Schuddend uitzetten

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2018 13:28 #1446468 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En ik heb ooit met Rob Barten
En ik heb ooit met Rob Barten samen een vliegwiel vervangen bij een TDic, dat was volgens mij een 1996 exemplaar. misschien was die dan wel omgebouwd? Met zeven ton was het vast niet de eerste wissel...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2018 19:45 #1446877 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic dmf
Heet zo'n ding een flywheel in het Engels ?
dmf. dmv.
Hoe het ook zij.
In het totaal spectrum van prestaties, levensduur, kosten, etc vind ik de kosten component wel een heel belangrijke,
Dus lekker non turbo, M47 en al 4 ton geen gedoe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2018 20:52 #1447012 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ik heb op internet een tijd
Ik heb op internet een tijd gezocht naar een nieuw exemplaar dmv maar heb deze net als Sietse helaas niet kunnen vinden (aardige tijd geleden overigens wel).
Weet iemand waar deze vliegwielen nog te verkrijgen zijn voor 350?

Grtz Daniel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2018 17:04 #1447516 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Geheel eens met fflunche
Flauwekul die geld kost, kost geld.

Een wagen die technisch in orde is rijdt het beste. Geen kopzorgen over slijtage, geen overmatige motorprestaties voor een wagen die geen formule 1 hoeft te rijden. Een wagen doe een top haalt van 180 vind ik snel genoeg, ik rijd zelden sneller dan 150.

Lekker zorgeloos op vakantie met de caravan er achter met een standaard B200F en een M47 op lpg, die zelfs moeiteloos bij Gap omhoog komt. Dat is pas écht luxe. Slijten de remblokken en de winterbanden ook niet te hard (gaan zomer én winter in totaal 70.000 kilometer mee).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2018 23:37 #1447535 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Nou
Met mijn 740 b230f kwam ik bij Lons le Saulier maar moeilijk omhoog anders.
Zonder aanhangsel.
Weg is ook verboden voor sleurhutten. Helling 15 % of zo.
50 in de twee, doorschakelen was een NoGo.
Al die fransen in kleine k-autootjes staken me links en rechts voorbij.
;-(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2018 07:29 #1447552 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Geen plekken die ik ken, maar
Geen plekken die ik ken, maar Rooie Sien heeft met de B230FB en ZF4HP22 alle hellingen in Schotland kunnen bedwingen. Niet altijd moeiteloos: als je moet afremmen op een 10% omhoog en dan weer optrekken wordt het wel lastig met vakantiebepakking. Maar met een motor die ruim zes ton had gelopen zonder revisie was ik ook vast wel wat compressie kwijt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2018 00:46 #1447703 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ha
ja. Dat zal zeker Willem.
Lons le Saulier in de Jura is een gemene helling.
Gaat zeker 1 km met 12-15 % omhoog. Ik vreesde 4 gaten in de motorkap maar ondanks dat het traag ging kwam ik er wel.

Maar een FB heeft al wat meer oempfff dan een F.
Mijn ene 740 heeft een 531/vx3 net zoals een FB en dat trekt toch net wat meer inderdaad
Revisie ? Zei je nu Revisie ?
Bij 6 ton ?

Mijn andere 7 met gewoon een standaard F motor zal t nu ook beter trekken.
De vorige eigenaar heeft 2 ton lui gereden. De kat zat verstopt en nu zit er ook een Vx3 as in. Bij korte invoegstroken haal ik nu 90 ipv 70.
jeeee :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2018 11:52 #1447729 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Rooie Sien heeft bij mij twee
Rooie Sien heeft bij mij twee automaten versleten (ik haat ZF automaten!) tussen 470.000 en de huidige 703.000 km. Daarna heb ik haar voorlopig gestald, en een jong (ca 300.000 km) B230FB blok met M47 op de kop getikt. Gezien de toch langzaam luider wordende klop in het onderblok gaat dat setje er in z'n geheel in, en niet alleen de bak.
De meeste redblocks hebben bij vier ton of meer op gas toch minimaal een keer een koprevisie gehad: dat is bij de mijne niet het geval. 700.000 km zonde dat het blok ooit open is geweest!
De VX3 maakt van je B230F vrijwel een B230FB: de vermogenswinst van 15 pk komt vrijwel geheel uit die nokkenas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD