Verlagen, voor 50mm en achter 40mm?

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 10:13 #1188895 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tokkel
Als dat rubber speling heeft, dan zou ik het vervangen. Luistert waarschijnlijk bij een verlaagde wagen nog iets nauwer, maar bij een versleten rubber krijgt ook een niet-verlaagd exemplaar last van bijgeluiden. Even bij gelegenheid onder de auto kruipen en proberen hoever de cardanas axiaal heen en weer wil. Hoor je het rubber bonken tegen zijn buitenlager, stop dan voorlopig maar met nadenken en doe eerst dat rubber...<>Oh ja, a propos verlagen: de 740 van Web die ik hieronder noemde, heeft Apex verlagingsveren, die officieel ook 40 mm zouden verlagen. We hebben de indruk dat dat iets minder is, in ieder geval lijkt de wagen niet opvallend verlaagd (totdat je er een andere naast zet). Daarnaast heeft hij het sterkste setje stabilisator-stangen dat Volvo leverde: 23 voor, 19 achter, en uiteraard de onderste veerpootbrug die op turbo's standaard is. Alles tesamen betekent dat weinig overhellen, ondanks de standaard en oude dempers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 11:19 #1188907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 740's zijn allebei 50
Mijn 740's zijn allebei 50 mm verlaagd, veren heb ik gewoon bij Nordicar vandaan, ik dacht ongeveer 150 Euro ex-btw rondom, nieuwe gasgevulde Sachsen eronder, en hij gaat als een kart de hoek om, drempels heb ik nog steeds weinig last van 
groeten,Co

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2008 15:37 #1198174 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nivomaten
Misschien een rare vraag, maar... kun je een auto verlagen als je nivomats hebt? Ik bedoel... die regelen het niveau toch...?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2008 21:51 #1198204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als je het onderste pick-up
als je het onderste pick-up point aan de draagarm even veel zou verlagen dan moet het wel degelijk kunnen. Als je kan CO2 lassen is dat zeer eenvoudig te maken.
Maar alleen verlagingsveren  met normaal gemonteerde Nivomats, dat gaat niet lukken volgens mij.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2008 11:31 #1198257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bilstein
De trucjes die je noemt jan dragen volgens mij inderdaad ook meer bij aan een betere wegligging dan alleen verlagingsveren. Was jouw ervaring met de normale dempers? Wellicht dit wel enigszins de marginale verbetering zou kunnen verklaren...
Is het trouwens niet zo dat als je sterkere schokbrekers monteert, sterkere veren/stugger enigszins noodzakelijk zijn? de schokbrekers krijgen het anders toch wel warm volgens mij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2008 16:27 #1198404 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Edo die van mij is 4 cm
Edo die van mij is 4 cm verlaagd en de schokbrekers zijn vervangen door gele Koni,s.Rijd als een scheermmes .Ik heb ook de plaat onder de motor vervangen voor een metalen plaat voor het geval dat de weg iets hoger is om de motor te beschermen.
 
Je mag het wel eens proberen of het je bevalt 4 cm lager.Het is een 740 uit bj 90
 
sander

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2008 19:14 #1198600 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die houd ik in mijn achterhoofd

Rallysport-Friesland schreef : Je mag het wel eens proberen of het je bevalt 4 cm lager.

Wat op het forum staat verzuurt niet! 
Ik heb de link uit je profiel (Zwaagstra) geprobeerd, maar die werkt niet bij mij. Doe ik iets fout, want ik ben erg benieuwd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2008 21:56 #1198882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heej Edo, Is dit voor het
Heej Edo,
Is dit voor het verlagen van de diesel?
Je moet je website eens wat updaten, er zijn daadwerkelijk mensen die er wel eens naar kijken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2008 23:19 #1209216 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verlagen
Dag dag allen,
Ik heb hier eea mee gelezen over verlagen.
Ik loop namelijk zelf al een tijdje rond met t idee mijn 944 ietsje naar beneden te halen. Een paar centimeter maar. Ik lees hier echter nergens iemand die ervaringen heeft met orgineel Volvo verlagings sets. Het is toch zo dat Volvo af-fabriek sportonderstellen heeft geleverd voor de 940? Ik houd namelijk liever mijn auto orgineel Volvo.
Niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2008 00:37 #1209224 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Accessoirescatalogus
Hallo Niels
Click eens op het woord accessoirescatalogus.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD