Nieuwe cilinder kop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2012 09:36 #1360752
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ervaring
Ook ik heb ervaring met ingekorte klepstelen. Alleen maar positief. Dit is een kwestie van kiezen. Er zijn verschillende reeds bewezen technieken:
1. De busjes van de klepstelplaatjes afvijlen
2. Klepstelen inkorten
3. Nieuwe of gereviseerde cilinderkop
NB: de kosten voor optie 1 en/of 2 (beide overigens in chronologische volgorde gemakkelijk goed voor minimaal ca. 100.000 - 200.000 km bovenop een 'uitgestelde' kop) zijn een fractie van die van optie 3.
Overigens: optie 1 en 2 zijn dus gemakkelijk goed voor een paar extra tonnen erbij. Zelfs bij een bovengemiddeld jaarkilometrage kan je dus gemakkelijk weer 5 - 7 jaar vooruit. Daarmee doet de term 'tijdelijke uitstel van de executie' geen recht aan deze oplossingen.
Sterker nog: er zijn alleen maar voordelen. Doordat de kleppen wat dieper komen te liggen (we hebben het overigens over hooguit enkele tienden van millimeters) is de warmteafvoer van de kleppen beter, immers: er is meer oppervlak waarover de warmte afgevoerd kan worden. Dit lijkt getheoritiseer, maar het stemt absoluut overeen met de ervaringen (van mij, en ook van anderen) dat je minder vaak hoeft kleppen te stellen.
Maar hee, als er iemand is die denkt met een oplossing van 1500 euro beter uit te zijn hou ik diegene niet tegen hoor. Dat schijnt goed te zijn voor de economie.
1. De busjes van de klepstelplaatjes afvijlen
2. Klepstelen inkorten
3. Nieuwe of gereviseerde cilinderkop
NB: de kosten voor optie 1 en/of 2 (beide overigens in chronologische volgorde gemakkelijk goed voor minimaal ca. 100.000 - 200.000 km bovenop een 'uitgestelde' kop) zijn een fractie van die van optie 3.
Overigens: optie 1 en 2 zijn dus gemakkelijk goed voor een paar extra tonnen erbij. Zelfs bij een bovengemiddeld jaarkilometrage kan je dus gemakkelijk weer 5 - 7 jaar vooruit. Daarmee doet de term 'tijdelijke uitstel van de executie' geen recht aan deze oplossingen.
Sterker nog: er zijn alleen maar voordelen. Doordat de kleppen wat dieper komen te liggen (we hebben het overigens over hooguit enkele tienden van millimeters) is de warmteafvoer van de kleppen beter, immers: er is meer oppervlak waarover de warmte afgevoerd kan worden. Dit lijkt getheoritiseer, maar het stemt absoluut overeen met de ervaringen (van mij, en ook van anderen) dat je minder vaak hoeft kleppen te stellen.
Maar hee, als er iemand is die denkt met een oplossing van 1500 euro beter uit te zijn hou ik diegene niet tegen hoor. Dat schijnt goed te zijn voor de economie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2012 09:51 #1360753
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer ervaringen
Hier nog schrijven over de ingekorte klepstelen:
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/34191 "> www.volvo700vereniging.nl/node/34191
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/34191 "> www.volvo700vereniging.nl/node/34191
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2012 17:52 #1360795
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine kop
Zit nog te twijfelen tussen klepstelen inkorten of een andere benzine kop.
Dus als ik het goed begrijp met een gebruikte benzine kop gaat deze ook gewoon weer 3 ton mee.
Wil zelf de auto helemaal op rijden , dus ik denk zelf dat de beste oplossing een benzine kop is.
Heb al contact gehad met Timen en het scheelt een hoop geld in vergelijking met een nieuwe (gereviceerde| cilinder kop.
Gr Jaco
Dus als ik het goed begrijp met een gebruikte benzine kop gaat deze ook gewoon weer 3 ton mee.
Wil zelf de auto helemaal op rijden , dus ik denk zelf dat de beste oplossing een benzine kop is.
Heb al contact gehad met Timen en het scheelt een hoop geld in vergelijking met een nieuwe (gereviceerde| cilinder kop.
Gr Jaco
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2012 21:39 #1360824
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervang
Vervang wel je klepsteelrubbers. Die zullen in een benzinekop ook wel hard zijn geworden, wat een (wat) hoger olieverbruik geeft. Als je een gebruikte benzinekop monteert, dan zou ik die helemaal in orde maken (met bijv. nieuwe klepsteelrubbers). Kost misschien iets meer maar wel minder dan een koprevisie maar dan kun je die 3 ton ook zonder problemen halen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2012 16:42 #1376547
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En?
Jacco,
Wat heb je uit eindelijk gekozen en hoe bevalt je keuze?
Arjan
Wat heb je uit eindelijk gekozen en hoe bevalt je keuze?
Arjan
Moderators: Jerry Stam