Roestpreventie (Dinitrol)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2012 21:10 #1091344 door V700 register
Roestpreventie (Dinitrol) is gemaakt door V700 register
In mijn Youngtimer hebben ze het steevast over Dinitrol en nog een of ander goedje om de roest te lijf te gaan. Voordat de auto gekocht wordt éérst een behandeling met Dinitrol. Kennen jullie deze middelen?
Hoe gaan jullie de roest te lijf? Ik heb inmiddels al 2 gaten in de bodem laten dichten.
Nu zul je misschien zeggen: door een professional restarateur laten doen. Maar dan ben je gauw weer een bedrag met 3 nullen kwijt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2012 22:51 #1347668 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic wat is het beste
na veel wikken en wegen heb ik uiteindelijk zelf gedaan met tectyl ML. Omdat het zelf goed te doen is binnen een redelijk budget; een dinitrol behandeling vond ik te duur. Maar wat is wijsheid in deze?...
Ik heb wel eerst alle roest behandeld en ontroest aan de buitenkant. En dat wil ik elk jaar doen; roest aan de buitenkant bijwerken indien nodig en om de drie/vier jaar tectyleren (zwart uitwendig en MLen inwendig). Dat wil ik blijven doen omdat de dealer mij had verteld dat een ingevoerde onbehandelde auto binnen vier jaar helemaal door was gerot.
Ook ben ik erg alert op vocht(plekken) in de auto. Dat kan duiden op komende roestvorming ergens.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2012 00:58 #1347681 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Jan
Hallo Willem
Jan Snijder, onze ex- en aanstaande-interimvoorzitter, zweert bij Dinitrol als ik me niet vergis.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2012 19:33 #1347775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar kunnen jullie eens wat
Maar kunnen jullie eens wat meer vertellen over dit goedje. Wat als je al roest hebt (op moeilijke plekken). En vertel eens iets over de kosten.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2012 22:32 #1347808 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Dinitrol
Een soort über tectyl, een vette taaie laag over en in de roestgevoelige delen van de auto.
Mits goed aangebracht en onderhouden, een goede roest bescherming.
Eind vorig jaar bij Johan's Clasics in Zuidland geweest, info middag.
Ben toch van plan dit te gaan doen!
Kosten; niet goedkoop, veel prijsverschil.
Maar ik weet niet of er appels met peren vergeleken werden.
Als het goed gedaan wordt is het veel werk, dus vindt ik de hoge prijs billijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2012 23:34 #1347818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.A. Gosliga in Leeuwarden
O.A. Gosliga in Leeuwarden doet dat,  www.gosliga.com/ staat een uitgebreide beschrijving hoe het in zijn werk gaat.
Laat de Sable doen als hij technisch klaar is. Jan Snijder heeft ook nog een goed adresje in Uden.
Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2012 11:43 #1347847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gosliga
Gosliga doet 't ongeveer voor de helft van wat Van Aalst uit Alphen vraagt.
Bij Gosliga kreeg ik mijn auto echter slecht gepoetst en helemaal onder de bagger weer terug. Maar goed, hij was inderdaad grondig behandeld tegen roest. Het kostte me wel nog een volle dag poetsen en de motorruimte, die voor de behandeling stralend wit was, heb ik maar bruin-bespetterd gelaten. Ergo: afspraken maken over waar niet/waar wel en over hoe je 'm terug wilt krijgen is toch handig.
Van Aalst maakt daarentegen een fotoreportage van de behandeling en da's ook weer leuk. Zo'n reportage heb ik van mijn SAAB. Maar of dat al die knaken waard is....
Ik zou inderdaad Jan eens contacten over zijn adres in Uden. Dat zal best of both worlds zijn. Want Dinitrol blijft naar mijn mening de beste behandeling. Wat ze gebruiken lees je op de site van Gosliga.
Succes,
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2012 09:26 #1347950 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aalst

JJager schreef : Maar of dat al die knaken waard is....

En over hoeveel knaken hebben we het dan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2012 10:09 #1347953 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ongeveer
Uit m'n hoofd: van Aalst offreerde 1300 euro en Gosliga deed het uiteindelijk voor 750. Maar nogmaals: de afwerking en aflevering liet bij de laatste te wensen over. Wellicht dat Van Aalst dit beter doet. En om antwoord te geven op je vraag: dat zijn 220 knaken.
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2012 17:49 #1347972 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oei
Oei... als ik dat filmpje van Gosliga zie dan moet je later ook niets meer loshalen want alles zit onder de smurrie. kijk hoe ze het in de deur spuiten met die lans, dan wil je later niet je geluidsboxen er meer uit halen denk ik, of een raammechanisme vervangen.Maar goed... zag er wel pro uit verder, elk voordeel hep zu nadeel.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC