Klep in luchtfilterhuis tegen gevolgen van backfires

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2013 21:32 #1097185 door V700 register
Ik heb ooit een een klep gezien in een luchtfilterhuis die bedoeld was om de overdruk van backfires zonder gevolgen te laten verlopen.ik kan daar op het forum niets meer van vinden.
Ik heb een paar luchtfilterhuizen over en  daar wil ik zo'n klep inbouwen.Ik meen dat die uit de verwarmingshandel kwam. Weet iemand wat ik precies moet kopen en heeft iemand daar soms nog een foto van?
groeten, rudiger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2013 21:36 #1384554 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik zo nadenk, zou het
Als ik zo nadenk, zou het vrij eenvoudig kunnen, een plastic luikje wat door de aanzuiglucht dicht getrokken wordt, maar bij overdruk rustig en vrij open klapt
een dekseltje met een scharnierpunt boven zodat de zwaarte kracht het dicht houd maar bij over druk zo open flapt en meteen weer dicht gaat.
Zo iets als op een vracht wagen met staande uitlaat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2013 21:46 #1384555 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoiets?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2013 22:55 #1384557 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja!

A_A schreef : www.lpgonderdelenshop.nl/backfire-klep-rond-70-mm

Bedankt! Dat is de bedoeling! Ik ga eens zoeken op backfire klep.

groet!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2013 23:16 #1384565 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik ook
Hé Rudiger,
Als diegene waar Arjan naar verwijst in je inlaattraject zit, heb ik die nog wel liggen vanaf mijn oude LPG-installatie. Nooit nodig gehad, dus 'als nieuw' haha.
Mocht je er zo één zoeken, PM dan even. Mocht je iets zoeken voor in je luchtfilterhuis, dan heb je niets aan die van mij.(kan morgen wel een foto maken).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2013 08:09 #1384575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klep

André Swart schreef : Hé Rudiger,
Als diegene waar Arjan naar verwijst in je inlaattraject zit, heb ik die nog wel liggen vanaf mijn oude LPG-installatie. Nooit nodig gehad, dus 'als nieuw' haha.
Mocht je er zo één zoeken, PM dan even. Mocht je iets zoeken voor in je luchtfilterhuis, dan heb je niets aan die van mij.(kan morgen wel een foto maken).

Hoi Andre,
In het luchtfilterhuis lijkt me een mooie oplossing.Ben wel benieuwd waar die in het inlaattraject word geplaatst. Tussen huis en lmm?
Ik zag nogal wat prijsverschillen op internet... van 10euro(ebay)  tot 84 euro ( lpg leveranciers)

groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2013 08:38 #1384579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic scandcar
bij scandcar.nl kan je deze klep voor 18,5 euro kopen. heb ik enige maanden geleden ook gedaan. bevalt super. gewoon boven op het luchtfilterhuis een rond gat zagen en de klep vastzetten.tenminste zo heb ik het gedaan.
gr. Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2013 09:30 #1384580 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto

makman54 schreef : bij scandcar.nl kan je deze klep voor 18,5 euro kopen. heb ik enige maanden geleden ook gedaan. bevalt super. gewoon boven op het luchtfilterhuis een rond gat zagen en de klep vastzetten.tenminste zo heb ik het gedaan.
gr. Peter

Heb je daar een foto van Peter? mag hier of naar amerigo@rudiger.nl
Volvo 740 GL sedan,1988 wit, "Amerigo"                             Volvo 940 GL sedan, 1994, blauw."B(rigitte)B"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2013 10:42 #1384585 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foto
ik zal straks een foto maken en die vermoedelijk vanavond kunnen mailen. groeten, peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2013 12:55 #1384590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog goedkoper...
Koop een spoelbak stopje met een kettingkje er aan, boor een zo goed passend mogelijk gat met een gatenzaag of trekgereedschap, ketting in 1 van de haken van het luchtfilterhuis vastzetten, klaar.
kosten: 3 Euro
moeite: 10 minuten
nazorg: uitstappen na een backfire
Wil je dat laatste niet: koop voor nog eens 2 euro een smal langwerpig kistscharnier knip of zaag 1 poot tot 3cm eraf en schroef dit deel naast de plug in het luchtfilterhuis, de lange poot maak je een langwerpig gat van 5 x 15mm, driehoekig ringetje van de ketting er af, scharnier er op, driehoekig ringetje weer bevestigen, klaar. De zwaarte kracht doet de rest na een backfire. Is de poot net iets te kort en slaat ie om? Ter plekke op de motorkap een stukje schuim oid plakken, dan is dat de uitslagbegrenzing.

Die van mij zit er gewoon los op, ligt na een backfire meestal alleen scheef op het gat, zodat ik zonder problemen verder kan rijden. Het gat zit voor het luchtfilter zelf, dus geen gevaar voor vuiigheid in je motor. Ik moet eerlijkheidshalve wel vermelden dat ik een K&N luchtfilter heb, dus ik weet niet of een papieren filter eigenlijk heel blijft.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC