Roestpreventie (Dinitrol)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2012 19:40 #1348172 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 11

jsnijder schreef : Dat is mijn vaste adres voor Dinitrol. Heb daar afgelopen 11 jaar diverse auto's laten doen.

Maar was het die auto's in 11 jaar tijd waard ? Blijkbaar doe je geen 10 jaar met een auto. Of heb je ze allemaal nog?Ik vraag me dan af of het zin heeft. Als je zo'n dure behandeling laat doen, moet je toch ook de intentie hebben om nog heel lang te rijden met je auto

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2012 19:40 #1348171 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 00:16 #1348225 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ik spoor niet!
Never nooit niet met de trein..........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 14:25 #1348279 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dinitrol in Uden
Vandaag ontvangen.De kosten voor een volledige Dinitrol Ml. behandeling van Uw Volvo 945 zijn € 726,= incl. de B.T.W. en incl. het reinigen van de auto aan de onderzijde. Deze prijs wordt gehanteerd, indien de auto in een goede staat is. Dit is dus voor een 940 want die zijn meestal in goede staat vanwege het zinkbad. John

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 15:38 #1348286 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Loont wel
Willem,
ik heb 3 maal in de afgelopen 11 jaar een Dinitrolbehandeling laten uitvoeren. De eerste auto ( Mercedes 280SE/uit 1974) heb ik nog steeds en hoop ik over 10 jaar ook nog te hebben. De 2de auto( Mercedes 230 uit 1979) heb ik na 3 jaar verkocht, maar mede dankzij de hele goede staat en roestpreventie heb ik die heel goed met een flinke winst kunnen verkopen.
De 3de auto, een Volvo 760 GLE uit 1983 met 50000 km op de teller heb ik nog steeds en zal ook niet snel verkocht worden.
Al met al vind ik het het geld meer dan waard. Voor een echte gebruiksauto die intensief wordt gebruikt kan dat minder rendement opbrengen, maar voor auto's die als hobby en niet intensief gebruikt worden is het een goede investering, die bij doorverkoop ook een meerwaarde heeft.

Groeten, Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 20:34 #1348311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien kan iemand mij
Misschien kan iemand mij corrigeren, maar als ik het goed heb is het zeer waardevol om zo´n behandeling te laten doen wanneer je auto in zeer goede staat is. Je hebt er dan nog jarenlang plezier van. Maar als de roestduivel al op een aantal plekken heeft toegeslagen, vraag ik me af of het dan uit kan. Het beste kun je het doen bij aanschaf van je (nieuwe) auto, lijkt me. Overigens vind ik €500-€750 acceptabel. Wordt de oude tectyllaag onder de auto dan ook in zijn geheel verwijderd? €1300 vind ik wel erg veel.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2012 23:07 #1348347 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Zinklaag
De mijne is van '95. staat altijd langs de straat, buitenslaper dus.
De zinklaag is op veel plekken al dun. Maar nog nergens roest op de koets.
Je moet dus wel opschieten!
Die zinklaag heeft ook niet het eeuwige leven.

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-02-2012 14:28 #1348380 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic De zinklaag moet inderdaad
De zinklaag moet inderdaad afgedekt zijn door bijv. lak anders zal dit onedelere metaal zich opofferen ten op zichte van het edelere staal van de auto.
De zinklaag op een auto is 'slechts' ongeveer 2.5 micron (dit is de laagdikte van het zink op zincor plaat). Daarnaast zal door werking van de carrosserie (en eventuele schade(s), hoe klein ook, de naden tussen de diverse plaatdelen 'open gaan staan'. Water en andere zuren (luchtvervuiling!) kunnen en zullen (!) dan hun verwoestende werking doen richting het (blanke) staal. Daarom dien je holle delen ook te beschermen met een anitroestmiddel wat zo lang mogelijk niet vast wordt /uithardt. ML, Dinitrol en wax gebaseerde middelen drogen uit, evenals Owatrol. FluidFilm (wolvet) doet dat niet en blijft kruipen; daarom werkt het ook zo goed (en ook op langere termijn).
Ook de FluidFilm beschermlaag wordt op den duur dun en dient dan weer opnieuw aangebracht te moeten worden. In plaats van het aanbrengen van een extra laagje FluidFilm kan je er ook voor kiezen, liefst eerder dan dat de opfrisbeurt echt noodzakelijk wordt, om er een vet(soort) overheen aan te brengen, zoals bijvoorbeeld Mike Sanders Fett. Onder invloed van de warmte in de zomer (extra reden om naar 't zuiden op vakantie te gaan..) wordt dit vet weer dusdanig vloeibaar dat eventuele breukjes in de aangebrachte vetlaag,die continu kunnen ontstaan (zie begin van deze posting), weer worden afgedekt. Self healing dus.
Kwade (?) tongen beweren dat Mike Sanders Fett, dat door de oud militair wordt gefabriceerd / verkocht / bedacht is, niets anders is dan het vet dat oa. door de Marine gebruikt wordt om de wapens die aan dek staan te beschermen tegen de invloeden van zeewater.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 23:39 #1348444 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Mike Sanders Fett
Er zijn vele soorten vet die in weer en wind, zomer en winter blijven zitten.
Zolang er geen eisen worden gesteld aan de smerende eigenschappen, is er veel mogelijk.
MAW daar heb ik onze "Mike" niet voor nodig.

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-02-2012 10:30 #1348714 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic inderdaad meerdere soorten vet, maar ook even effectief??
Dat er meerder soorten vetten zijn die ook langere tijd blijven zitten is / was mij ook bekend. Mijn 940 uit '98 (evenals de Volvo 164 uit '71 en Mini uit '77) als testkonijn inzetten zie ik echter niet zo zitten, daarom baseer ik mij maar op de testen die anderen uitvoeren. Mijn doel is deze auto's zo lang mogelijk in goede staat te houden qua antiroestbescherming. Op deze volgende site staat oa. een uitkomst van een dergelijke lange(re) termijn test van antiroestmiddelen: www.rostschutz-forum.de/showthread.php?tid=387 .Ik zou zo zeggen, mede Volvoliefhebbers, doe er je voordeel mee.
Ook worden er op deze site testen uitgevoerd met eigen mengsels van vet, etc., ook met andere stoffen zoals was; een voorbeeld hiervan kan je hier vinden: www.rostschutz-forum.de/showthread.php?tid=294 . Hier wordt oa. (ook) de link gelegd tussen Mike Sanders Fett en het NATO vet (PX-11) dat gebruikt wordt op de marine schepen. Lange discussie maar mijns inziens wel leerzaam qua inzichten rondom roestbescheming (en om je Duits op te halen....).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC