bandenspanning thuiskomertje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan is het zeker zaak hiermee op te passen, je abs zal ook uitschakelen. En nooit op aangedreven wiel zetten.
Makkelijker lijkt mij, een thuiskomer in de goede maat op te halen (indien mogelijk).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een thuisbrenger is een kleiner wiel, met dus een een kleinere velg en band, en speficiek bedoeld om een korte afstand, met gereduceerde snelheid te overbruggen. Dat wordt bedoeld met "thuisbrengen". Thuisbrengers werden/worden geleverd omdat ze minder ruimte innemen. Handig als je de ruimte voor het reservewiel niet kunt gebruiken omdat daar een LPG tank is ingebouwd, of omdat de fabriek heeft bedacht dat je geen ruimte nodig hebt voor een volwaardig reservewiel. Een kleinere maat kan dus gewoon af-fabriek, origineel, geleverd zijn. Kies je voor een thuisbrenger, dan moet je accepteren dat je daar niet ver en niet snel mee kan rijden. ABS kun je volgens mij niet uitschakelen.
Volgens mij bedoel je dan een volwaardig reservewiel.mark stalman schreef : Makkelijker lijkt mij, een thuiskomer in de goede maat op te halen (indien mogelijk).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij is voor de 740-940 nooit het supersmalle kleine thuiskomertje geleverd, wat Henk bedoeld, mogelijk wel voor 960 II en voor de 850/V70.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
De echte thuiskomertjes die ruimtebesparend zijn, hebben een veel kleinere diameter dan de gemonteerde banden. Over langere afstand vermoord je daar gegarandeerd je differentieel mee. Dus NOOIT die thuiskomer op je aangedreven wielen monteren. Maar dat is bij veel mensen niet bekend waardoor achteraf nog grote kosten kunnen ontstaan.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op vakantie of naar het buitenland zou ik altijd het thuiskomertje thuis laten en een volwaardig reservewiel meenemen.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Geen gedoe met thuiskomertjes, spuitbussen smurrie of foute diameters.

Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De diameter van een thuiskomer zal ietsjes kleiner zijn misschien dan een gewone band. Maar de velgdiameter van een thuiskomer lijkt mij dezelfde als van een gewone velg (uitgaande van een band met een hoogte/breedteverhouding van de wang van 65%). Op een 940 past volgens mij geen 14" velg.
Thuiskomers zijn gemaakt om kleine afstanden af te leggen. Als je onder de 80 km/h blijft, zal de belasting van het differentieel niet hoger zijn dan wanneer je onder normale omstandigheden door de stad rijdt (veel links- en rechtsaf).
Wat mij veel belangrijker lijkt, is de levensduur van een thuisbrenger. Hoe oud mag zo'n dingen worden, voor ie vervanger moet worden?
groetjes
Mathy
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.