Nee... niet weer LPG [edit] OPGELOST

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2011 21:31 #1087659 door V700 register
Nee... niet weer LPG [edit] OPGELOST is gemaakt door V700 register
Ja sorry jongelui, weer een Lpg probleem waar ik zo 123 op dit forum geen antwoord op kan vinden.De laatste tijd stotterde de Volvo op Lpg bij flink gasgeven, een gevoel van brandstof tekort zeg maar.Gisteren na weer dit verschijnsel even overgeschakeld op benzine en daarna weer terug op Lpg. Tot mijn verbazing gebeurde er toen niets meer, niks noppes nada, gewoon dood dus vanwege m.i. geen gasaanvoer. Weer overschakelen op benzine en lopen als een zonnetje.Even ter info ik heb de zwarte vierkante button met een rood of groen brandend ledje, het groene ledje knippert bij mij nooit na overschakelen. In bovenstaand geval brandde het ledje gewoon wel netjes groen.Volgens mij kunnen het nu 2 dingen zijn: of de Lpg pomp heeft gewoon de geest gegeven, of het omschakelrelais is stuk (het oude type). Aangezien ik heel slecht ben in elektra/tro weet ik niet hoe ik het e.e.a. kan controleren.Misschien heeft een van jullie nog een ander idee inzake de oorzaak, Lpi computer lijkt mij niet aannemelijk.Zucht... het ging net zo goed de laatste tijd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2011 10:50 #1320622 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpi
hoi Rob
 
Ik zeg:oude lpi eruit en dampgas injectie erin.......................hoeft niet duur te zijn zoals ik al zei

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2011 11:10 #1320628 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leve Vialle LPi
Ik rijd al de tweede 940 met Vialle Lpi en ik blijf dat gewoon rijden hoor.
Bij de eerste heb ik na 300.000 km één nieuwe injector gehad. Bij mijn huidige heb ik vlak na aankoop (260.000 km) een nieuwe tank met pomp laten installeren en het simpele relais laten vervangen à euro 17,50. Sindsdien is het weer een geweldig systeem met veel power!
Gewoon een keer goed laten nakijken door een Vialle specialist (bijv. Agit in Rijssen) en rijden maar. 1x in de 250.000 à 300.000 km kosten zijn m.i. normaal onderhoud.....
(Mijn oudere Volvo's rijden en reden allemaal met een verdamper en dat kost  altijd vermogen en bovendien gingen de verdampers minder lang mee, maar als je alleen op minimale kosten let is het systeem goedkoper ja))

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2011 11:20 #1320630 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vermogen?
Klopt bij alleen verdamper systeem ja ....
Dit geld niet voor dampgas injectie.
Beide voor en nadelen maar doet niet onder vvoor lpi.
Heb nu zelf prins vsi en heb genoeg vermogen om met verkeeer mee te kunnen:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2011 11:23 #1320631 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Joh....

scaniar164 schreef : Heb nu zelf prins vsi en heb genoeg vermogen om met verkeeer mee te kunnen:)

Joh....ja, jij wel.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2011 13:06 #1320649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Lpi is i.d.d. gewoon probleemloos is mijn ervaring, en qua kilometrage zit ik nu in de gevarenzone met pomp, omschakelrelais e.d.Vraag: als het omschakelrelais stuk is hoor je dan ook de pomp niet meer aanslaan bij contact aan?En... heeft dit relais ook invloed op het lopen op benzine?@Chris: andere installatir is even geen optie, als Vialle Lpi o.k. is kan ik weer even voort de eerste 100.000 km.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2011 13:53 #1320651 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hallo   wij hebben een
hallo
 
wij hebben een vergelijkbaar probleem gehad met een 940 2.3lpt met een LPI
 
we hebben bij een garage het systeem door laten meten, bleek de pomp kapot te zijn.
 
groeten Gerwin en Jasper

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2011 15:38 #1320661 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic hoog/laag "pomp-dingetje"
Rob,
Lang geleden heb ik ook zoiets gehad.  Bij vol gas geven was het net alsof de tank leeg was, met een fluwelen voetje (moeilijk met maat 48 én een turbo) ging het redelijk.
Bij mij bleek dat er e.o.a. electrisch filter (zo'n aluminium "bus", met in hars gegoten electonica, in de tank appendage) kapot was waarmee de pomp van laag naar hoog ging. Kort daarna werkte, LPG-technisch, helemaal niets meer.
Na het vervangen van het filter alles weer als vanouds. Dacht dat het iets van 80~90 euris kostte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2011 17:21 #1320675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zou even bij de LPG specialist (of iemand die zelf de uitleesapparatuur heeft) langs gaan, om drukken te laten meten en om te controleren of de pomp correct op het hogere toerental gaat draaien. De pomp heeft 2 toerentallen, bij (flink) gasgeven hoort de pomp op het hoge toerental te gaan lopen. In het koppelblok (in de motorruimte, laag tegen de veerpoot aan bestuurderszijde) zit geloof ik ook nog een spoel/solenoid waar soms vocht in komt. Het omschakelrelais (of eigenlijk het onderbreekrelais voor benzine injectoren) van  het oude type gaat vaak kapot. Meestal merk je dat alleen op LPG, en vooral op moment van overgaan van benzine naar LPG (bij een warme start). Het kan ook andere symptomen geven, maar ik hoor je niet over afslaan op moment van overgaan dus ik zou dat in eerste instantie niet verdenken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2011 18:19 #1320683 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasboer

henk 940LPT schreef : Zou even bij de LPG specialist (of iemand die zelf de uitleesapparatuur heeft) langs gaan, om drukken te laten meten en om te controleren of de pomp correct op het hogere toerental gaat draaien. De pomp heeft 2 toerentallen, bij (flink) gasgeven hoort de pomp op het hoge toerental te gaan lopen. In het koppelblok (in de motorruimte, laag tegen de veerpoot aan bestuurderszijde) zit geloof ik ook nog een spoel/solenoid waar soms vocht in komt. Het omschakelrelais (of eigenlijk het onderbreekrelais voor benzine injectoren) van  het oude type gaat vaak kapot. Meestal merk je dat alleen op LPG, en vooral op moment van overgaan van benzine naar LPG (bij een warme start). Het kan ook andere symptomen geven, maar ik hoor je niet over afslaan op moment van overgaan dus ik zou dat in eerste instantie niet verdenken.

@Hein: goede tip Hein, ik ga dat onderzoeken in ieder geval. Je weet maar nooit.@Henk: Bij omschakelen slaat  hij wel meteen af Henk, er komt helemaal niets (gas) meer. Heb nu 3 opties die kapot kunnen zijn, (pomp, filter, omschakelrelais).Ik denk dat het tijd is om maar eens wat uit te geven aan de gasboer want hier ga ik zelf niet uitkomen. Ik houd jullie op de hoogte in ieder geval.Bedankt voor het meedenken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD