Klep in luchtfilterhuis tegen gevolgen van backfires
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een paar luchtfilterhuizen over en daar wil ik zo'n klep inbouwen.Ik meen dat die uit de verwarmingshandel kwam. Weet iemand wat ik precies moet kopen en heeft iemand daar soms nog een foto van?
groeten, rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
een dekseltje met een scharnierpunt boven zodat de zwaarte kracht het dicht houd maar bij over druk zo open flapt en meteen weer dicht gaat.
Zo iets als op een vracht wagen met staande uitlaat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
A_A schreef : www.lpgonderdelenshop.nl/backfire-klep-rond-70-mm
Bedankt! Dat is de bedoeling! Ik ga eens zoeken op backfire klep.
groet!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als diegene waar Arjan naar verwijst in je inlaattraject zit, heb ik die nog wel liggen vanaf mijn oude LPG-installatie. Nooit nodig gehad, dus 'als nieuw' haha.
Mocht je er zo één zoeken, PM dan even. Mocht je iets zoeken voor in je luchtfilterhuis, dan heb je niets aan die van mij.(kan morgen wel een foto maken).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Andre,André Swart schreef : Hé Rudiger,
Als diegene waar Arjan naar verwijst in je inlaattraject zit, heb ik die nog wel liggen vanaf mijn oude LPG-installatie. Nooit nodig gehad, dus 'als nieuw' haha.
Mocht je er zo één zoeken, PM dan even. Mocht je iets zoeken voor in je luchtfilterhuis, dan heb je niets aan die van mij.(kan morgen wel een foto maken).
In het luchtfilterhuis lijkt me een mooie oplossing.Ben wel benieuwd waar die in het inlaattraject word geplaatst. Tussen huis en lmm?
Ik zag nogal wat prijsverschillen op internet... van 10euro(ebay) tot 84 euro ( lpg leveranciers)
groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
gr. Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je daar een foto van Peter? mag hier of naar amerigo@rudiger.nlmakman54 schreef : bij scandcar.nl kan je deze klep voor 18,5 euro kopen. heb ik enige maanden geleden ook gedaan. bevalt super. gewoon boven op het luchtfilterhuis een rond gat zagen en de klep vastzetten.tenminste zo heb ik het gedaan.
gr. Peter
Volvo 740 GL sedan,1988 wit, "Amerigo" Volvo 940 GL sedan, 1994, blauw."B(rigitte)B"
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
kosten: 3 Euro
moeite: 10 minuten
nazorg: uitstappen na een backfire
Wil je dat laatste niet: koop voor nog eens 2 euro een smal langwerpig kistscharnier knip of zaag 1 poot tot 3cm eraf en schroef dit deel naast de plug in het luchtfilterhuis, de lange poot maak je een langwerpig gat van 5 x 15mm, driehoekig ringetje van de ketting er af, scharnier er op, driehoekig ringetje weer bevestigen, klaar. De zwaarte kracht doet de rest na een backfire. Is de poot net iets te kort en slaat ie om? Ter plekke op de motorkap een stukje schuim oid plakken, dan is dat de uitslagbegrenzing.
Die van mij zit er gewoon los op, ligt na een backfire meestal alleen scheef op het gat, zodat ik zonder problemen verder kan rijden. Het gat zit voor het luchtfilter zelf, dus geen gevaar voor vuiigheid in je motor. Ik moet eerlijkheidshalve wel vermelden dat ik een K&N luchtfilter heb, dus ik weet niet of een papieren filter eigenlijk heel blijft.