740 drift project
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- -WJ- Dijkstra
- Nieuw lid
-

En wie is die drifter met die 325i, mischien ken ik hem

- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze beschermen ( voor een deel) je sleutelbeen.
Wij hebben ze altijd om de gordel zitten omdat als je een keer echt gek van de baan vliegt je een giga optater op je sleutelbeen krijgt.
Nee wij doen geen drift wedstrijden maar rijden rally,s en rallysprints en ja ook met een volvo 740 gle.
Vond de oplossing voor je veren wel leuk gevonden.Die rubberblokken er tussen.Wij hebben kleine blokken er tussen zitten van een soort van plastic maar vind deze oplossing wel iets meer hebben.Waar komen deze blokken vandaan? kan ze niet 1 2 3 plaatsen.

Sander
- V700 register
- Nieuw lid
-
 JanV schreef : standaard zijn de 700 en 900 Volvo's onderstuurd afgesteld d.w.z. dat ze op de limiet eerst over de vooras willen gaan schuiven. Niet handig als je wil driften.
Wat moet je doen om deze auto's overstuurd te maken:
A grip op de vooras verhogen.
B grip op de achteras verlagen
C tractie houden op het moment van overstuur.
D grip voor en achter optimaliseren voor je doel: banden
A zet meer negatiever camber op de vooras >> aanpassen van de bovenste veerschotels, je kan tot ongeveer -2,5graad komen.
zet meer caster op de vooras >> verleng de reactiestanglengte zodat de draagarm naar vooren wordt gedrukt, 5mm extra geeft je ongeveer 2 graden extra caster.
zet de dunst mogelijke stabi op de vooras. Of laat 'm helemaal weg!
B zoals al eerder beschreven: monteer een 2de stabilisator stang erbij achter op de achteras. Montage beugels zijn eenvoudig zelf te maken.
C zoals al eerder beschreven: las de spider gears van het differentieel vast
D monteer harde banden achter en zet ze op hoge druk, monteer goede sportbanden met veel grip op de vooras. spanning op maximale grip , 2,2-2,4bar
omdat de snelheden bij het driften niet zo hoog zijn is het wenselijk dat je maximale trekkracht tot je beschikking hebt bij lage snelheden. Een orginele achteras van een 740turbo heeft een lange eindoverbrenging.(3,31:1 geloof ik) Je hebt een kortere nodig b.v. een 4,10:1 van een 740/940 16v automaat. Hiermee accelereert de auto ook veel beter.
Het is niet aan te raden om deze auto gewoon in het verkeer te rijden. De auto zal in moeilijke situaties extreem overstuurd reageren!! Niet bepaald veilig voor de gemiddelde bestuurder. Maar voor op driftevenementen op een afgesloten circuit natuurlijk ideaal.
JanV,
als ik me niet vergis is de spoorbreedte achter een 2 cm smaller wat natuurlijk zorgt voor een neutraler rij gedrag. Als de jongen achter gewoon spoor verbreders gebruikt (denk aan 15-20 mm) dan gaat de auto ook wat makkelijker overdwars toch? Als ik er naast zit dan hoor ik het graag.
Groeten
PS (leuk project)
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik moet alleen zeer spijtig mededelen, dat de volvo weg is
na die ene driftdag heb ik alles geprobeerd om der te repareren, maar alles bij elkaar zou ik op zon 1300 euro uit komen, motor, versnellingsbak, cardan en achteras moesten vervangen worden, en dan moest ik ook nog is het benodigde gereedschap inhuis halen. dat werd me allemaal te duur.
ik kon kijken voor een andere 740 en die driftklaar maken, maar ik wou toch het liefst zo snel mogelijk weer rijden.
dus is er een kant en klare bmw e34 535i ervoor in de plaats gekomen.
als ik meer tijd heb komt er zeker nog een volvo 740 drift wagen. het blijft voor mij een droomwagen.
maar jammer genoeg heb ik er afstan van moeten doen.
groeten bjorn
edit : WJ Dijkstra jij ook hier?