Als het systeem niet op druk komt, zal het niet op LPG overschakelen. Als je op benzine start begint de pomp sowieso te draaien, om evt. ontstane dampbellen uit het systeem te pompen. Als de druk goed/stabiel is, kun je pas overschakelen. LPi werkt met vloeibare LPG tot in de injectoren, dat moet voldoende op druk zijn om zeker te zijn dat er geen damp(bellen) in de leidingen zitten. Ik denk dat als de druk te laag is, hij terug zou schakelen naar benzine. Dat werkt dus anders dan een LPG met verdamper/gasmengstuk. Die kun je leegrijden tot hij afslaat. Dus, als bij een normaal systeem de motor sowieso na 5 minuten over moet schakelen dan lijkt te lage druk me eigelijk de enige reden voor het systeem om niet te doen. De druk als allerlaatste voorwaarde (na closed loop lambda regeling, buiten- of koelvloeistoftemperatuur hoog genoeg EN die 5 minuten verstreken) om over te mogen op LPG.