740 drift project
- V700 register
- Nieuw lid
-
en heb mezelf een volvo 740 turbo gekocht om er (uiteindelijk) driftwedstrijden mee te gaan rijden.
nu heeft hij (standaard) al flink wat pk's, heb hem al gestript en kuipstoelen en 4-puntsgordels zijn onderweg.
differentieel moet nog vastgelast worden, en de veren moeten nog stugger gemaakt worden.
over dat laatste heb ik een vraag, waar ik zelf moeilijk antwoord op kan vinden.
Hoe maak ik de veren van een volvo 740 stugger? liefst zo goedkoop mogelijk.
heb al tips gekregen van verwarmen zodat hij zakt, of een ring of 2 wegslijpen.
maar heb daar zo mijn twijfels over, nu zou ik graag van wat kenners hier willen weten wat hun zouden doen om de auto stugger te maken en eventueel te verlagen
met vriendelijk groet , bjorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een andere oplossing is een set verlagingsveren met andere dempers. Wordt de auto ook wat stugger van. Een ring afslijpen veranderd niet zo veel aan de stugheid, alleen aan de rijdhoogte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En verder het lijstje:Michael Oud schreef : Las de veren eens vast, stugger zul je 'm niet krijgen!
Een andere oplossing is een set verlagingsveren met andere dempers. Wordt de auto ook wat stugger van. Een ring afslijpen veranderd niet zo veel aan de stugheid, alleen aan de rijdhoogte.
- dikkere stabilisatorstang- zwaardere dempers (of regelbare gasdempers)- veerpootbrug voor- veerpootbrug achter (???)- dikkere veren (alleen zinvol met dikkere dempers?) of idd vastlassen- rubbers vervangen door urethaanVerder heb ik ooit de panhardstang eens losgehad om bij m'n differentieel te komen; man, wat is het dan een zwabber.Ik heb het idee dat daar ook nog wel wat op te verbeteren is om meer zijdelingse stabiliteit te krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er is niets mis met dromenMichael Oud schreef : Topicstarter schrijft niet veel geld uit te willen geven. Ik weet niet of andere veren al te duur zijn, want de oplossingen die hij geeft zijn wel heel erg basic. Jouw lijstje zal wel niet gaan passen.
Bij ieder project moet je een einddoel hebben... En dat mag gerust 10 jaar duren... De weg naar het einddoel is vaak leuker dan het resultaat opzich

Dus gewoon rustig wat sparen, weer wat "investeren", wat sparen, etc...
- V700 register
- Nieuw lid
-
moet alleen voor 28 september hem juist stug zien te krijgen, dan zijn er weer driftdagen en op moment is het een slagschip.
en vroeg me af of er onderdelen van andere volvo's zijn die erop passen om hem stugger te maken of iets dergelijks.
iemand zei ook dat ik de veren van een bestel bus moest gaan zoeken op de sloop, die maken hem wel stugger, ik weet alleen niet welke erop passen
ik hoor graag wat tips van jullie
bvbd bjorn
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Enniewee, houd ons op de hoogte van je vorderingen, ik vind 't wel leuk, en ik denk de rest van de leden ook wel.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Had je iets eerder opgelet, dan had je de turbo van Marcel Blokpoel kunnen kopen, daar zaten ze namelijk al onder (van een goede kwaliteit)...
- V700 register
- Nieuw lid
-
en voor zover ik weet heb ik het niet op het verkeerde forum gevraagd , heb me ook al aangemeld op het driftforum. maar die mannen zijn meer in bmw's en nissan, daarom wou ik origineel zijn een een volvo nemen, daarom dat ik ook hier kwam voor eventuele tips in hoe ik hem kan veranderen.
alvast hartstikke bedankt.

ik zal gauw is wat fotos plaatsen van hoe hij ervoor staat

grtz bjorn