- Berichten: 2
Potdomme. lpg knop staat op groen. toch benzineloop.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2013 16:17 #1382946
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic LPI-4
Dan zal de LPI-4 wel stuk zijn.Petervanluijk_740-1992 schreef : Relais is onlangs vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
10-03-2013 16:43 #1382948
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic LPI-4 is de computer?
Die is er nieuw ingegaan toen ik hem van jou heb gekocht. Toen is hij op G3 gezet.
Dat is dus ook net twee jaar.
Dat is dus ook net twee jaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2013 12:16 #1383029
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais vervangen?
je zegt dat het relais onlangs is vervangen. Heeft de motor daarna überhaupt wel op LPG gedraaid?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
11-03-2013 13:06 #1383032
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Recent is enkele maanden geleden.
Hij heeft zeker op lpg gelopen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2013 13:24 #1383033
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knipperend lampje
Bij mijn niet-G3 LPi computer brandde het lampje groen (LPG) of rood (benzine). Bij het starten en bij het overschakelen van benzine naar gas brandde het ledje altijd groen, ook tijdens de overschakelfase. Je kon dus niet zien dat je nog in de benzinefase van het overschakelen.
De G3 computer laat wél zien dat je nog in de overschakelfase zit, want dan knippert het ledje groen.
Welke computer heb jij er in zitten? Een rood/groene G2 computer of een G3 computer? In het eerste geval kan ik mij voorstellen dat je de overschakelfase nooit uitkomt zonder dat je dat kunt zien. Alhoewel ik ook meen dat er na enige tijd altijd wordt overgeschakeld, ondanks een ontbrekend lambda en temperatuur signaal.
Misschien die multiconnnector of the LPG computer eens losnemen en inspuiten met contactspray?
Als je zeker wilt weten of de motor niet op benzine loopt, dan kun je een stekker op één van de benzineinjectoren losnemen. Mag niet van invloed zijn op de motorloop.
De G3 computer laat wél zien dat je nog in de overschakelfase zit, want dan knippert het ledje groen.
Welke computer heb jij er in zitten? Een rood/groene G2 computer of een G3 computer? In het eerste geval kan ik mij voorstellen dat je de overschakelfase nooit uitkomt zonder dat je dat kunt zien. Alhoewel ik ook meen dat er na enige tijd altijd wordt overgeschakeld, ondanks een ontbrekend lambda en temperatuur signaal.
Misschien die multiconnnector of the LPG computer eens losnemen en inspuiten met contactspray?
Als je zeker wilt weten of de motor niet op benzine loopt, dan kun je een stekker op één van de benzineinjectoren losnemen. Mag niet van invloed zijn op de motorloop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
11-03-2013 14:28 #1383039
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Het is een G3 computer, met knipperfase groene led.
Benzineloop geconstateerd door niet leegrakende lpg tank tov toch leegrakende benzinetank.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2013 14:51 #1383040
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overschakelen
Nagezocht: overschakelen wordt bij een koude motor bepaald door de buitentemperatuur en de aanwezigheid van het lambda signaal. Als het buiten berekoud is (<-20°) dan duurt het 240 sec voordat omgeschakeld wordt. Bij <0° duurt het 120 sec. Er wordt dan pas omgeschakeld als er een lambdasignaal is. Zonder signaal van de lambdasonde wordt er na 3 to 5 minuten altijd overgeschakeld. Conclusie: 5 minuten na het starten (spanning op LPG computer) zou de motor altijd op LPG moeten zijn overgeschakeld.
Omdat er meerdere zaken tegelijk geregeld worden (LPG pomp aansturen / benzine afsluiten / gasinjectoren aansturen) lijkt de fout in de LPG computer te zitten. Als het ledje is uitgeknipperd moet je een benzineinjector zonder gevolgen kunnen afschakelen.
Omdat er meerdere zaken tegelijk geregeld worden (LPG pomp aansturen / benzine afsluiten / gasinjectoren aansturen) lijkt de fout in de LPG computer te zitten. Als het ledje is uitgeknipperd moet je een benzineinjector zonder gevolgen kunnen afschakelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2013 15:09 #1383042
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Heb je een linkje naar die info? En kiest hij obv buitenlucht temperatuur of koelvloeistoftemperatuur?Een rit van Leiden naar Heerenveen duurt wel langer dan 5 minuten. Als Peter dan toch flink benzine heeft gebruikt is het ook wel duidelijk zonder de injectoren los te maken. Peter: Tips van Jan-Geert opgevolgd, relais voor de pomp en zekeringen gecontroleerd? Misschien toch eens uit laten lezen bij specialist? Tis meestal een dure grap, dat uitlezen. Eventjes aan de computer en je kunt weer een paar tientjes afrekenen. Aan de andere kant, een volle tank benzine kost je zeker meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2013 17:50 #1383058
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Link naar LPI info
www.suzukituning.com/General/VialleLPi/V...mp;cat_category_id=4
Oudere modellen nemen blijkbaar de buitenlucht als referentie, nieuwere computer meten de koelvloeistoftemperatuur als uitgangspunt.
Je hoeft geen injector los te maken, alleen het stekkertje eraf halen.
Weet je zeker dat je geen gas en benzine tegelijk krijgt? Loopt niet helemaal lekker, maar kan wel blijven draaien.
Oudere modellen nemen blijkbaar de buitenlucht als referentie, nieuwere computer meten de koelvloeistoftemperatuur als uitgangspunt.
Je hoeft geen injector los te maken, alleen het stekkertje eraf halen.
Weet je zeker dat je geen gas en benzine tegelijk krijgt? Loopt niet helemaal lekker, maar kan wel blijven draaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2013 18:05 #1383059
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In
In de topicstart lees ik dat Peter 1 liter LPG kon tanken na een enkeltje Leiden-Heerenveen, met groen lampje. Mi kunnen we 2 brandstoffen tegelijk wel uitsluiten, hij blijft gewoon op benzine lopen.Misschien toch geen druk in de ringleiding? Als het systeem sowieso na 5min op LPG moet lopen dan lijkt geen druk me de enige reden waarom hij toch op benzine blijft staan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam