Verlagen, voor 50mm en achter 40mm?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2008 23:13 #1063478
door V700 register
Verlagen, voor 50mm en achter 40mm? is gemaakt door V700 register
Ik zat het <a href="/node/10349" target="_blank" title="Link naar draadje over strut brace / veerpootbrug.">draadje over de veerpootbrug</a> te lezen, toen ik op de website van een Duitse onderdelenboer terechtkwam.
Op <a href=" shop.strato.de/epages/61108819.sf/de_DE/...oducts/700-1250-7500 " target="_blank" title="Link naar pagina over verlagingsset.">een pagina over sportfahrwerk zag ik dat de set vóór een verlanging van 50mm gaf, achter 40mm.
Is dit gebruikelijk?
Op <a href=" shop.strato.de/epages/61108819.sf/de_DE/...oducts/700-1250-7500 " target="_blank" title="Link naar pagina over verlagingsset.">een pagina over sportfahrwerk zag ik dat de set vóór een verlanging van 50mm gaf, achter 40mm.
Is dit gebruikelijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2008 23:29 #1188624
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat is "gebruikelijk"
Ik heb een knul in de straat wonen met een erg mooi gemaakte Golf I cabrio en een Polo van dezelfde leeftijd.
Die auto's zijn dusdanig verlaagd dat ze schuin over de drempel in de straat heen moeten om niet de straatstenen te bekrassen.
Waarom kom je hiermee Edo? Heb je plannen om je auto te verlagen of heeft deze vraag een informatief karakter? Een van de leden heeft ook een behoorlijk lage auto gehad. Ik dacht Quattroman, maar weet de persoon niet meer zeker.
Die auto's zijn dusdanig verlaagd dat ze schuin over de drempel in de straat heen moeten om niet de straatstenen te bekrassen.
Waarom kom je hiermee Edo? Heb je plannen om je auto te verlagen of heeft deze vraag een informatief karakter? Een van de leden heeft ook een behoorlijk lage auto gehad. Ik dacht Quattroman, maar weet de persoon niet meer zeker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2008 23:46 #1188631
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schuin
je bedoelt schuin naar voren ?
mm volgens mij niet.
maar die zweedse jongens beschouwen dit al een soort opel calibra, een smekbak dus.
wellicht vandaar.
mm volgens mij niet.
maar die zweedse jongens beschouwen dit al een soort opel calibra, een smekbak dus.
wellicht vandaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2008 23:51 #1188632
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn linker achterdemper is lek
Mark,
Ik moet over een paar maanden mijn dempers vervangen. Ik speel met het idee, dan gelijk ook de veren te doen.
Als je een 740 40mm lager legt, kun je volgens mij nog steeds over alle verkeersheuvels. Ik doe deze posting, in de hoop dat anderen hun ervaringen met mij delen.
O ja, wees niet ongerust. Op of onder de Blauwe Engel komen geen spoilers oid. Zelfs niet zo'n ding op de achterklep.
 
 
Jeroen,
Denk je dat je die ene cm zult zien? Of zal dit de estate juist wat minder het beeld geven van aannemersbak met kont op de grond?
Ik moet over een paar maanden mijn dempers vervangen. Ik speel met het idee, dan gelijk ook de veren te doen.
Als je een 740 40mm lager legt, kun je volgens mij nog steeds over alle verkeersheuvels. Ik doe deze posting, in de hoop dat anderen hun ervaringen met mij delen.
O ja, wees niet ongerust. Op of onder de Blauwe Engel komen geen spoilers oid. Zelfs niet zo'n ding op de achterklep.
 
 
Jeroen,
Denk je dat je die ene cm zult zien? Of zal dit de estate juist wat minder het beeld geven van aannemersbak met kont op de grond?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 10:39 #1188652
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sneeuwschuiver
Hallo
Als je de auto gaat verlagen is dat standaard 40mm.Ik heb een org. verlagingssetje van Hausser splinternieuw op zolder liggen,2 blauwe -en 2 groene veren en deze verlagen dus 40mm.Samen met het spoiler pakket kan ik dan alle drempels in Nederland gladschaven en in de winter sneeuwschuiven dus ( als er sneeuw is dan he !)Dat doen we dus maar niet.
Nu heb ik ook van die "oppompbare"schokdempers dus als ik wil dat Slurpje schuin naar voren staat gooi ik daar 4,5bar in ipv de standaard 2 bar.Het nadeel hiervan is dat de verlichting niet meer goed staat afgesteld, voordeel is dat je de boodschappen nu ook in de wielbakken tussen de banden kwijt kunt . Er ontstaat en enorme "kier"tussen banden en de carroserie.
Dus je Volvo 40mm verlagen staat volgens mij wel "strak".Ik dank alleen dat iets "stuiteriger"wordt.
 
 
Als je de auto gaat verlagen is dat standaard 40mm.Ik heb een org. verlagingssetje van Hausser splinternieuw op zolder liggen,2 blauwe -en 2 groene veren en deze verlagen dus 40mm.Samen met het spoiler pakket kan ik dan alle drempels in Nederland gladschaven en in de winter sneeuwschuiven dus ( als er sneeuw is dan he !)Dat doen we dus maar niet.
Nu heb ik ook van die "oppompbare"schokdempers dus als ik wil dat Slurpje schuin naar voren staat gooi ik daar 4,5bar in ipv de standaard 2 bar.Het nadeel hiervan is dat de verlichting niet meer goed staat afgesteld, voordeel is dat je de boodschappen nu ook in de wielbakken tussen de banden kwijt kunt . Er ontstaat en enorme "kier"tussen banden en de carroserie.
Dus je Volvo 40mm verlagen staat volgens mij wel "strak".Ik dank alleen dat iets "stuiteriger"wordt.
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 13:26 #1188663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 30 mm achter, 0 mm voor
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 14:28 #1188668
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oftewel...
Je hebt een van de weinige estates die NIET van achter verhoogd zijn?
Van oorsprong hoort bij onze auto's de lijn van de dakgoot horizontaal te lopen, bij veel estates zijn de oorspronkelijke nivomat-veren vervangen door verzwaarde exemplaren, en daardoor gaan ze achter te hoog staan.
Edo, wil je een verlaagde 740 beoordelen, kom dan eens in Lelystad rijden met de 740 turbo van Marcel. Die is verlaagd, waarschijnlijk de genoemde 40mm, en rijdt nog steeds behoorlijk comfortabel. Drempels zijn goed te nemen, al kan het niet zo enthousiast als met een niet-verlaagde. Ik heb er nog nooit iets mee geraakt op een drempel.
Van oorsprong hoort bij onze auto's de lijn van de dakgoot horizontaal te lopen, bij veel estates zijn de oorspronkelijke nivomat-veren vervangen door verzwaarde exemplaren, en daardoor gaan ze achter te hoog staan.
Edo, wil je een verlaagde 740 beoordelen, kom dan eens in Lelystad rijden met de 740 turbo van Marcel. Die is verlaagd, waarschijnlijk de genoemde 40mm, en rijdt nog steeds behoorlijk comfortabel. Drempels zijn goed te nemen, al kan het niet zo enthousiast als met een niet-verlaagde. Ik heb er nog nooit iets mee geraakt op een drempel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 14:46 #1188670
door V700 register
Hallo Mark,
Klopt de mijn had ik ook verlaagd.....reed stukken beter dan origineel. Iets straffer maar kon ook van het mooiere bochtenwerk genieten.
Ik wou de auto wat dieper hebben liggen en niet zoals die golfjes met de buik over de grond schaven. Na lang wikken en wegen een set LESJOFORS veren gekocht, deze verlagen de auto max 3cm en dat is precies genoeg!
Ik heb toen ook 4 nieuwe dempers gekocht gewone monroe dempers en je kent je auto niet meer terug zoals ie de bocht om gaat. Nog goed comfort maar super sturen.
De veren kunnen gewoon met de originele dempers worden gebruikt dus hoeft niet perse nieuwe dempers te kopen.
De lesjofors veren waren geloof ik 160eu incl verzenden. Deze komen worden in zweden gemaakt, men maakt hier ook de originele veren voor Saab en Volvo.
<a href=" www.lesjoforsab.com/automotive/eng/defau...motive&s=company " target="_blank"> www.lesjoforsab.com/automotive/eng/defau...motive&s=company
de veren had ik gekocht bij <a href=" www.tinustechniek.nl/ " target="_blank"> www.tinustechniek.nl/
groetjes q
Beantwoord door V700 register in topic verlagen
Hallo Mark,
Klopt de mijn had ik ook verlaagd.....reed stukken beter dan origineel. Iets straffer maar kon ook van het mooiere bochtenwerk genieten.
Ik wou de auto wat dieper hebben liggen en niet zoals die golfjes met de buik over de grond schaven. Na lang wikken en wegen een set LESJOFORS veren gekocht, deze verlagen de auto max 3cm en dat is precies genoeg!
Ik heb toen ook 4 nieuwe dempers gekocht gewone monroe dempers en je kent je auto niet meer terug zoals ie de bocht om gaat. Nog goed comfort maar super sturen.
De veren kunnen gewoon met de originele dempers worden gebruikt dus hoeft niet perse nieuwe dempers te kopen.
De lesjofors veren waren geloof ik 160eu incl verzenden. Deze komen worden in zweden gemaakt, men maakt hier ook de originele veren voor Saab en Volvo.
<a href=" www.lesjoforsab.com/automotive/eng/defau...motive&s=company " target="_blank"> www.lesjoforsab.com/automotive/eng/defau...motive&s=company
de veren had ik gekocht bij <a href=" www.tinustechniek.nl/ " target="_blank"> www.tinustechniek.nl/
groetjes q
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2008 20:34 #1188698
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verlagen
ik heb zelf een poosje met verlagingsveren rondgereden. Mijn auto heeft een zware gastank en waarschijnlijk hierdoor kwam ik steeds lichtjes met mijn uitlaat op de grond steeds als ik een drempel op reed (voorwielen op de drempel + achterwielen nog niet = uitlaat in het midden van de auto aan de grond.) Aangezien mijn auto een turbo heeft is het niet wenselijk dat de uitlaat steeds op z'n donder krijgt want die schok wordt immers ook doorgegeven aan de turbo...
Ik heb ze toen er maar weer onder uit gegooid. Van de verbetering van de wegligging was ik zowieso niet bepaald onder de indruk, daar zijn veel betere trucjes voor ( die ik hier ook al vaker heb beschreven: Bilsteins + meer caster + negatiever camber + dikkere stabi's + goeie sportzomerbanden. )
Ik heb ze toen er maar weer onder uit gegooid. Van de verbetering van de wegligging was ik zowieso niet bepaald onder de indruk, daar zijn veel betere trucjes voor ( die ik hier ook al vaker heb beschreven: Bilsteins + meer caster + negatiever camber + dikkere stabi's + goeie sportzomerbanden. )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2008 08:48 #1188885
door V700 register
Mijn auto is verlaagd en voorzien van een veerpootbrug.
Hij stuurt voor een 940 dan ook snaarstrak. En ik vind het bovendien erg mooi.
Wat me stoort is de aandrijfas die bij het optrekken even 'tokkelt' op het moment dat je 2 volwassenen of een vergelijkbaar gewicht aan bagageachterin hebt.
Dit schijnt normaal te zijn bij een verlaagde 940, maar ik overweeg om of andere achterdempers te monteren of het rubber/lager van de tussencardan te vernieuwen.
Tijdens een sleuteldag eens advies inwinnen wat de beste oplossing is. Ik vermoed de eerste.
Joost
Beantwoord door V700 register in topic Tokkelen
Mijn auto is verlaagd en voorzien van een veerpootbrug.
Hij stuurt voor een 940 dan ook snaarstrak. En ik vind het bovendien erg mooi.
Wat me stoort is de aandrijfas die bij het optrekken even 'tokkelt' op het moment dat je 2 volwassenen of een vergelijkbaar gewicht aan bagageachterin hebt.
Dit schijnt normaal te zijn bij een verlaagde 940, maar ik overweeg om of andere achterdempers te monteren of het rubber/lager van de tussencardan te vernieuwen.
Tijdens een sleuteldag eens advies inwinnen wat de beste oplossing is. Ik vermoed de eerste.
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam