Opgelost - Vakantieprobleem Motor loopt niet op benzine
- V700 register
- Nieuw lid
-
Na 1,5 uur klussen, diagnose gesteld: brandstofpomp kaduuk.
vanavond de auto weer draaiend gekregen na een aantal forse tikken op de pomp.
De beste man hoefde niks voor zijn aangeboden diensten hebben, dat noem ik service.
Hopelijk krijg ik em morgen weer aangetikt en blijft ie zolang lopen totdat hij op gas gaat draaien.
Nu nog een dealer in de buurt zoeken.
Als ik de auto niet meer gestart krijg, wordt het nog een leuke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Pompunit is helaas niet goedkoop, als je een nieuwe moet hebben.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Kloar. Goede "noodgeval" tip voor op verre bestemmingen.
In uiterste noodgevallen wil ie ook wel lopen op Deodorant
Groeten,Gerben
- M.O.D. Bauer
- Nieuw lid
-
de pomp zit toch in de tank? hoe tik je daar dan op?G2 schreef : vanavond de auto weer draaiend gekregen na een aantal forse tikken op de pomp.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De pomp zit onder de auto (onder de bestuurdersstoel). Echter in de tank zit er ook nog eentje. Volgens mij is die onder de auto DE pomp en de andere in de tank meer als ondersteuning, maar dat weet ik niet zeker.Marius940 schreef : de pomp zit toch in de tank? hoe tik je daar dan op?
EDIT MODERATORQuote ingekort. Als je citeert kun je de tekst tussen [ quote = ..] en [ / quote ] weghalen totdat blijft staan waar je daadwerkelijk op reageert. Hele berichten citeren, die direct voor jouw bericht zijn geplaatst heeft geen zin, het is wel duidelijk waar je op reageert. END EDIT
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het op de pomp tikken moet je niet al te letterlijk nemen. Ik tik op de afdekkap waar de pomp aan gemonteerd is, onder de bagageafdekplaat, die met 3 moertjes losgehaald is. Is genoeg om de auto te starten.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Tweede ding was de pomp uit de tank halen, en vooral er weer in. De grote ronde dop (is eigenlijk een ring met schroefdraad die eerst los moet en een ronde dop met alle aansluitingen) moet je eerst een kwartslag draaien alvorens de pomp er uit wil. En bij het erin zetten moet je hem er weer gedraaid indoen en dan zoveel mogelijk horizontaal houden (je hebt alleen de grote ronde dop in je hand en daarmee moet je de hele constructie in je tank 'sturen' tegen de zwaartekracht in omhoog voordat je draait. Als je hem laat zakken dan kun je ook draaien maar blijft de constructie steken achter een of ander schotje in je tank en krijg je de dop er niet meer recht op, althans bij mij.
En de rubber ring die er tussen zat was ook een gepiel die ging de hele tijd dubbel. Misschien toch een nieuwe bij bestellen?
Dit is wat ik me er zo van herinner, misschien heb je er wat aan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het wisselen van de pomp was idd (dank zij jullie !!!) goed te doen
Thanks!
Groet,
Gert
- V700 register
- Nieuw lid
-
groet John