Nieuwe cilinder kop
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2012 16:11 #1093230
door V700 register
Nieuwe cilinder kop is gemaakt door V700 register
Hallo
Vrijdag maar eens langs geweest bij de volvo specialist voor kleppen stellen , en helaas hij is uitgestelt bij een een km stand van 390000k op lpg.
Volgens deze volvo specilist heb ik voor 1500 euro met inbouwen erbij een nieuwe (gereviceerde) gaskop.
Maar is het verstandig om nog zoveel geld uit te geven aan een volvo 940 estate uit 1992,met deze km stand.
Kan ik dan verlopig weer vooruit of kan ik andere (dure) problemen verwachten.
Groeten
Jaco
Vrijdag maar eens langs geweest bij de volvo specialist voor kleppen stellen , en helaas hij is uitgestelt bij een een km stand van 390000k op lpg.
Volgens deze volvo specilist heb ik voor 1500 euro met inbouwen erbij een nieuwe (gereviceerde) gaskop.
Maar is het verstandig om nog zoveel geld uit te geven aan een volvo 940 estate uit 1992,met deze km stand.
Kan ik dan verlopig weer vooruit of kan ik andere (dure) problemen verwachten.
Groeten
Jaco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2012 16:17 #1360680
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nou..
Timen hier op het forum kan uitgestelde koppen nog een 2e leven geven met een bijzondere ingreep.
En voor rond de 150 - 200 euro heb je ook een andere 2e handse motor die er nog 2 ton tegenaan kan..
Groeten,Gerben
En voor rond de 150 - 200 euro heb je ook een andere 2e handse motor die er nog 2 ton tegenaan kan..
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2012 16:26 #1360681
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nou
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2012 16:30 #1360682
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Koop gewoon een compleet blok en bouw die erin kun je er weer tegen aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2012 16:35 #1360683
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is een Heron kop en die
Dat is een Heron kop en die past niet op een 92er.....
Groet Paul
Groet Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2012 17:24 #1360686
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HoiHet gaat om een b230fb
Hoi
Het gaat om een b230fb motor blok gekoppeld aan een automaat.
Is het ook mogelijk om een turbo blok erin te hangen of heeft deze weer andere maten.
En loopt een turbo blok zuiniger als de b230fb of heeft dit geen verschil behalve dat het soepeler rijdt.
Gr jaco
Het gaat om een b230fb motor blok gekoppeld aan een automaat.
Is het ook mogelijk om een turbo blok erin te hangen of heeft deze weer andere maten.
En loopt een turbo blok zuiniger als de b230fb of heeft dit geen verschil behalve dat het soepeler rijdt.
Gr jaco
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2012 18:01 #1360688
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Niet doen.
Hou lekker die FB.
Ombouwen naar Turbo is veels te veel geklooi en het levert eigenlijk niks op.
FB is betrouwbaarder en simpeler en rijdt net zo hard en soepel. Turbo verbruikt net zo veel.
Ombouw naar Turbo houdt ook in:ECU vervangenEZK vervangen.LMM vervangenComplete FK motor met alles erbij en erop en eraan.Uitlaat aanpassen.
LPG systeem aanpassen. Mogelijk heb je nu een simpel verdamper systeem en voor de Turbo moet je een ombouw toen tot LPG injectie.
Koop lekker een andere F of FB blok.
Een F motor valt heel simpel om te bouwen tot FB. (Fjes zie je vaker te koop)
Groeten,Gerben
Ombouwen naar Turbo is veels te veel geklooi en het levert eigenlijk niks op.
FB is betrouwbaarder en simpeler en rijdt net zo hard en soepel. Turbo verbruikt net zo veel.
Ombouw naar Turbo houdt ook in:ECU vervangenEZK vervangen.LMM vervangenComplete FK motor met alles erbij en erop en eraan.Uitlaat aanpassen.
LPG systeem aanpassen. Mogelijk heb je nu een simpel verdamper systeem en voor de Turbo moet je een ombouw toen tot LPG injectie.
Koop lekker een andere F of FB blok.
Een F motor valt heel simpel om te bouwen tot FB. (Fjes zie je vaker te koop)
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 8
10-06-2012 19:25 #1360700
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Revisie
Hallo Jaco
Als je hem laat reviseren weet je zeker dat je aan het gereviseerde deel voorlopig geen problemen hoeft te verwachten. Dat heb je bij een andere (ongereviseerde) kop of motor niet. Je kunt ook een andere auto kopen. Maar een auto van 1500 euro (zelfde bedrag wat je nu de revisie gaat kosten volgens je eigen bericht) of minder heeft naar alle waarschijnlijkheid ook wat punten die aangepakt moeten worden. En dan ben je niet goedkoper uit.
Klepstelen inkorten zou ik niet laten doen. Die zijn niet voor niks zo lang. En ik heb al monteurs horen zeggen, dat ze er niet meer aan komen, als de klepstelen ingekort zijn.
groetjes
Mathy
Als je hem laat reviseren weet je zeker dat je aan het gereviseerde deel voorlopig geen problemen hoeft te verwachten. Dat heb je bij een andere (ongereviseerde) kop of motor niet. Je kunt ook een andere auto kopen. Maar een auto van 1500 euro (zelfde bedrag wat je nu de revisie gaat kosten volgens je eigen bericht) of minder heeft naar alle waarschijnlijkheid ook wat punten die aangepakt moeten worden. En dan ben je niet goedkoper uit.
Klepstelen inkorten zou ik niet laten doen. Die zijn niet voor niks zo lang. En ik heb al monteurs horen zeggen, dat ze er niet meer aan komen, als de klepstelen ingekort zijn.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2012 19:41 #1360702
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy ik ben heel
Mathy ik ben heel nieuwsgierig naar jouw motivatie over het niet inkorten van klepstelen.
Groet Paul
Groet Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 8
10-06-2012 19:51 #1360704
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vakman
Hallo Paul
Als een vakman vertelt dat ie er niet meer aan komt, als de klepstelen ingekort zijn, zegt mij dat genoeg. Daarnaast lost het natuurlijk niks op, maar schuif je het probleem er alleen maar mee op.
groetjes
Mathy
Als een vakman vertelt dat ie er niet meer aan komt, als de klepstelen ingekort zijn, zegt mij dat genoeg. Daarnaast lost het natuurlijk niks op, maar schuif je het probleem er alleen maar mee op.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam