brandstof verbruik 1 op 3.8 diepte punt

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2013 23:40 #1381013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic automaat
Ik een 940 ook op automaat, elke dag wel 160+
maar 1 op 6,8 max op gas.
Gebruik mijn gas pedaal vrij digitaal. 1 of 0

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2013 00:47 #1381028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Poen

A_A schreef : Ik een 940 ook op automaat, elke dag wel 160+
maar 1 op 6,8 max op gas.
Gebruik mijn gas pedaal vrij digitaal. 1 of 0

Je moet echt aan de turbo Arjan, scheelt je een hoop brandstof = geld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2013 00:56 #1381029 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 op 6.8 max is mijn
1 op 6.8 max is mijn slechtste verbruik.
Meestal 1 op 7.2

Zou ik een turbo hebben zou ik harder rijden, dat houdt mij beetje tegen.

Ik heb een turbo blok, dwz in aantocht, maar ja nee nou ja en zo.

Eerst binnenkort even ander b230fb blok er in zetten om de 190 weer te halen. Een standaard fk blok zal niet perse meer snelheid geven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2013 08:05 #1381031 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hetzelfde maar.........
dit komt omdat mijn dagteller achterblijft.
heb het uitgevonden met mijn tomtom.
volle tank 1 op 3-4 maar ik kwam 170 km te kort op mijn dagteller
dit in vergelijk met de km`s op mijn tomtom
dus check even zou ik zeggen.
groet will

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2013 15:35 #1381051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja John, Ik ben een paar
Ja John,


Ik ben een paar jaar lid geweest ditjaar ff niet meer vanwegen bezuinigingen. Vaak kon ik ook niet naar sleuteldagen komen helaas.
Ondaks dat ik het jammer vind geen lid meer te zijn (het is wel erg gezellig) is het finacieel nu ff niet haalbaar. Helaas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2013 19:39 #1381078 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is 1:3,8

thomv schreef : Ja John,


Ik ben een paar jaar lid geweest ditjaar ff niet meer vanwegen bezuinigingen. Vaak kon ik ook niet naar sleuteldagen komen helaas.
Ondaks dat ik het jammer vind geen lid meer te zijn (het is wel erg gezellig) is het finacieel nu ff niet haalbaar. Helaas


wel haalbaar dan, of heb ik wat gemist.
Dat kost wel wat meer dan 40,00 in 1 jaar.
Dat brengt wel 400,00 op, of maak ik het nu te simpel.

John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2013 20:58 #1381084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meten

thomv schreef : Vandaag maar weer een meting gedaan en kwam uit op 1op 4.6.

____________________
hoe meet je dit dan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2013 20:56 #1381364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meten = weten
Hoi Thom,
Als ik het zo lees, ga jij met het afstellen van je LPG-systeem geen noemenswaardige verbeteringen krijgen. Je CO staat al veel te laag, dus aan je mengverhouding kan het niet meer liggen.Volgens mij moet je eerst een aantal andere vragen beantwoorden:
1: heeft hij hetzelfde slechte verbruik op bezine? Zo ja: dan zit het euvel in een gezamenlijk gebruikt systeem. (aangezien je CO op LPG zo laag staat, verwacht ik dat het niet aan je LPG ligt)
2: maakt de motor überhaupt nog wel voldoende vermogen? Een sessie op de rollenbank kan veel vertellen over de output van je motor. (wel eerst even checken of je remmen niet gewoon aanlopen.. )Een slechte compressie is een veelvoorkomende oorzaak van hoog verbruik, terwijl de CO-waardes nog steeds erg netjes blijven.Als je motor wel gezond vermogen levert, je afstelling ok is en je remmen lopen niet aan:
3: Dan zal het verlies veelal in je automaat zitten. Versleten koppelomvormers zijn bijvoorbeeld gretige brandstofverbruikers. Alle energie gaat zitten in het verwarmen/verbranden van je versnellingsbakolie.
Ben benieuwd wat eruit komt.Heel veel succes iig.
Hartelijke groeten Dirke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD