Verkeerd spruitstuk/verkeerd aangesloten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2018 11:57 #1443330
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
Slangen naar de verdamper liepen in een boogje, daar had een luchtbel kunnen ontstaan. Ik heb daar in de bovenste slang een extra ontluchtpunt gemaakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2018 12:42 #1443368
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik rij inmiddels al 3 ton met
Ik rij inmiddels al 3 ton met zo'n r90e verdamper. Verschillende bougies gehad, gereden met goedkope en dure (en kapotte) lambda sensor enzovoort. Nooit een probleem gehad met stationair loop gehad dat hieraan gerelateerd was.
Problemen met de stationair loop heb ik eel gehad maar altijd met valse lucht of verstopt carterontluchting. Blijft simpelweg puzzelen naar een oplossing.
Problemen met de stationair loop heb ik eel gehad maar altijd met valse lucht of verstopt carterontluchting. Blijft simpelweg puzzelen naar een oplossing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2018 10:43 #1443415
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Voor je reactie, Jan.
Ik begin ook steeds meer uit te sluiten. Ik denk dat het niet ligt aan:
Verdamper
Cis klep
Gasklepafstelling
Valse lucht
Rembekrachtiger
Bdp sensor
Het is niet snelheidsaghankelijk. Ik vermoed dat de gasklepschakelaar gaar is ofzo. Deze staat goed afgesteld, klikt hoorbaar heen en terug.
Ik lees op dit forum meer over problemen met afslaan of bijna afslaan bij koppeling intrappen, maar nog niet over oplossingen/ oorzaken...
Iemand al eens iets op gevonden?
Ik begin ook steeds meer uit te sluiten. Ik denk dat het niet ligt aan:
Verdamper
Cis klep
Gasklepafstelling
Valse lucht
Rembekrachtiger
Bdp sensor
Het is niet snelheidsaghankelijk. Ik vermoed dat de gasklepschakelaar gaar is ofzo. Deze staat goed afgesteld, klikt hoorbaar heen en terug.
Ik lees op dit forum meer over problemen met afslaan of bijna afslaan bij koppeling intrappen, maar nog niet over oplossingen/ oorzaken...
Iemand al eens iets op gevonden?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2018 09:50 #1443620
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Heb ik ooit met een 340 gehad
Heb ik ooit met een 340 gehad, op benzine. Toen bleek uiteindelijk, dat ik gewoon volkomen versleten bougiekabels had: de blaren stonden erop.
Dus: wanneer heb je voor het laatst een compleet rondje ontsteking gedaan? Bougies zitten er nu nieuw in, maar hoe oud zijn de kabels, de rotor, de verdeelkap? Is dat meer dan 40.000 km of vijf jaar, dan zou ik ze maar eens vervangen.
Dus: wanneer heb je voor het laatst een compleet rondje ontsteking gedaan? Bougies zitten er nu nieuw in, maar hoe oud zijn de kabels, de rotor, de verdeelkap? Is dat meer dan 40.000 km of vijf jaar, dan zou ik ze maar eens vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2018 10:34 #1443725
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee dat is maar 1,5 jaar en zo'n 20.000 km geleden. Het maakte toen geen verschil. Het probleem is er al sinds ik de auto heb. Dat is een jaar of tien inmiddels.
Omdat het op benzine zoveel beter is, en hij na even zoeken toch wel weer uitkomt in de buurt van normaal stationair, dacht ik misschien aan een verkeerde lpg- mixer. Deze ring is schoon, en lijkt prima, maar de doorlaat is erg klein, en de slang naar de cisklep zit direct achter de gasgaatjes in de ring. Misschien mixt het mengsel voor stationair hier nog niet zo lekker? En misschien is het vacuum/venturi/luchtstroom gebeuren even ontregelt na gasklep sluiten? Wat voor mixer ringen zijn het meest geschikt voor een b230f? En hoe zou de cisklep aangesloten moeten zitten?
Omdat het op benzine zoveel beter is, en hij na even zoeken toch wel weer uitkomt in de buurt van normaal stationair, dacht ik misschien aan een verkeerde lpg- mixer. Deze ring is schoon, en lijkt prima, maar de doorlaat is erg klein, en de slang naar de cisklep zit direct achter de gasgaatjes in de ring. Misschien mixt het mengsel voor stationair hier nog niet zo lekker? En misschien is het vacuum/venturi/luchtstroom gebeuren even ontregelt na gasklep sluiten? Wat voor mixer ringen zijn het meest geschikt voor een b230f? En hoe zou de cisklep aangesloten moeten zitten?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2018 11:18 #1443729
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb verschillende B230F's
Ik heb verschillende B230F's en FB's gehad met een ringmixer die de doorlaat flink beperkte, en dit probleem heb ik zelf daarmee nooit gehad. Wel kost z'n ringmixer een flinke pluk vermogen, maar dat merk je pas op toeren. Ik heb eens een poolse site gezien met een mooie, efficiente, ringmixer met heel weinig doorlaatbeperking, maar kan 'm helaas niet meer terugvinden. Zelf neig ik ernaar om een gasinjectie kopset te monteren als ik weer met de 940 aan de gang ga: dat moet mooier, zuiniger en harder kunnen lopen. En je bent gelijk van het probleem af, dat de luchtslang naar het gasklephuis nooit lekker past.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2018 13:48 #1443732
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En
En zit dan altijd de cisklep op bovenstaande wijze aangesloten? Zou het zin hebben daar iets aan te veranderen/experimenteren?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2018 12:11 #1443747
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zal zaterdag even kijken
Ik zal zaterdag even kijken hoe het precies bij Rooie Sien aangesloten zit. Met 230.000 probleemloze kilometers (op dat gebied) is dat vast wel een redelijk goed ingebouwde installatie...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2018 13:34 #1443748
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Dankjewel,
Ik hoor t graag
Ik hoor t graag
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2018 01:08 #1443759
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic CISklep zit bij mij voor de
CISklep zit bij mij voor de ringmixer: er stroomt dus wel gas doorheen, maar z'n uitgang zit op de verdamperring aangesloten. Anders dan bij jou dus.
Ringmixer zit wel net als bij jou tegen het gasklephuis: bij een eerdere B230F had ik een ringmxer die in de luchtslang hing en daar met een pijpje doorheen ging voor de gastoevoer. Die liep niet heel anders, eigenlijk.
Ringmixer zit wel net als bij jou tegen het gasklephuis: bij een eerdere B230F had ik een ringmxer die in de luchtslang hing en daar met een pijpje doorheen ging voor de gastoevoer. Die liep niet heel anders, eigenlijk.
Moderators: Jerry Stam