Verlagen, voor 50mm en achter 40mm?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 04:42 #1209324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb allebei mijn 740's
Ik heb allebei mijn 740's 50mm verlaagd, omdat ik de wegligging van een standaard 740 niet echt jofel vind, na een verlaging van een 50 mm staan alle stangen onder de auto tenminste fatsoenlijk recht, zodat het onderstel een stuk beter functioneert, dit in combinatie met nieuwe schokbrekers, 16 inch velgen en goeie banden(Continental Supercontact 2) resulteert in een weggedrag waar de "petjes" alleen maar van kunnen dromen, een haakse bocht met wat ruimte  gaat ie zonder piepen overhellen of andere narigheid met 120 doorheen, probeer dit met een gewoon onderstel en ze kunnen je uit de bomen plukken, ik heb overigens geen last met drempels, want een oude 740 lag dusdanig hoog van de straat dat er nog voldoende ruimte overblijft, dit geld ook voor mijn Turbo waar een 3 inch uitlaat onder zit, die dus ook nog wat lager komt als een standaard uitlaat.

Groeten, Co. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 09:59 #1209328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een schok dus
dat ie beter rijdt als hij laag is, is zonder meer waar, maar je opmerking over de nieuwe schokbrekers is dan cruciaal  in dit verhaal.
Zijn dat standaardschokkers,  Of heb je iets speciaals?
 en hoe is het met de Turbo trouwens, rijdt ie al?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 13:01 #1209345 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schokbrekers
jeroen,
De standaard Sachs schokbrekers zijn voor de verlagingsveren ruim voldoende, hij reageert wel eens een beetje apart maar daar ben ik aan gewend, dus voor mij geen probleem, als je het helemaal perfect wilt hebben moet je voor een setje van koni gaan, dus blauwe veren met gele Koni's, dan gaat ie als op rails de hoek om, helaas zijn die ook dubbelwerkend en lever je dus wat comfort in en dat is nu eigenlijk niet zo, ik heb laatst een testje gedaan met een verlaagde 3 serie BMW en ik kon hem met gemak volgen, ondanks de gastank achterin. het eneige wat in nog wil veranderen zijn de bandjes, ik wil er Toyo Procses 888 banden onder hebben dat zijn circuitbanden met een lange levensduur dan ligt ie nog vaster als met wat er nu onder zit en ook beter als met Toyo procses T1's.
De turbeaux staat lekker buiten en de wielen zijn waarschijnlijk al vastgeroest, komt wel als ik een keer zin en tijd heb, ik heb inmiddels wel een paar verse motoren liggen oa een B200ET en een B230FK dus er kan gesleuteld worden zeg maar. eerst moet nu de 960 weer voor elkaar, daar komt een LPI installatie in en ik ben nu met de ABS bezig daar zit lucht in en dat wil er niet uit op een normale manier, daarom moet dat met een pulserende pomp en die mag ik inmiddels gebruiken van mijn vrienden van autobedrijf de Wuiver, die ook mijn APK's doen, ze hebben daar allerlei modern speelgoed zodat de airco ook weer werkend gemaakt kan worden.
Groetjes, Co. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2008 22:31 #1209406 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dealert
Ik heb vandaag antwoord gehad van de dealer.
Verlaginsset achter mét nivomats zou €556.21 ex. btw kosten. Voor zou die €190nogwat ex. btw kosten. De twee stabi's zouden op €280nogwat ex komen. 
Voor mij niet interessant meer, maar wellicht voor iemand anders wel. De gewone wegliggingsset zou in totaal op 700 komen. Maar volgens mij klopt dat niet, maar dat was voor mij verder toch niet interessant meer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2011 22:21 #1320415 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog leverbaar??

Michael Oud schreef : Voor mij niet interessant meer, maar wellicht voor iemand anders wel. De gewone wegliggingsset zou in totaal op 700 komen. Maar volgens mij klopt dat niet, maar dat was voor mij verder toch niet interessant meer.

Dit spul was in 2008 dus nog gewoon leverbaar? Zou het ook mogelijk zijn alleen de veren te bestellen uit het set?28mm lijkt mij ideaal qua verlaging! Niet te veel, maar net dat beetje lager :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2011 22:59 #1320417 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Een belletje en je weet het. Het is standaard geleverd op bepaalde modellen, dus de kans is groot dat het nog leverbaar is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-06-2011 11:10 #1320435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zagen zagen wiede wiede wagen

v0lv0freak schreef : 28mm lijkt mij ideaal qua verlaging! Niet te veel, maar net dat beetje lager :)

Thuis geen haakse slijper liggen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2011 08:49 #1320864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

Michael Oud schreef : Een belletje en je weet het. Het is standaard geleverd op bepaalde modellen, dus de kans is groot dat het nog leverbaar is.

Niet meer leverbaar, evenals bodykit en le mans stuur (als ik dan toch al voor onderdelen moest vragen ;) )

flip_21 schreef :

v0lv0freak schreef : 28mm lijkt mij ideaal qua verlaging! Niet te veel, maar net dat beetje lager :)

Thuis geen haakse slijper liggen?

Jawel, maar veren afslijpen beschouw ik echt als beun / pruts werk. Gaat zeker niet gebeuren :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2011 09:34 #1320870 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan ben ik volgens jou een
Dan ben ik volgens jou een beunhaas... want ik heb dat wel gedaan.
In de ''verenfabriek'' wordt er ook aan gezaagd hoor, en daarbij is het bij heel wat verlagingssets zo dat de veren los komen te liggen, iets dat simpelweg gevaarlijk kan zijn.
Maar ja, wat weet ik, als het allemaal origineel moet etc. zul je er wel achter komen dat dat zeker niet altijd het beste is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2011 11:58 #1320876 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -
Ieder zijn eigen. Maar als je veren gaat inkorten, dan heb je gewoon een te korte veer, voor de stijfheid van de veer. Bij extra stijve verlagingsveren zal dat nog wel meevallen, maar bij de slappe originele veren heb je kans dat hij maximaal inveert..
Veren die los komen te liggen, dan heb je of te korte veren of te slappe dempers. Beide is niet goed. Als ik niks naar mijn zin vind, laat ik wel veren op maat maken. Heb een contact welke vele Volvo's heeft en ook doet rally rijden ermee, en ook veren kan leveren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC