brandstof verbruik 1 op 3.8 diepte punt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 14:51 #1096398
door V700 register
brandstof verbruik 1 op 3.8 diepte punt is gemaakt door V700 register
Nu was het brandsof verbruik altijd al niet echt heel gunstig als ik de 1 op 6 haalde was ik alang blij. en dit kwam dan meden door mijn vriendin die de auto wel is mee nam voor een lang stuk. nu rij ik bijna ellen maar stadsverkeer met de 760 B230f en vond dat de tank toch wel heel snel leeg was. ben ff gaan tanken en kwam uit op een brandstof verbruik van 1 op 3.8 wat ik wel heel erg veel vind.
Nu is hij vandeweek gekeurt en bleek het co stationair op 7% te staan wel lekker hoog dus. op toeren was het redelijk oke 2% ongeveer. ik heb hem weer opnieuw afgesteld en hoop dat het nu beter is
Er zit een omvl verdamper op 3 jaar oud en moet deze wel erg vaak afstellen en reageerd ook erg nou op de afstelling echt een heeeeeel klein stukje draaien aan de afstel schroef geeft al een wereld van verschil. ik zit er aan te denken om er een alle type f in te doen volgens mij zijn die wat noukeuriger en makkelijker af te stellen.
verder zou ik de 1 op 8 gewoon moeten halen volgens mij het wel een automaat en rij veel stads km
Nu is hij vandeweek gekeurt en bleek het co stationair op 7% te staan wel lekker hoog dus. op toeren was het redelijk oke 2% ongeveer. ik heb hem weer opnieuw afgesteld en hoop dat het nu beter is
Er zit een omvl verdamper op 3 jaar oud en moet deze wel erg vaak afstellen en reageerd ook erg nou op de afstelling echt een heeeeeel klein stukje draaien aan de afstel schroef geeft al een wereld van verschil. ik zit er aan te denken om er een alle type f in te doen volgens mij zijn die wat noukeuriger en makkelijker af te stellen.
verder zou ik de 1 op 8 gewoon moeten halen volgens mij het wel een automaat en rij veel stads km
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 15:57 #1380142
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik op gas
Ik haal gemakkelijk 1 op 7 met LPG.
Wel dampgas injectie.
chris
Wel dampgas injectie.
chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 16:22 #1380147
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja maaar
Ik een b230fb met
Ja maaar
Ik een b230fb met g2 en vrij digitaal gas pedaal, stationair of volgas.
Slechtste ooit is 1 op 6,5. Maar normaal 1 op 7 en dagelijks boven de 150.
Ik een b230fb met g2 en vrij digitaal gas pedaal, stationair of volgas.
Slechtste ooit is 1 op 6,5. Maar normaal 1 op 7 en dagelijks boven de 150.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 17:18 #1380148
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ben blij
ik rij een 740 met B230F aut (met inj) op gas (conventionele verdamper en gasmengstuk) en haal op de snelweg 1 op 9. In de stad en korte ritten is het 1 op 7. Bij een groen stoplicht rij ik vrj stevig weg omdat ik het zo leuk vind hoe de automaat dan z'n schakelmoment bepaalt..... ook dat nog.
ja, ik ben blij, als ik jouw cijfers lees. let wel, het is geen nkele verdienste van mij. Heb het ding op gas laten zetten en ben gaan rijden. Nu een jaar. tussendoor nog nooit iets afgesteld (heb ik ook geen verstand van)
Succes! Sietse
ja, ik ben blij, als ik jouw cijfers lees. let wel, het is geen nkele verdienste van mij. Heb het ding op gas laten zetten en ben gaan rijden. Nu een jaar. tussendoor nog nooit iets afgesteld (heb ik ook geen verstand van)
Succes! Sietse
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 19:10 #1380164
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V6 ( PRV)
Je had beter die V6 er in kunnen laten zitten .Die loopt op gas ook zo,n 1 op 6 .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 19:17 #1380167
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De v6 was niks op lpg het
De v6 was niks op lpg het verbruik was in de stad 1op 4.5 daarbuiten inderdaat ongeveer 1 op 5.5 soms 6
maar heel erg veel vermogens verlies echt het was een slak op lpg
overschakelen naar benzine was ook vaak geen su6
maar verder was er wel mee te rijden maar ik heb nu met deze motor op lpg mee vermogen dan de v6
op benzine is het een anderverhaal nu merkje het verschil niet heel erg maar een v6 op benzine rijd toch wel erg lekker
maar heel erg veel vermogens verlies echt het was een slak op lpg
overschakelen naar benzine was ook vaak geen su6
maar verder was er wel mee te rijden maar ik heb nu met deze motor op lpg mee vermogen dan de v6
op benzine is het een anderverhaal nu merkje het verschil niet heel erg maar een v6 op benzine rijd toch wel erg lekker
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 19:49 #1380174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor elkaar
Je krijgt het vast voor elkaar,er zit hier kennis zat.!
1 op 7 moet dus te halen zijn .
Ik kan je helaas niet helpen maar het gaat je lukken !
Hou vol !!
1 op 7 moet dus te halen zijn .
Ik kan je helaas niet helpen maar het gaat je lukken !
Hou vol !!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 20:43 #1380183
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verbruik op gas
Ik snap het niet.
Mijn PRV V6 haalt gemakkelijk 1op 7 en vermogen genoeg.
Caravan trekt hij met gemak. Dan is verbruik wel 1 op 5,5.
chris
Mijn PRV V6 haalt gemakkelijk 1op 7 en vermogen genoeg.
Caravan trekt hij met gemak. Dan is verbruik wel 1 op 5,5.
chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2013 20:47 #1380184
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schakelmoment
Dat schakelmoment moet de automaat slechts 1x aan jou bepalen.
Dan weet je het zelf en een fractie daarvoor gas loslaten, dan vloeit hij zo in de volgende versnelling en gaat de automaat eindeloos mee.
groet
Chris
Dan weet je het zelf en een fractie daarvoor gas loslaten, dan vloeit hij zo in de volgende versnelling en gaat de automaat eindeloos mee.
groet
Chris
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
04-02-2013 09:46 #1380206
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic 1 op 4 pfieuw.. Ik red met
1 op 4 pfieuw.. Ik red met mijn 940 LPT benzine automaat 1.11 bij normaal gebruik, maar dat kan nog wel iets zuiniger, rijd ook altijd redelijk stevig weg bij het stoplicht.
Je kan inderdaad met je rechtervoet een beetje spelen w.b.h. schakelmoment, anders trekt ie aardig door (ook in de tank.. ).
Je kan inderdaad met je rechtervoet een beetje spelen w.b.h. schakelmoment, anders trekt ie aardig door (ook in de tank.. ).
1800S '67
Moderators: Jerry Stam