Koelwaterverlies V90 Prins VSI alleen op LPG Verdamper BLUB??

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2013 09:42 #1396058 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Testen
Het lampje is in feite de belangrijkste waarschuwing voor ernstige koelwaterproblemen. Als de temperatuurmeter reageert is het vaak al te laat. Dus het is wel belangrijk dat het goed werkt, niet alleen het lampje maar ook de sensor en de vlotter.
Om er zeker van te zijn dat het totale circuit werkt zou ik wat koelvloeistof weg laten lopen tot onder het minimum niveau en kijken of het lampje dan blijft branden.
Ik heb ooit al eens gekeken of ik de temperatuurmeter kon modificeren zodat hij evenredig met de temperatuur oploopt. Maar acher de meter zit een vrij ingewikkelde schakeling waarvan ik niet eenvoudig kon uitvinden hoe het werkte. Voor de 240 zijn er mods beschikbaar (google maar op 240 temperature compensation board) maar voor de 740/940/960 heb ik zo iets op internet niet kunnen vinden.
Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2013 15:15 #1396070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic not passed
Geen lampje aan dus als het reservoir leeg is. Sensor in reservoir dan neem ik aan? (als het de bedrading niet is) want op het dashboard werkt de testverlichting wel (en gaat ook uit na starten). Ik zal de stekkerverbindingen checken en wat nog meer te bekijken?
Ik zal een <a href="/node/50843">ander draadje</a> openen vwb temperatuurmeter.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2013 15:42 #1396075 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic reservoir

mbroeren schreef : Geen lampje aan dus als het reservoir leeg is. Sensor in reservoir dan neem ik aan? (als het de bedrading niet is) want op het dashboard werkt de testverlichting wel (en gaat ook uit na starten). Ik zal de stekkerverbindingen checken en wat nog meer te bekijken?

In de reseroir zit een vlotter met een magneetje. Onder in het reservoir zit een reed-contact gestoken wat d.m.v. het magneetje gesloten wordt als de vlotter laag staat.
Ik zou eerst de connector van het reed-contact loshalen en dan de twee pennetjes in de draad naar het instrumentpaneel handmatig kortsluiten. Als het lampje dan nog niet brandt dan is er iets mis met je bedrading naar het instrumentenpaneel. Als het lampje dan wel gaat branden dan is er iets mis met de vlotter en/of het reed-contact. Als de vlotter niet vast zit (even schudden met het reservoir) dan zou ik beginnen met een nieuw reed-contact kopen.
Piet

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC