Verkeerd spruitstuk/verkeerd aangesloten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2018 15:55 #1443846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik probeer
Ik probeer je reactie te snappen, maar ik kom er nog niet helemaal uit, sorry. Bedoel je met verdamperring het zelfde als met ringmixer?

Als de inlaat van je cisklep voor je ringmixer aangesloten is, dan gaat er alleen lucht door je cisklep, toch?
Werkt dat?

En de uitgang van je cisklep moet toch achter je gasklep uitkomen? Anders is het geen "bypass"regeling, toch?

Of heb ik je verkeerd begrepen?

Ik ben erg benieuwd of er andere manieren zijn om de cisklep aan te sluiten, ik zie uit naar je reactie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2018 15:03 #1445199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontdekking!
Het lijkt nu een steeds constanter probleem te worden. Terwijl het weer steeds warmer wordt. Het was juist zo dat het probleem van laag of zelfs niet stationair lopen alleen bij koude motor bij koud weer speelde. Nu dus ook bij warm weer en warme motor.

Komend weekend ga ik de motor vervangen, ben benieuwd of dat scheelt. Dan kunnen we iig een mechanische oorzaak van het blok uitsluiten. Compressie ofzo.

Daarnaast kwam ik tot de ontdekking dat het probleem zich vooral voor doet tijdens afremmen met de koppeling in. Zodra ik echt stil sta, komt hij meestal weer op 750 rpm, sls hij niet is afgeslagen.

Zou dit te maken kunnen hebben met die motortorentslregeling op benzine dat hij bjj uitrollen iets verhoogd stationair wil lopen, totdat je helemaal stil staat? Op benzine loopt de b230f prima, maar misschien kan de eenvoudige vacuumgestuurde gasinstallatie niet met deze regeling overweg? Wat doet de rest van de motor tijdens deze regeling? Iets met cisklep? Vonktijdstip?

Iemand andere ideeen?

Tips zijn erg welkom!!

Bedankt voor t meedenken alvast

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2018 21:29 #1445306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost!!!!! Denk ik
Zo, een verse motor scheelt heel veel!!! Wat een fijne auto is het weer.

Hij heeft nu veel meer compressie, en ik denk dat dat voor dit stationairlopen ook veel verschil maakt. Nu is het warm weer. Dus de echte test is pas als het kouder wordt.

Ik ben heel blij met deze motor en dus met deze compressie. Ik had het gelukkig goed ingeschat dat dit veel verschil zou maken. Weekendje klussen maar dan heb je ook wat!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2018 16:18 #1445462 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou,
Nou, die compressie scheelt veel, maar niet alles. Hij blijft lopen, dat is fijn. En op benzine loopt hij nu echt helemaal zoals het moet. Op lpg daarentegen toch steeds weer eerst inkakken tot 500rpm, om dan als ik helemaal stilsta langzaam naar de 750 te krabbelen.

Waarom doet hij dit toch?

Nu dus zelfs met warm weer. Iets gaat er niet goed, maar ik zie niet meer wat???

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-04-2018 20:04 #1445466 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Als ie op benzine goed loopt
En op Lpg niet. Dan ligt het aan je lpg afstelling of kwaliteit verdamper.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2018 21:59 #1445469 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Tja. Ik wil met mn eigenwijze kop altijd alles zelf doen en snappen. Maar ik drnk dat ik het nu maar aan de gasboer over ga laten. Zelf krijg ik hem niet beter afgesteld dan dit.

Verdamper zou goed moeten zijn...

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2018 08:36 #1445515 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @Wytze: dat klopt bij een
@Wytze: dat klopt bij een slave-gasinjectie, maar niet bij een wat oudere zelfstandige gasinstallatie. Daar kan bijvoorbeeld ook een matige luchtmassameter zoiets veroorzaken. Verder is LPG altijd gevoeliger voor ontstekingsproblemen, dus die merk je eerder op gas dan op benzine.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2018 07:46 #1445565 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doet
Doet mijn luchtmassameter wel iets als hij op gas loopt? Het mengsel wordt toch puur bepaald door het vacuum?

Ik heb de verdelerkap en rotor en kabels en bougies vervangen, zonder resultaat. Zou t zin hebben de bobine te vervangen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2018 18:50 #1446674 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nu echt!
Het is nu dan echt over!

Eindelijk loopt hij als een zonnetje stationair.

Ik heb een ander motorblok (eentje met compressie op alle cilinders) gemonteerd en toen was hij inene wel goed af te stellen, met dank aan Bodo-lpg in Amsterdam.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC