Klep in luchtfilterhuis tegen gevolgen van backfires

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2013 19:21 #1384612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal
geweldig al die oplossingen die worden aangedragen :).  Maar euh, even een vrij simpel vraagje.....
Waarom gewoon niet zorgen dat de backfire word voorkomen, dus zorgen dat je gasinstallatie in orde is en je ontsteking idem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2013 20:10 #1384614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hahaha...
bullseye 

Natuurlijk heb je gelijk, maar het gaat om die keer dat je aan je onderhoud herinnerd wordt, of dat het zo koud is dat je lpg bijna vloeibaar uit je verdamper komt...op die momenten ben je blij dat je niet wéér een nieuwe luchtslang moet kopen.
De slangen (uit 1 stuk) van Scandcar zijn trouwens zo stug, dat ze bij de eerste de beste klap scheuren, zonde van het geld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2013 22:07 #1384629 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bullseye2

Boy Bakhuys schreef : bullseye 

...maar het gaat om die keer...

Twee keer idem/eens/Dirk dus ook  .
Heb bij m'n oude installatie (in een 960, jaja ik weet het) na backfires maar een open filter gekocht (à la BMC) zodat er bij 'uitademen aan de verkeerde kant van de motor' a.k.a. backfire niet gelijk een luchtfilterdeksel à €40,- uit ligt maar ook het filter gelijk goed schoongeblazen wordt (altijd van de zonnige kant bekijken). En omdat ik er geen kwaad in zag, ook maar gelijk zo'n ring gemonteerd. Zelfde idee als het klepje uit de link van de LPG-shop, maar dan geplaatst vóór de luchtmassameter. Kan toch weer schelen...En vond ik een stuk betere oplossing dan wat de garage van de vorige eigenaar had gedaan: het Impco-mengstuk los op het gasklephuis, zodat die er bij een backfire gelijk af lag. Huh????
Na montage van open filter en backfirering grappig genoeg nooit meer een backfire gehad, maar rij inmiddels een jaartje op G3-injectie. Zonder backfires.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2013 22:18 #1384633 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuke oplossingen
Peter, bedankt voor de fotos, kan ze momenteel hier niet plaatsen mijn tablet vertikt het om een 2e venster te openen voor het uploaden.
De klep:
Het gaat mij ook om bedrijfszekerheid na het exceptionele geval van een backfire, het komt vast ongelegen en zo'n klep maakt de installatie af. ik ga dus even knutselen..

groeten en bedankt voir de tips! Rudiger

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2013 02:35 #1384651 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Jeb!!!
De oorzaak van de back-fire's wegnemen!
Bij m'n motorfiets een goeie back-fire; knalt de hele trottle-body van de cillinder kop af..........
Dat heeft me dus al eens een gasklep-sensor gekost (en als een ouwe krant op "noodloop" naar huis rijden)
Sindsdien vervang ik m'n brandstof filter elke 4000 Km en elk jaar. Uurtje werk en € 3,50 materiaal.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-04-2013 10:17 #1384661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T-stuk?
Was ik nog effe,
Zat net te denken: ik had dat 'ventiel' vóór de luchtmassameter zitten om zodoende de LMM te beschermen tegen backfire, en bij montage in het luchtfilterhuis zit je veiligheidsklep natuurlijk ná de niet geheel goedkope LMM.
Waarom niet een (siliconen) T-stuk vóór de LMM en daarop de uitlaatklep? Staat misschien nog sjieker ook, en scheelt eventueel een LMM in geval van een backfire. Heb je alleen nog wel een terugslagklep vóór de LMM nodig die de lucht niet alsnog daar doorheen blaast.
Gat in de markt zeg ik  !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC