Verlagen, voor 50mm en achter 40mm?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten, Co.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zijn dat standaardschokkers, Of heb je iets speciaals?
en hoe is het met de Turbo trouwens, rijdt ie al?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De standaard Sachs schokbrekers zijn voor de verlagingsveren ruim voldoende, hij reageert wel eens een beetje apart maar daar ben ik aan gewend, dus voor mij geen probleem, als je het helemaal perfect wilt hebben moet je voor een setje van koni gaan, dus blauwe veren met gele Koni's, dan gaat ie als op rails de hoek om, helaas zijn die ook dubbelwerkend en lever je dus wat comfort in en dat is nu eigenlijk niet zo, ik heb laatst een testje gedaan met een verlaagde 3 serie BMW en ik kon hem met gemak volgen, ondanks de gastank achterin. het eneige wat in nog wil veranderen zijn de bandjes, ik wil er Toyo Procses 888 banden onder hebben dat zijn circuitbanden met een lange levensduur dan ligt ie nog vaster als met wat er nu onder zit en ook beter als met Toyo procses T1's.
De turbeaux staat lekker buiten en de wielen zijn waarschijnlijk al vastgeroest, komt wel als ik een keer zin en tijd heb, ik heb inmiddels wel een paar verse motoren liggen oa een B200ET en een B230FK dus er kan gesleuteld worden zeg maar. eerst moet nu de 960 weer voor elkaar, daar komt een LPI installatie in en ik ben nu met de ABS bezig daar zit lucht in en dat wil er niet uit op een normale manier, daarom moet dat met een pulserende pomp en die mag ik inmiddels gebruiken van mijn vrienden van autobedrijf de Wuiver, die ook mijn APK's doen, ze hebben daar allerlei modern speelgoed zodat de airco ook weer werkend gemaakt kan worden.
Groetjes, Co.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Verlaginsset achter mét nivomats zou €556.21 ex. btw kosten. Voor zou die €190nogwat ex. btw kosten. De twee stabi's zouden op €280nogwat ex komen.
Voor mij niet interessant meer, maar wellicht voor iemand anders wel. De gewone wegliggingsset zou in totaal op 700 komen. Maar volgens mij klopt dat niet, maar dat was voor mij verder toch niet interessant meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Michael Oud schreef : Voor mij niet interessant meer, maar wellicht voor iemand anders wel. De gewone wegliggingsset zou in totaal op 700 komen. Maar volgens mij klopt dat niet, maar dat was voor mij verder toch niet interessant meer.
Dit spul was in 2008 dus nog gewoon leverbaar? Zou het ook mogelijk zijn alleen de veren te bestellen uit het set?28mm lijkt mij ideaal qua verlaging! Niet te veel, maar net dat beetje lager

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Thuis geen haakse slijper liggen?v0lv0freak schreef : 28mm lijkt mij ideaal qua verlaging! Niet te veel, maar net dat beetje lager
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet meer leverbaar, evenals bodykit en le mans stuur (als ik dan toch al voor onderdelen moest vragenMichael Oud schreef : Een belletje en je weet het. Het is standaard geleverd op bepaalde modellen, dus de kans is groot dat het nog leverbaar is.

Jawel, maar veren afslijpen beschouw ik echt als beun / pruts werk. Gaat zeker niet gebeurenflip_21 schreef :
Thuis geen haakse slijper liggen?v0lv0freak schreef : 28mm lijkt mij ideaal qua verlaging! Niet te veel, maar net dat beetje lager

- V700 register
- Nieuw lid
-
In de ''verenfabriek'' wordt er ook aan gezaagd hoor, en daarbij is het bij heel wat verlagingssets zo dat de veren los komen te liggen, iets dat simpelweg gevaarlijk kan zijn.
Maar ja, wat weet ik, als het allemaal origineel moet etc. zul je er wel achter komen dat dat zeker niet altijd het beste is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Veren die los komen te liggen, dan heb je of te korte veren of te slappe dempers. Beide is niet goed. Als ik niks naar mijn zin vind, laat ik wel veren op maat maken. Heb een contact welke vele Volvo's heeft en ook doet rally rijden ermee, en ook veren kan leveren.