Nee... niet weer LPG [edit] OPGELOST
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zeg:oude lpi eruit en dampgas injectie erin.......................hoeft niet duur te zijn zoals ik al zei
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de eerste heb ik na 300.000 km één nieuwe injector gehad. Bij mijn huidige heb ik vlak na aankoop (260.000 km) een nieuwe tank met pomp laten installeren en het simpele relais laten vervangen à euro 17,50. Sindsdien is het weer een geweldig systeem met veel power!
Gewoon een keer goed laten nakijken door een Vialle specialist (bijv. Agit in Rijssen) en rijden maar. 1x in de 250.000 à 300.000 km kosten zijn m.i. normaal onderhoud.....
(Mijn oudere Volvo's rijden en reden allemaal met een verdamper en dat kost altijd vermogen en bovendien gingen de verdampers minder lang mee, maar als je alleen op minimale kosten let is het systeem goedkoper ja))
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit geld niet voor dampgas injectie.
Beide voor en nadelen maar doet niet onder vvoor lpi.
Heb nu zelf prins vsi en heb genoeg vermogen om met verkeeer mee te kunnen:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
wij hebben een vergelijkbaar probleem gehad met een 940 2.3lpt met een LPI
we hebben bij een garage het systeem door laten meten, bleek de pomp kapot te zijn.
groeten Gerwin en Jasper
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Lang geleden heb ik ook zoiets gehad. Bij vol gas geven was het net alsof de tank leeg was, met een fluwelen voetje (moeilijk met maat 48 én een turbo) ging het redelijk.
Bij mij bleek dat er e.o.a. electrisch filter (zo'n aluminium "bus", met in hars gegoten electonica, in de tank appendage) kapot was waarmee de pomp van laag naar hoog ging. Kort daarna werkte, LPG-technisch, helemaal niets meer.
Na het vervangen van het filter alles weer als vanouds. Dacht dat het iets van 80~90 euris kostte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
@Hein: goede tip Hein, ik ga dat onderzoeken in ieder geval. Je weet maar nooit.@Henk: Bij omschakelen slaat hij wel meteen af Henk, er komt helemaal niets (gas) meer. Heb nu 3 opties die kapot kunnen zijn, (pomp, filter, omschakelrelais).Ik denk dat het tijd is om maar eens wat uit te geven aan de gasboer want hier ga ik zelf niet uitkomen. Ik houd jullie op de hoogte in ieder geval.Bedankt voor het meedenken...henk 940LPT schreef : Zou even bij de LPG specialist (of iemand die zelf de uitleesapparatuur heeft) langs gaan, om drukken te laten meten en om te controleren of de pomp correct op het hogere toerental gaat draaien. De pomp heeft 2 toerentallen, bij (flink) gasgeven hoort de pomp op het hoge toerental te gaan lopen. In het koppelblok (in de motorruimte, laag tegen de veerpoot aan bestuurderszijde) zit geloof ik ook nog een spoel/solenoid waar soms vocht in komt. Het omschakelrelais (of eigenlijk het onderbreekrelais voor benzine injectoren) van het oude type gaat vaak kapot. Meestal merk je dat alleen op LPG, en vooral op moment van overgaan van benzine naar LPG (bij een warme start). Het kan ook andere symptomen geven, maar ik hoor je niet over afslaan op moment van overgaan dus ik zou dat in eerste instantie niet verdenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.