Roestpreventie (Dinitrol)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2012 17:59 #1347974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mike Sanders Fett
Het beste wat er is.
MSF (zie google) erop geen roest meer.
Nadeel is dat het wat moeilijker te verwerken is en niet overal even handig.

Dus voor 'gevaarlijke' plekken MSF en de rest anders na believen.
Dinitrol, ML, waxen etc enz.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2012 21:06 #1347982 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor alle info. €1300
Dank voor alle info. €1300 is toch wel veel.
Maar wat ik me nog afvraag: kun je het nu ook toepassen op plekken die al roestig zijn, zodat de roest zich niet verder uitbreidt?

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2012 21:10 #1347984 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Ontroesten
Ontroesten met bijvoorbeeld Fertan is aan te raden, dan weet je zeker dat het niet verder rot onder de beschermlaag. Better safe then sorry
Gr. Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2012 21:57 #1347991 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ontroesten
Ontroesten is natuurlijk het beste, maar dinitrol zet het roestproces vrijwel stop. Het is super penetrant, die ml-laag die ze er dan eerst op spuiten. De dikke vette laag die er als laatste op gaat aan de onderkant blijft zacht, wat volgens mij een van de belangrijkste eigenschappen is van een antiroest-laag.

Het verschil van 1300 of 750, jeetje, ik zou voor die 550 euro toch echt zelf even de auto opwrijven. Liever teveel ML hier en daar dan te weinig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2012 10:27 #1348033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Station
Wat zowel Van Aalst en Gosliga netjes voor je regelen is brengen en halen naar de trein. Ook goed om te weten.
Joost

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2012 11:42 #1348038 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Nog eentje
Er zijn naast Gosliga en van Aalst nog wel meer bedrijven die aan corrosie preventie doen.
Een daarvan is <a href=" www.anticorrosiebedrijfbrabant.nl/ ">Anti Corrosie Bedrijf Brabant in Den Bosch. En ook brengen ze je naar de trein. Behandeling duurt wel een paar dagen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2012 12:24 #1348044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien zelf een
misschien zelf een spuitpistool kopen (80 euro) en een emmer Mike Sanders vet? Is niet het gemakkelijkste om te verwerken maar werkt goed tegen de roest. Ieder onderdeeltje dat ik los haal aan de onderkant krijgt ook wat van dat vet op de bevestigningsplek.
Balken van binnen goed schoonmaken (stofzuiger, borstel, perslucht?), tapijten er uit, sproeilans er door. Wel op een mooie warme dag doen, liefst nadat de auto een paar weken/maand niet zwaar door de regen is gegaan.
www.tbs-aachen.de/Rostschutz_und_Chemie/...hutzprodukte_c99.htm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2012 13:05 #1348047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb eens via de Volvo
Ik heb eens via de Volvo Klassieker Vereniging een informatie avond meegemaakt bij het Dinitrol station in Uden (anti roest center uden). Werd mooi uitgelegd wat ze zoal doen en waarom.
Wat je zelf bv niet voor elkaar krijgt is het stoom-reinigen om alle vuil eraf te krijgen, als je over het aanwezige vuil iets smeert/spuit hecht dat niet goed en komt na verloop van tijd weer los.
Een ander ding is het behandelen van holle ruimtes, als je zelf aan de gang gaat met bv een spuitbux azl het drijfgas niet weg kunnen en blijft de nevel de nevel en uiteindelijk zal alles wat je erin spuit alleen op de bodem belanden en niet aan de zijkant of bovenkant. Denk je het goed behandeld te hebben maar dat is dus niet zo.
Maar goed, het blijft wel een smak geld als je het laat doen.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2012 15:47 #1348056 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Mijn vaste adres
Dat is mijn vaste adres voor Dinitrol. Heb daar afgelopen 11 jaar diverse auto's laten doen. Keurig werk en in vergelijking tot andere adressen prettig geprijsd. De laatste auto was mijn 760 die ik in 2008 heb laten behandelen. Je bent de auto een week kwijt. Laatste keer heb ik 500 euro ex. BTW betaald. Mijn Mercedes heb ik 11 jaar geleden laten behandelen in Uden en het wordt nu langzaam tijd om in ieder geval de onderkant weer eens te laten nalopen en zonodig opnieuw te doen. Ook Carlo Schmidt werkt altijd met hem. De heer Jansen is een hele vriendelijke man die zijn werk zeer serieus neemt. Tevens kun je ook bij hem terecht voor een professionele poetsbeurt of een uitgebreide wasbeurt van je auto.
Kortom een aanrader.

Groeten, Jan

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-02-2012 13:02 #1348137 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic eerst oorzaak zo goed mogelijk weghalen
Ik zou adviseren de oorzaak van de roest en de roest zelf in eerste instantie natuurlijk zo goed mogelijk weghalen. Het verwijderen van de roest kan je op verschillende manieren doen, maar is uiteraard ook wel afhankelijk van de plaats van de roest (kan je erbij of zit het in de holle delen van de auto).
Het Duitse blad Oldtimermarkt heeft een aantal jaar geleden een test van roestpreventiemiddelen voor holle delen gepubliceerd, deze staat ook (nog) online: www.wai.de/w/details2.asp?referer=oldtim...ame=1&MagID=2388
Kern van onderzoek: op vet gebaseerde middelen werken het beste. (Enja, er is veel discussie ontstaan over de wijze van testen en het verschil in de gebruikte hoeveelheden materiaal tijdens de test).
Persoonlijk vind ik de volgende (duitstalige) discussiepagina over roest en roestpreventie: www.rostschutz-forum.de/  erg goed en informatief, zowel qua bescherming aan de buitenkant als ook voor de holle delen. Daarnaast staat er op deze site een overzicht van chemische roestbestrijding (en de verschillende middelen, incl. voor -en nadelen). Heb zelf jaren geleden roest verwijdert met zoutzuur, erg effectief! Maar hou de nadelen en beperkingen wel in het achterhoofd: structuur van staal wordt aangepast en wordt bros(ser), dus niet overal toepasbaar!!
Een leverancier (verder geen ervaring en/of banden mee) die veel roestbeschermende produkten verkoopt heeft ook een te downloaden catalogus www.korrosionsschutz-depot.de/de/katalog.htm ) waarin zij ook direct aangeven wat hun ervaringen zijn met deze produkten en wat het inzet bereik ervan is (dus lichte roest of zware roest, etc, etc. ).
Wanneer de roest dan eindelijk verdwenen is (mijn voorkeur gaat daarbij uit naar stralen), neem ik aan, dat de zeer goed tegen roest beschermende zinklaag ook weer aangebracht moet worden op de carrosserie. Geldt natuurlijk niet alleen bij roestschade, maar ook na eventuele andere schades. Naast de zinkverf systemen is er sinds een aantal jaar een setje te koop waarbij je zelf (met de hand) kan verzinken, zie voor meer informatie bijv. www.mobylas.com/forms/ezincinfo.html . “Men” vindt deze wijze van verzinken beter dan via zinkverf omdat bij deze laatste geen direct ‘verbindingscontact’ is tussen het zink en het onderliggende te beschermen metaal; drager is immers nog steeds de verf. Verzinken via E-zinc set heeft dit ‘probleem’ dus niet daar de zink echt wordt opgelost en via de electrolyt wordt verplaatst naar het totaal van roest ontdane(!) staal. Grootste vraag is dan natuurlijk “Waar bestaat deze (prijzige) electrolyt nu uit?” . Heb uiteindelijk het antwoord  gevonden (waterige ammoniak oplossing) op deze site: alfa-romeo-145-146.te4m.de/rosts ... 2010/09/29 . Daar worden ook de patentnummers genoemd van deze uitvinding (en deze kan je weer op Internet zoeken) met alle beschrijvingen. Helaas heb ik tot op heden nog geen tijd gevonden om eea. in de praktijk uit te testen. Hoor uiteraard graag de ervaring(en) van jullie!. Wanneer ik het heb uitgeprobeerd zal ik de mijne uiteraard ook delen. Ben benieuwd.
Groet,
Coen

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC