Opgelost - Vakantieprobleem Motor loopt niet op benzine

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2012 20:45 #1362102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is nog eens service
Vanavond is de lokale citroengaragehouder langs geweest.
Na 1,5 uur klussen, diagnose gesteld: brandstofpomp kaduuk.
vanavond de auto weer draaiend gekregen na een aantal forse tikken op de pomp.
De beste man hoefde niks voor zijn aangeboden diensten hebben, dat noem ik service.
Hopelijk krijg ik em morgen weer aangetikt en blijft ie zolang lopen totdat hij op gas gaat draaien.
Nu nog een dealer in de buurt zoeken.
Als ik de auto niet meer gestart krijg, wordt het nog een leuke :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2012 21:39 #1362108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pomp
Pomp is een Bosch pomp. In NL zijn er ook Bosch servicepunten waar je terecht zou kunnen. Wellicht is ook in België een optie? Of een algemene automaterialenzaak? Jouw 940 heeft de sterke intank pomp. De oudere 940 en de 740 heeft een zwakkere pomp in de tank, bijgestaan door een pomp onder de bestuurdersstoel. Jij moet dus die sterke pomp hebben, de lichtere gaat niet werken.
Pompunit is helaas niet goedkoop, als je een nieuwe moet hebben.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 00:12 #1362133 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Simpel
Als ie niet wil aanslaan op Benzine: Even iets brandbaars in de inlaat spuiten (startpilot) en blijven spuiten terwijl iemand start, dan slaat ie wel aan en schakelt ie over op gas.
Kloar. Goede "noodgeval" tip voor op verre bestemmingen.
In uiterste noodgevallen wil ie ook wel lopen op Deodorant
Groeten,Gerben

• M.O.D. Bauer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 11:08 #1362154 door M.O.D. Bauer
Beantwoord door M.O.D. Bauer in topic hoe doe je dat?

G2 schreef : vanavond de auto weer draaiend gekregen na een aantal forse tikken op de pomp.

de pomp zit toch in de tank? hoe tik je daar dan op?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 11:15 #1362157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pomp onder de auto

Marius940 schreef : de pomp zit toch in de tank? hoe tik je daar dan op?

De pomp zit onder de auto (onder de bestuurdersstoel). Echter in de tank zit er ook nog eentje. Volgens mij is die onder de auto DE pomp en de andere in de tank meer als ondersteuning, maar dat weet ik niet zeker.
EDIT MODERATORQuote ingekort. Als je citeert kun je de tekst tussen [ quote = ..] en [ / quote ] weghalen totdat blijft staan waar je daadwerkelijk op reageert. Hele berichten citeren, die direct voor jouw bericht zijn geplaatst heeft geen zin, het is wel duidelijk waar je op reageert. END EDIT

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 11:30 #1362158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals
Zie een eerder bericht, de latere 940 heeft alleen de sterkere in-tank pomp. Onder de bestuurdersstoel zit in die configuratie alleen het filter. De LPT (alleen geleverd tussen '95 en '98) heeft bij mijn weten altijd alleen de intank-pomp. Bij het systeem met 2 pompen (740 en oudere 940) is de pomp in de tank zwakker en fungeert meer als aanvoerpomp voor de tweede pomp. De pomp die dan onder de bestuurdersstoel zit brengt de druk naar 5 bar, waarna de benzinedrukregelaar op de rail dit weer terugbrengt naar +3 bar tov luchtdruk inlaatspruitstuk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 13:17 #1362166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pomp
Pomp is besteld. Nu nog zien te monteren.
Het op de pomp tikken moet je niet al te letterlijk nemen. Ik tik op de afdekkap waar de pomp aan gemonteerd is, onder de bagageafdekplaat, die met 3 moertjes losgehaald is. Is genoeg om de auto te starten.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2012 10:38 #1362933 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Monteren is te doen. Er
Monteren is te doen. Er zitten wel wat kleine haakjes en oogjes aan. Bij mij zat een van de brandstofslangen op een voor mij niet te volgen manier vast aan de ronde dop. Het bleek dat het rubbertje wat in de aansluiting zit ertussenuit gewipt moest worden met een schroevedraaier zodat een deel de 'stekker' naar achter getrokken kon worden zodat de blokkering loslaat. Een beetje zoals de aansluiting van een luchtslang op een compressor, maar dan met een rubbertje ertussen die alles blokkeert.
Tweede ding was de pomp uit de tank halen, en vooral er weer in. De grote ronde dop (is eigenlijk een ring met schroefdraad die eerst los moet en een ronde dop met alle aansluitingen) moet je eerst een kwartslag draaien alvorens de pomp er uit wil. En bij het erin zetten moet je hem er weer gedraaid indoen en dan zoveel mogelijk horizontaal houden (je hebt alleen de grote ronde dop in je hand en daarmee moet je de hele constructie in je tank 'sturen' tegen de zwaartekracht in omhoog voordat je draait. Als je hem laat zakken dan kun je ook draaien maar blijft de constructie steken achter een of ander schotje in je tank en krijg je de dop er niet meer recht op, althans bij mij.
En de rubber ring die er tussen zat was ook een gepiel die ging de hele tijd dubbel. Misschien toch een nieuwe bij bestellen?
Dit is wat ik me er zo van herinner, misschien heb je er wat aan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2012 05:34 #1364329 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost
Inmiddels rijden mijn auto en ik weer vrolijk rond.
Het wisselen van de pomp was idd (dank zij jullie !!!) goed te doen
Thanks!
Groet,
Gert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2012 23:58 #1364439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beschrijving stanrten op lpg
De beschrijving van starten op lpg die in dit draadje staat van john van Ginkel. Is voor een dampgas injectie lpg en niet voor een gewone lpg.
groet John

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC