960 verbruikt veel benzine

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2016 11:51 #1427084 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Lambda
Als het lambda lampje uitblijft, de auto rijdt goed en het brandstofverbruik is OK dan zou ik me verder niet druk maken. Het vervangen van een lambda sensor is een klusje dat niet moeilijk hoeft te zijn maar ook erg tegen kan vallen als de lambda sensor niet los wil komen.
Het Volvo onderdeelnr van de voorste Bosch lambda sensor was 1271955 en van de achterste 1271986. Als je op deze nummers bestelt krijg je als het goed is sensoren met de orginele bedrading en connectoren er aan. Plug en Play als het ware. Maar die kunnen behoorlijk aan de prijs zijn omdat er weinig van verkocht worden.
Dezelfde lambda sensoren heeft Bosch ook aan andere autoproducenten geleverd, met een andere bedrading en connector er aan. Er zijn dan ook Bosch lambda sensoren te koop die dezelfde specificaties hebben als de originele, maar geleverd worden met een stukje universele bedrading. Je moet in dat geval de originele bedrading vlak bij de lambda sensor doorknippen, de nieuwe sensor monteren en de bedrading met elkaar verbinden met de bijgeleverde connectorkit. Die zijn een stuk goedkoper. Ik zou in ieder geval Bosch lambda sensoren gebruiken met dezelfde specificaties als de originele/

Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2016 10:45 #1427120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lambda lampje brand ook bij vacuüm probleem
Ik zou ook de lambda sonde(s) niet zomaar vervangen, kan beste een helse klus worden, daar die hoogstwaarschijnlijk muurvast zit vastgeroest. Als je de moer die op de uitlaat zit, te erg beschadigd dan moet je er een nieuwe op lassen.
Ik heb ook wel eens een 'lambda lampje' gehad op mijn dash, toen bleek het een vacuüm slangetje te zijn die die storing veroorzaakte, had dus niets met de lambda zelf van doen. Lampje ging vervolgens na een reset ook niet meer aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC