Hikkende motor, slecht lopen op lpg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2015 22:07 #1417684
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is de LPI pomp niet gewoon op?
Ik zou gewoon naar een echte LPI specialist gaan zoeken, grote kans dat je pomp op is. Is iets wat bij LPI op een goed ogenblik gebeurt helaas.
Goede nieuws is dat je tegenwoordig voor ca 300 euro klaar bent met een revisie pomp incl. montage en 2 jaar garantie. Een paar jaar geleden was dat bedrag nog ruim het dubbele daar je toen alleen nieuwe pompen kon aanschaffen.
Goede nieuws is dat je tegenwoordig voor ca 300 euro klaar bent met een revisie pomp incl. montage en 2 jaar garantie. Een paar jaar geleden was dat bedrag nog ruim het dubbele daar je toen alleen nieuwe pompen kon aanschaffen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2015 12:21 #1417708
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderbreekrelais
Henk, dat het onderbeekrelais is vervangen wil nog niet zeggen dat dat dan ook goed werkt. Het relais krijgt 12V voeding vanuit het benzine-systeem (dus niet van het LPi systeem!) en wordt massageschakeld via de LPi-ECU. Om de benzinetoevoer te onderbreken, moet het relais actief worden bediend. Zit er iets niet goed in bijvoorbeeld de bedrading en hapert het relais, dan wordt er toch benzine geinjecteerd, ook met een nieuw relais. Ook zou het nieuwe relais zelf defect kunnen zijn. Allemaal heel simpel uit te sluiten door even benzine connectoren los te trekken, dus waarom zou je dat dan niet doen? Systematisch zo veel mogelijk oorzaken uitsluiten.
Een defecte LPi computer kan natuurlijk ook. Door een verzopen onderbreekrelais is mij dat ook overkomen. Ik kreeg de motor daarna alleen weer goed aan het lopen op LPi door na het overschakelen op gas het onderbreekrelais rechtstreeks aan de massa te leggen (dus niet via de LPi computer, want die stuurde de massa niet juist meer aan).
Anders toch de pomp die door slijtage de druk niet meer kan vasthouden bij hogere gasstroom, ondanks het hoge toerental.
Een defecte LPi computer kan natuurlijk ook. Door een verzopen onderbreekrelais is mij dat ook overkomen. Ik kreeg de motor daarna alleen weer goed aan het lopen op LPi door na het overschakelen op gas het onderbreekrelais rechtstreeks aan de massa te leggen (dus niet via de LPi computer, want die stuurde de massa niet juist meer aan).
Anders toch de pomp die door slijtage de druk niet meer kan vasthouden bij hogere gasstroom, ondanks het hoge toerental.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2015 22:38 #1417754
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geslaagd!!
Beste liefhebbers,
Het is uiteindelijk toch allemaal goed gekomen... het probleem zat uiteindelijk in 1 van de LPI injectoren..
Moeilijk uit te leggen maar Peter heeft het laten zien, in de verstuiver zit een soort van nozzle (lpg pijpje) welke er dus voor zorgt dat je LPG wordt verneveld, deze zat verstopt.
Peter is ook gelijk zo aardig geweest om alle andere verstuivers ook te voorzien van nieuwe pijpjes, dus voorlopig moet ik er weer tegenaan kunnen/ Hij heeft deze reparatie geheel gratis uitgevoerd waar ik natuurlijk heel blij mee ben. De auto nu weer twee dagen aan het berijden en hij lijkt beter te rijden dan ooit tevoren.
Waterpomp was uiteindelijk ook lek, deze laten vervangen, krijg ik nog een rekening van maar deze zou ook niet te duur zijn. Tijd om door te stomen naar de 500 000 km.
Alle leden, bedankt voor het meedenken en de tips...
Het is uiteindelijk toch allemaal goed gekomen... het probleem zat uiteindelijk in 1 van de LPI injectoren..
Moeilijk uit te leggen maar Peter heeft het laten zien, in de verstuiver zit een soort van nozzle (lpg pijpje) welke er dus voor zorgt dat je LPG wordt verneveld, deze zat verstopt.
Peter is ook gelijk zo aardig geweest om alle andere verstuivers ook te voorzien van nieuwe pijpjes, dus voorlopig moet ik er weer tegenaan kunnen/ Hij heeft deze reparatie geheel gratis uitgevoerd waar ik natuurlijk heel blij mee ben. De auto nu weer twee dagen aan het berijden en hij lijkt beter te rijden dan ooit tevoren.
Waterpomp was uiteindelijk ook lek, deze laten vervangen, krijg ik nog een rekening van maar deze zou ook niet te duur zijn. Tijd om door te stomen naar de 500 000 km.
Alle leden, bedankt voor het meedenken en de tips...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





