Stroboscoop
- André Struis
- Nieuw lid
-
Net als grasmaaiers en andere één cil. benzine motoren (Bernard & M.A.G. op zoutstrooiers)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Adrian schreef : Wat wil je er mee afstellen? Er zitten toch geen kontaktpuntjes en mechanische ontsteking meer in de auto.
Nou gewoon de ontsteking op 12 graden zetten. Dan ben ik wel tevreden. En als ik zo'n ding voor €20 kan hebben en het werkt, is het toch goed? Waarschijnlijk is het al veel als ik hem 1x per jaar gebruik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef : Ik heb vanmiddag deze gekocht:http://www.ebay.co.uk/itm/150601730590
Heb hem onlangs bij een medelid gebruikt, doet wat ie moet doen, klaar.En volgens mij, een tientje goedkoper......17.90GBP, is ongeveer 23 euro.
had er wel twee kunnen kopen dan, had verzendkosten gescheeld.(of moet ik er weet een groupbuy van maken.....)
Ik heb hem nu ook besteld. Ga er maar vanuit dat het goed is. Is E21, dus daar ga ik niet failliet aan
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Je kunt draaien aan je distributie wat je wilt maar je verandert het ontstekingstijdstip er niet mee.willemvAnbenthem schreef : Nou gewoon de ontsteking op 12 graden zetten. Dan ben ik wel tevreden. En als ik zo'n ding voor €20 kan hebben en het werkt, is het toch goed? Waarschijnlijk is het al veel als ik hem 1x per jaar gebruik.
Je zult de parameters van de ontstekingscomputer, de EZK, moeten veranderen om het tijdstip te beinvloeden.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ==> 610k nu
940 96 B230FK AW71L ecc 115k 2005 ===> 210k nu
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb 10% aangeboden gekregen, bij afname van 10 stuks, verzending 30 pond.Op zich scheelt het iets, maar moeten binnen nederland dan ook weer verzonden worden, wordt het weer net zo duur.....willemvAnbenthem schreef : Ik heb hem nu ook besteld. Ga er maar vanuit dat het goed is. Is E21, dus daar ga ik niet failliet aan
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Sorry, die bedoel ik ook.willemvAnbenthem schreef : Nee, ik draai niet aan de distributie maar aan de ontsteking natuurlijk.
Maar je verandert er het tijdstip niet mee. Wel de positie van de rotor tov de overdrachtpunten in de kap. Dat het 5 graden verschil oplevert, vind ik wel opmerkelijk.
Bij welk toerental?
Een stroboscoop is leuk om te controleren of het tijdstip klopt in het werkgebied van 2 tot 3 000 toeren.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ==> 610k nu
940 96 B230FK AW71L ecc 115k 2005 ===> 210k nu
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is er iemand die mij even bijvalt. Je kunt toch gewoon het tijdstip van de ontsteking op die manier afstellen?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nee, je kunt de ontsteking gewoon op het oog (meestal staat er wel een merkteken dacht ik) gelijk zetten, de rest doet de EZK.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben