Wisserbladen

• Adriaan Versluijs
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2017 10:04 #1438507 door Adriaan Versluijs
Beantwoord door Adriaan Versluijs in topic Ei van Columbus
Techniek staat niet stil, Willem. En uiteraard is dit apparaat niet dé oplossing. Maar, al zou je het slechts één keer per wisserset gebruiken, betekent dat circa 200 procent levensduur. En dan treden die door jou gesignaleerde kantelproblemen heel waarschijnlijk nog niet op. Bovendien blijft het gebruik niet beperkt tot slechts één auto. Ideaal voor gebruik tijdens een sleuteldag...
Maar om je de waarheid te zeggen: ik geloof niet dat het opweegt tegen nieuwe wissers. In mijn jeugd woonde er bij ons een man in de straat die met een speciaal daarvoor bestemd elektrisch snij-apparaat het profiel van zijn banden "opfriste". Bezien vanuit technische onwetendheid, was hij het "mannetje" en leek dat toen het ei van Columbus...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2017 11:08 #1438508 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Inderdaad!
Dat opsnijden heb ik ook nog wel gedaan Adriaan, ik werd zelfs gedwongen om het te doen.
Als dienstplichtig soldaat, het werd in die tijd ook bij onze krijgsmacht toegepast op alle soorten voertuigen.
Ik ruik het weer.

Groeten vanuit Zweden,

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2017 19:20 #1438512 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het mag ook nog, bij bepaalde
Het mag ook nog, bij bepaalde banden. Dat zijn dan natuurlijk wel vrachtwagenbanden waar onder het profiel nog een flinke laag rubber zit die opsnijden mogelijk maakt: bij autobanden mag het gelukkig al sinds een paar decennia niet meer...
Natuurlijk staat de techniek niet stil, maar dit principe lijkt wel heel erg op het apparaatje dat ik twintig jaar geleden heb gebruikt. Eerlijk gezegd heb ik sindsdien nooit meer het idee gehad dat het nut had om die rand bij te werken. Maar daar moet ik gelijk bij zeggen, dat ik wel de gewoonte heb om de wisserbladen ook schoon te maken bij het wassen van auto of voorruit: afnemen met een doekje met glasreiniger oid. Komt altijd een hoop zwart af, maar je voelt ook dat het rubber er gladder van wordt.
Ik doe ongeveer twee jaar met een set bosch-wissers op mijn dagelijkse auto. Met goedkoop spul een jaar.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC