Normale benzineconsumptie met LPG G3 (blijkt lekkage)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De LPGspecialist heeft mij gezegd dat de LPG injectie altijd op benzine start om backfire te voorkomen. Volgens mij heeft Henk dit ook elders al eens uitgelegd?
Doordat de LPG vloeibaar in het spruitstuk wordt gespoten is in combinatie met de hoeveelheid die gevraagd wordt voor de 2,3 liter motor backfire een groot gevaar, ook door de lage luchtsnelheid in het spruitstuk bij het starten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je deze Henk bedoelt: Volgens mij heb ik dat niet gezegd.whitehorse schreef : De LPGspecialist heeft mij gezegd dat de LPG injectie altijd op benzine start om backfire te voorkomen. Volgens mij heeft Henk dit ook elders al eens uitgelegd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
zodat de cilinderkamer enig sinds warmte kan opbouwen, om vervolgens bij het omschakelen de vloeibare gas te kunnen verdampen?
als je dit direct op lpi zou doen zou je misschien bevriezings verschijnselen kunnen krijgen icm met vochtig weer?
de vloeibare gas ontrekt wel warmte om te verdampen, misschien als er geen warmte genoeg de auto niet aanslaat?
ik weet een wilde gooi, maar.... ik zou het anders ook niet weten, wat ik overigens toch niet doe, over LPG/LPI
 
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn Volvo 144 start zomer en winter op LPG, en zonder problemen hoor. Ook bij -15! Dat is (natuurlijk-) met een verdamper.
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om dus koud op LPG te kunnen starten heb je een intelligentere LPi computer nodig die zelf het mengsel kan "verarmen" als de benzinecomputer juist verrijkt.
De keuze van Vialle lijkt logisch: geen koudstartproblemen (gaf LPG vroeger onterecht een slechte naam), eenvoudigere computer (betrouwbaarder en goedkoper), minder motorsignalen nodig, universeel toepasbaar op alle automerken ongeacht koudstartstrategie. Uiteindelijk dus prijs en betrouwbaarheid. Bovendien, het gros van de mensen die op LPG rijden interesseert dit allemaal weinig; als die maar start.
Uit het oogpunt van milieu is dit niet de beste keuze, want de meeste vervuiling treedt op bij een koude start op benzine!
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De LPE (LPi computer) krijgt wel het lambdasignaal binnen en stuurt daar volgens mij wel (licht) op bij. Of zou dat alleen gebruikt worden om te kijken wanneer de lambdaregeling goed werkt (weinig uitslagen in het signaal) ?Rversteeg schreef : De LPi computer volgt altijd alleen maar de benzinecomputer en past zelf niets aan.Afhankelijk van bijvoorbeeld temperatuur en of de lambda-regeling al actief is, wordt eerder of later op benzine omgeschakeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op de website van, ahum, suzukituning kwam ik deze link tegen.
www.suzukituning.com/General/VialleLPi/V...mp;cat_category_id=4
Ik maak daar uit op dat het lambda signaal alleen gebruikt wordt om te bepalen of de lambda-regelingal actief is en er overgeschakeld kan worden.
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.