden. Zal wel veiligheid zijn etc.
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2008 20:32 #1216495 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Exacte verschil
Het klinkt goed, hartelijk gefeliciteerd met deze verandering in rijeigenschappen.
Onze nieuwe aanwinst (zie <a href="/node/22158" target="_blank">dit Draadje</a>) rijdt prima, maar mijn meissie vindt hem wat traagjes.... Ze is tenslotte gewend aan de 740 TIC met HPT
Dus ik zat al meteen aan een MBC te denken maar ik wil geen problemen dus wilde ik maar gaan tot ongeveer 0,65 à 0,70 bar. Dan komttie op het vermogen van de 740 TIC waar ze altijd in heeft gereden en is hij waarschijnlijk net zo vlot.
Maar waar ik naar op zoek was en niet zo gauw terug kon vinden, wat is nu het exacte verschil tussen de B230FT en de B230FK. Jan Vlagsma heeft hier ooit iets over geschreven maar ik vond het niet meer.
Ik kan gezien de restauratie heel snel de MBC en de ECU (en die kwam al uit een 940 met HPT) uit de 740 trekken en dan op m'n gemak op zoek gaan naar de nieuwe onderdelen.
De turbo bekijk ik wel eens goed op de sleuteldag om te kijken welke turbo op de dit FK blok in de 940 zit geschroefd. Ik wil in ieder egval niet de tubo als bottleneck gebruiken, dan ga ik wel op zoek naar de juiste Turbo.
Een ruilturbo is misschien wel duur maar als ik een HPT te pakken kan krijgen zit ik meteen op de HPT versie als ik de ECU uitwissel, maar dan is nog steeds van belang wat de rest van de verschillen zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2008 20:45 #1216500 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FT FK verschil
Je bedoelt dit Maarten
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/12316

maar een LPT blijft een LPT en wordt nooit een echte Turbo + zoals Volvo het bedoeld heeft
hooguit een LPT+ of ++ of +++++++++++. Ook leuk. But  not the real thing (IMHO) 
Ik bedoel, ik ga de mijne toch ook geen 740 R RWD noemen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2008 20:56 #1216503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna goed.

Jeroen schreef : Ik bedoel, ik ga de mijne toch ook geen 740 R RWD noemen?

Bijna goed toch?
740 RWD is redelijk close.
maarre: Volvo 740 B230FT++ AW71L RWD Estate is toch ook leuk zat?Past niet eens op de kofferbak.....;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2008 20:58 #1216506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Komt aardig in de buurt

Jeroen schreef : Je bedoelt dit Maarten
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/12316

Deze schoot me weer te binnen toen ik hem las, maar Jan Vlagsma (janv) heeft ooit eens iets hier over geschreven.

Jeroen schreef : maar een LPT blijft een LPT en wordt nooit een echte Turbo + zoals Volvo het bedoeld heeft
hooguit een LPT+ of ++ of +++++++++++. Ook leuk. But  not the real thing (IMHO) 
Ik bedoel, ik ga de mijne toch ook geen 740 R RWD noemen?

Lekker belangrijk, als dat ding weer rijdt zoals een HPT is het prima, als ik het blok kan ombouwen naar een HPT mag hij van mij weer gewoon HPT heten, maar hoe het heet maakt allemaal niet uit denk ik,
ik wil gewoon kijken of ik op een veilige manier zonder de boel te overbelasten voor een leuke prijs het blok kan ombouwen naar HPT specificaties. Met name de korte inhaalsprints op de binnendoorwegen worden hier veel gebruikt om landbouwvoertuigen voorbij te springen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC