740 drift project
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2008 20:54 #1210221
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic drift setup
standaard zijn de 700 en 900 Volvo's onderstuurd afgesteld d.w.z. dat ze op de limiet eerst over de vooras willen gaan schuiven. Niet handig als je wil driften.
Wat moet je doen om deze auto's overstuurd te maken:
A grip op de vooras verhogen.
B grip op de achteras verlagen
C tractie houden op het moment van overstuur.
D grip voor en achter optimaliseren voor je doel: banden
 
 
A zet meer negatiever camber op de vooras >> aanpassen van de bovenste veerschotels, je kan tot ongeveer -2,5graad komen.
zet meer caster op de vooras >> verleng de reactiestanglengte zodat de draagarm naar vooren wordt gedrukt, 5mm extra geeft je ongeveer 2 graden extra caster.
zet de dunst mogelijke stabi op de vooras. Of laat 'm helemaal weg!
B zoals al eerder beschreven: monteer een 2de stabilisator stang erbij achter op de achteras. Montage beugels zijn eenvoudig zelf te maken.
C zoals al eerder beschreven: las de spider gears van het differentieel vast
D monteer harde banden achter en zet ze op hoge druk, monteer goede sportbanden met veel grip op de vooras. spanning op maximale grip , 2,2-2,4bar
omdat de snelheden bij het driften niet zo hoog zijn is het wenselijk dat je maximale trekkracht tot je beschikking hebt bij lage snelheden. Een orginele achteras van een 740turbo heeft een lange eindoverbrenging.(3,31:1 geloof ik) Je hebt een kortere nodig b.v. een 4,10:1 van een 740/940 16v automaat. Hiermee accelereert de auto ook veel beter.
Het is niet aan te raden om deze auto gewoon in het verkeer te rijden. De auto zal in moeilijke situaties extreem overstuurd reageren!! Niet bepaald veilig voor de gemiddelde bestuurder. Maar voor op driftevenementen op een afgesloten circuit natuurlijk ideaal.
Wat moet je doen om deze auto's overstuurd te maken:
A grip op de vooras verhogen.
B grip op de achteras verlagen
C tractie houden op het moment van overstuur.
D grip voor en achter optimaliseren voor je doel: banden
 
 
A zet meer negatiever camber op de vooras >> aanpassen van de bovenste veerschotels, je kan tot ongeveer -2,5graad komen.
zet meer caster op de vooras >> verleng de reactiestanglengte zodat de draagarm naar vooren wordt gedrukt, 5mm extra geeft je ongeveer 2 graden extra caster.
zet de dunst mogelijke stabi op de vooras. Of laat 'm helemaal weg!
B zoals al eerder beschreven: monteer een 2de stabilisator stang erbij achter op de achteras. Montage beugels zijn eenvoudig zelf te maken.
C zoals al eerder beschreven: las de spider gears van het differentieel vast
D monteer harde banden achter en zet ze op hoge druk, monteer goede sportbanden met veel grip op de vooras. spanning op maximale grip , 2,2-2,4bar
omdat de snelheden bij het driften niet zo hoog zijn is het wenselijk dat je maximale trekkracht tot je beschikking hebt bij lage snelheden. Een orginele achteras van een 740turbo heeft een lange eindoverbrenging.(3,31:1 geloof ik) Je hebt een kortere nodig b.v. een 4,10:1 van een 740/940 16v automaat. Hiermee accelereert de auto ook veel beter.
Het is niet aan te raden om deze auto gewoon in het verkeer te rijden. De auto zal in moeilijke situaties extreem overstuurd reageren!! Niet bepaald veilig voor de gemiddelde bestuurder. Maar voor op driftevenementen op een afgesloten circuit natuurlijk ideaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2008 18:16 #1210318
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de straat zal hij ook nooit
de straat zal hij ook nooit zien, het is een belg die ik niet heb ingevoerd, scheelt me geld ivm rdw wegenbelasting en dergelijk.
maar alvast hartstikke bedankt voor de tips ik ga kijken of ik het allemaal voor elkaar krijg.
per 1 september hebben we de loods weer tot beschikking en kan er dan weer aan gaan beginne.
grtz bjorn
maar alvast hartstikke bedankt voor de tips ik ga kijken of ik het allemaal voor elkaar krijg.
per 1 september hebben we de loods weer tot beschikking en kan er dan weer aan gaan beginne.
grtz bjorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-09-2008 21:44 #1212203
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740 turbo
Hey Bjorn,
740 TURBO intoetsen op you tube,dan krijg je een paar filmpjes van een 740 met 530 pk.Die ken driften met dat ding,wil je niet weten.In Zweden uiteraard maar helemaal geweldig,krijg je echt een kick van.
grts Eelco
740 TURBO intoetsen op you tube,dan krijg je een paar filmpjes van een 740 met 530 pk.Die ken driften met dat ding,wil je niet weten.In Zweden uiteraard maar helemaal geweldig,krijg je echt een kick van.
grts Eelco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2008 22:37 #1212357
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb al vaak met lars
ik heb al vaak met lars verbraeken mee mogen rijden, (bmw e30 met v8 van een bmw740series) hij helpt me af en toe ook met mijn volvo 740
ik ben er verslaafd aan en wou origineel zijn door een 740 te nemen.
ik heb al veel filmpjes gezien van 740's die aan het driften zijn, echt te mooi voor woorden
de 28ste ga ik voor de 1ste keer met de volvo naar midland, hopelijk word het wat
ik ben er verslaafd aan en wou origineel zijn door een 740 te nemen.
ik heb al veel filmpjes gezien van 740's die aan het driften zijn, echt te mooi voor woorden
de 28ste ga ik voor de 1ste keer met de volvo naar midland, hopelijk word het wat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2008 21:48 #1212433
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vorderingen
na een drukke tijd heb ik flink aan de volvo kunnen werken
interieur gestript
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03351.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03351.jpg
veerblokken gestoken
voor
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03356.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03356.jpg
en achter
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03354.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03354.jpg
 
zoals hij er nu bijstaat
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03350.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03350.jpg
 
de kuipstoelen ben ik op moment mee bezig, de bestuurder stoel zit al, morgen de bijrijders stoel.
dan mijn differentieel lassen en nog gaten boren voor de ogen voor de 4-puntsgordels.
dan is hij klaar voor 28 september, dan komen er ook actie fotos
 
grtz bjorn
interieur gestript
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03351.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03351.jpg
veerblokken gestoken
voor
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03356.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03356.jpg
en achter
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03354.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03354.jpg
 
zoals hij er nu bijstaat
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03350.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03350.jpg
 
de kuipstoelen ben ik op moment mee bezig, de bestuurder stoel zit al, morgen de bijrijders stoel.
dan mijn differentieel lassen en nog gaten boren voor de ogen voor de 4-puntsgordels.
dan is hij klaar voor 28 september, dan komen er ook actie fotos
 
grtz bjorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2008 22:45 #1212444
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Grappig, die veerblokken.
Grappig, die veerblokken. Nooit eerder gezien
Je maakt daarmee de vering inderdaad harder. Blijven die zo wel zitten? (suggestie: zet ieder blok met een forse ty-wrap vast aan 1(!) veerwinding, dan kunnen ze er nooit tussenuit vallen.)
suc6 met het klussen!
Jan
Je maakt daarmee de vering inderdaad harder. Blijven die zo wel zitten? (suggestie: zet ieder blok met een forse ty-wrap vast aan 1(!) veerwinding, dan kunnen ze er nooit tussenuit vallen.)
suc6 met het klussen!
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2008 17:50 #1212487
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vallen kunnen ze niet
die blokken kreeg ik er met moeite tussen als ik de veren liet rusten (opkrikken aan zijkant van de auto) nu met het gewicht van de auto erop kunnen ze niet loskomen, alleen als ik hem opkrik kan hij loskomen. maar dan kan ik hem er ook weer tussen steken.
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2008 19:05 #1212622
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoals hij er nu bij
zoals hij er nu bij staat
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03389.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03389.jpg
 
de stoelen en gordels
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03390.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03390.jpg
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03391.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03391.jpg
 
nu nog mijn differentieel lassen en dan is ze klaar voor midland circuit de 28ste
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03389.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03389.jpg
 
de stoelen en gordels
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03390.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03390.jpg
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03391.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03391.jpg
 
nu nog mijn differentieel lassen en dan is ze klaar voor midland circuit de 28ste
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2008 12:45 #1214222
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic okee we zijn nu een tijd
okee we zijn nu een tijd verder.
foto gemaakt door pa
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03432.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03432.jpg
foto's terwijl de instructeur me uitleg geeft
<a href=" www.visser.cx/?p=34&nggpage=3 "> www.visser.cx/?p=34&nggpage=3
 
de heat erna gebeurde het erge.
mijn differentieel liet los, ik had niks meer van aandrijving.
druk bezgi geweest met spullen te halen om hem te repareren , van de week 4 as steunen halen zodat hij daarop kan staan.
en daarna op mijn gemakje het diff open schroeven en kijken wat er nu precies kapot is
 
grtz bjorn
foto gemaakt door pa
<a href=" i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03432.jpg "> i219.photobucket.com/albums/cc118/Bjorn_van_Loon/DSC03432.jpg
foto's terwijl de instructeur me uitleg geeft
<a href=" www.visser.cx/?p=34&nggpage=3 "> www.visser.cx/?p=34&nggpage=3
 
de heat erna gebeurde het erge.
mijn differentieel liet los, ik had niks meer van aandrijving.
druk bezgi geweest met spullen te halen om hem te repareren , van de week 4 as steunen halen zodat hij daarop kan staan.
en daarna op mijn gemakje het diff open schroeven en kijken wat er nu precies kapot is
 
grtz bjorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2008 17:30 #1214238
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grip en slip evenement in mei
Hee Bjorn, we zijn bezig een Grip en Slip evenement te organiseren, waarsch. eind mei 2009 op het ANWB test- en Trainingscentrum te Lelystad waar ik ook les geef.
Wellicht zijn er demonstraties te geven op het ANWB terrein? Ik heb ook een zeer "driftige" collega die er zo goed in is dat hij er les in geeft en die eventueel ook zijn eigen BMW 325i meeneemt.
Interesse?
Wellicht zijn er demonstraties te geven op het ANWB terrein? Ik heb ook een zeer "driftige" collega die er zo goed in is dat hij er les in geeft en die eventueel ook zijn eigen BMW 325i meeneemt.
Interesse?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam