Wat is er aan de hand? Opgelost!

  • Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2012 12:34 #1357347 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Warme vs Koude loop
Waarom zou dit effect hebben als je het probleem vermoedt in de tank(pomp)
Ik zou toch eerder voorin blijven zoeken, niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar ik zit ook al met een klein fortuin aan vervangingen en mijn probleem is ook nog steeds niet opgelost.
Vervang gewoon pas iets als het echt logisch is, zou ik zeggen. En je pomp stopt er niet ineens mee. Die gaat eerst slechter lopen, toch.
Specialisten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2012 12:35 #1357348 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic niet perse.

Petervanluijk_740-1992 schreef : En je pomp stopt er niet ineens mee. Die gaat eerst slechter lopen, toch.

Dat hoeft niet perse, hij kan er ook gewoon in 1 keer mee stoppen.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2012 12:37 #1357349 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Maar
Dan is functioneren bij koude moter en afslaan bij warme motor nog steeds niet logisch toch. Als de motor is vastgeslagen doet hij niets meer, of loopt hij dan op verdampingsdruk? Lijkt me niet bij LPi, (wederom) toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2012 12:45 #1357350 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi, mijn 940 heeft precies
Hoi, mijn 940 heeft precies het zelfde probleem gehad, alles nagekeken, omschakelrelais etc vernieuwd. Iedere keer alleen bij warme motor, soms even horten,en afslaan. Uiteindelijk schakelde hij helemaal niet meer om. Bleek de pomp kapot, en een van de computers..Ik weet niet in welke volgorde dit gebeurt is, maar het begon alleen met afslaan en horten bij warme motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2012 12:47 #1357351 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ook het Vialle LPI
Heb ook het Vialle LPI systeem, voor de volledige informatie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2012 13:39 #1357352 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onlangs zelfde probleem gehad met Vialle LPi
Kort geleden liep de mijne ook niet meer op gas.Eerst maar eens op het forum ALLES gelezen hierover (zoekfunctie , slaat af op LPG oid)......
Hele lijst  van zaken nagelopen en los gehaald, schoongemaakt/geborsteld, overal contact-spray erop:-  benzinepomp relais vervangen (kost overigens 39,- bij de dealer)-  omschakelrelais los gehaald, gereinigd-  connectoren naar het onderbreekrelais(achter bobine), 2 stuks onder paravent, losgehaald en gereinigd....waren groen uitgeslagen!- LPG zekeringen motorruimte links voor (4x 15A, 1x 5A) los & gereinigd- alle massa-aansluitingen op het motorblok en carrosserielos gehad (handig als je wat ring-kabelschoentjes 1.5 - 2.5 mm op reserve hebt, bij het losdraaien kunnen de oude wel eens breken en dan kun je op de fiets naar 'n Gamma oid omdat je auto niet meer start!)- connector bij de voorschakelweerstand (= 4 'rotjes' op linker voorspatbord) gereinigd (groene smurrie)- draden & connectoren in/op LPG tank gechecked, waren goed, die donker grijze cylinder achteraan 'n paar keer  op en neer bewogen....- zekering brandstofpomp los gehadResultaat: de LPG-pomp deed het weer....blijft overigens verdacht en is misschien toch aan revisie toe.
Waar het verder nog aan zou kunnen liggen (volgens de diverse postings alhier):- solenoid gasverdeelstuk (LV spatbord)- connector van of aanstuurrelais v.d. injectoren zelf (ook LV spatbord, nèt naast connector voorschakelweerstand (ik kreeg die connector met geen mogelijkheid los) - gasfilter vuil (op/in tank, niet gechecked, zou niet weten hoe te demonteren)
En meer algemeen (dwz. hiervan zou je op benzine óók iets moeten merken):- gasklephuis vuil- slechte knocksensor of slechte verbinding daarvan- slechte BDP sensor- powerstage/vonkversterker- verdeler/rotor- slechte O2 sensor (agv. lekke koppakking bvb)
Overigens, je zou het al dan niet lopen van de LPG-pomp moeten kunnen horen bij het starten, althans, ik kan mijn LPG-pomp horen lopen.
Hoop dat dit helpt, succes met het uitzoeken.
Mvg Robert-Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2012 15:41 #1357356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien toch wel.

tequilamaster schreef : Nu hoop ik niet dat ik alweer een pomprevisie moet laten uitvoeren, heb dat 5 jaar geleden ook gedaan, sindsdien ruim een ton gereden. Zou het dan alweer tijd zijn voor zoiets?

Ik heb vernomen, dat een ABI pomp, die Vialle in eerste instantie inbouwde, tot 3 ton mee gaan, terwijl een PTC pomp met een ton eigenlijk alweer aan vervanging toe is.Bel Lean Mesman (gasinbouwer in Son) eens, die reviseert ze trouwens ook, maar vertelde me tevens het bovenstaande.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2012 23:14 #1357798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
Vandaag bij Bodo geweest. Zij zeiden dat de pomp in de tank het wel goed doet. Bleek wel dat de aarde aan de tank niet aanwezig was, lees: niet teruggeplaatst na tankwissel enkele jaren geleden door niet nader te beschrijven garagebedrijf. En dat er een soort weerstand miste op een voeding van de tank, in het kastje op de tank. Dit hebben ze gefikst, en daar bleef ie ook lopen op LPG. Wel heb ik dus zeker 1, misschien 2 lekke injectoren, en moeten alle o-ringen worden vervangen. De zittingen schijnen nog wel goed vast te zitten. Het lekt best flink als je gasgeeft, dus vanmiddag bij het naar huis rijden op benzine gereden. Bij aankomst in het dorp dacht ik: Ik probeer hem nog even op LPG.................Jahoor toch weer afslaan op LPG.
Ggggggrrrrrhhhmmmmpppffff!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2012 23:50 #1358358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kabelboom
Vorige week weer bij Bodo geweest, nu hebben ze beter onderzocht wat er aan de hand was, en net op tijd! De complete kabelboom met de gasslangen was bijna helemaal doorgesleten onder de auto boven de achteras. Bungelde daar maar wat, knullige installatie ooit dus.
Vandaag zelf de hele mikmak van motorruimte naar gastank verwijderd. Drie van de vier draden waren echt door, en een gasslang was nog heeeeel dunwandig, je kunt er echt doorheen kijken. Had nog wat kunnen worden bij rijden op gas. Maar goed. Morgen nieuwe bestellen. Ik heb goede hoop dat met het vervangen van de hele boel, de storing wordt verholpen. Was wel even een pielerig klusje onder de auto op de stoep, maar is op zich goed te doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2012 18:28 #1358454 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk

tequilamaster schreef : 945 Malmö (1996) en 745 GLE A USA (1988), wat een lekker stel

Ha ha zie nu pas je onderschrift, grappig.Enfin... hoop dat je problemen dan i.d.d. opgelost zijn, anders is het geen "lekker stel" maar een "gasstel".Overigens kan ik je uit ervaring vertellen dat wanneer de gasproblemen opgelost zijn (vaak gewoon achterstallig onderhoud), een Vialle systeem eigenlijk altijd probleemloos werkt.Veel plezier met je baksteen  =P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD