740 drift project

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 22:18 #1069433 door V700 register
740 drift project is gemaakt door V700 register
goedendag, ik ben Bjorn van Loon
en heb mezelf een volvo 740 turbo gekocht om er (uiteindelijk) driftwedstrijden mee te gaan rijden.
nu heeft hij (standaard) al flink wat pk's, heb hem al gestript en kuipstoelen en 4-puntsgordels zijn onderweg.
differentieel moet nog vastgelast worden, en de veren moeten nog stugger gemaakt worden.
over dat laatste heb ik een vraag, waar ik zelf moeilijk antwoord op kan vinden.
Hoe maak ik de veren van een volvo 740 stugger? liefst zo goedkoop mogelijk.
heb al tips gekregen van verwarmen zodat hij zakt, of een ring of 2 wegslijpen.
maar heb daar zo mijn twijfels over, nu zou ik graag van wat kenners hier willen weten wat hun zouden doen om de auto stugger te maken en eventueel te verlagen
met vriendelijk groet , bjorn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 22:23 #1210123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lassen maar
Las de veren eens vast, stugger zul je 'm niet krijgen!
Een andere oplossing is een set verlagingsveren met andere dempers. Wordt de auto ook wat stugger van. Een ring afslijpen veranderd niet zo veel aan de stugheid, alleen aan de rijdhoogte. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 22:45 #1210128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben geen deskundige dus ik noem maar wat :P

Michael Oud schreef : Las de veren eens vast, stugger zul je 'm niet krijgen!
Een andere oplossing is een set verlagingsveren met andere dempers. Wordt de auto ook wat stugger van. Een ring afslijpen veranderd niet zo veel aan de stugheid, alleen aan de rijdhoogte. 

En verder het lijstje:
- dikkere stabilisatorstang- zwaardere dempers (of regelbare gasdempers)- veerpootbrug voor- veerpootbrug achter (???)- dikkere veren (alleen zinvol met dikkere dempers?) of idd vastlassen- rubbers vervangen door urethaanVerder heb ik ooit de panhardstang eens losgehad om bij m'n differentieel te komen; man, wat is het dan een zwabber.Ik heb het idee dat daar ook nog wel wat op te verbeteren is om meer zijdelingse stabiliteit te krijgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 22:59 #1210132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prijs
Topicstarter schrijft niet veel geld uit te willen geven. Ik weet niet of andere veren al te duur zijn, want de oplossingen die hij geeft zijn wel heel erg basic. Jouw lijstje zal wel niet gaan passen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2008 23:04 #1210135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er is niets mis...

Michael Oud schreef : Topicstarter schrijft niet veel geld uit te willen geven. Ik weet niet of andere veren al te duur zijn, want de oplossingen die hij geeft zijn wel heel erg basic. Jouw lijstje zal wel niet gaan passen.

Er is niets mis met dromen
Bij ieder project moet je een einddoel hebben... En dat mag gerust 10 jaar duren... De weg naar het einddoel is vaak leuker dan het resultaat opzich ;)
Dus gewoon rustig wat sparen, weer wat "investeren", wat sparen, etc...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 06:57 #1210145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en dromen zal ik ook
en dromen zal ik ook blijven doen
moet alleen voor 28 september hem juist stug zien te krijgen, dan zijn er weer driftdagen en op moment is het een  slagschip.
en vroeg me af of er onderdelen van andere volvo's zijn die erop passen om hem stugger te maken of iets dergelijks.
iemand zei ook dat ik de veren van een bestel bus moest gaan zoeken op de sloop, die maken hem wel stugger, ik weet alleen niet welke erop passen
ik hoor graag wat tips van jullie
bvbd bjorn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 10:19 #1210150 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Driften
Hallo Bjorn.Als het goed is zijn de achterveren van een estate zwaarder dan van een sedan en voor de estate worden ook weer verzwaarde veren aangeboden (45euro geloof ik).Daarbij kan je een setje hulpveren plaatsen.Mijn verzwaarde veren komen bij Wytze vandaan.Mijn hulpveren heb ik van marktplaats.Plaats een extra stabilisatorstang bij de achteras.Dan heb je er twee,monteren met een paar zelfgemaakte stripen/beugels.Bestelwagen banden op de achteras en op 4 bar zetten.Veel plezier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 10:28 #1210152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wanli, kettingvet
Koop een set banden van het merk Wanli, zet ze goed in de kettingvet en je hebt geen stugge vering meer nodig. Er zijn niet veel drifters hier, wellicht stel je je vraag op het verkeerde forum. Voor zover ik weet doet er ook iemand mee met de autovisie driftchallenge die als auto een standaard jaguar xj heeft (wat dus ook nog eens een automaat is), en die heel niet slecht eindigt.
Enniewee, houd ons op de hoogte van je vorderingen, ik vind 't wel leuk, en ik denk de rest van de leden ook wel.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 15:30 #1210180 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Veren
Een setje verlagingsveren is ook niet bepaald duur voor deze auto's. Ik meen, dat Nordicar al voor iets over de 100 euro een nieuwe set heeft.

Had je iets eerder opgelet, dan had je de turbo van Marcel Blokpoel kunnen kopen, daar zaten ze namelijk al onder (van een goede kwaliteit)...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2008 17:40 #1210192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hartelijk bedankt voor de
hartelijk bedankt voor de tips, hier zocht ik naar. danku
en voor zover ik weet heb ik het niet op het verkeerde forum gevraagd , heb me ook al aangemeld op het driftforum. maar die mannen zijn meer in bmw's en nissan, daarom wou ik origineel zijn een een volvo nemen, daarom dat ik ook hier kwam voor eventuele tips in hoe ik hem kan veranderen.
alvast hartstikke bedankt.

ik zal gauw is wat fotos plaatsen van hoe hij ervoor staat

grtz bjorn

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC