Normale benzineconsumptie met LPG G3 (blijkt lekkage)

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2010 14:01 #1268503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPi
Alleen LPi heeft een pomp in de tank, LPG wordt op druk geregeld en vloeibaar ingespoten. Moet op druk blijven om spontane verdamping tegen te gaan. De andere G3 systemen een verdamper, daarin wordt de LPG verdampt en onder lage overdruk gasvorming geinjecteerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2010 19:44 #1268540 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Backfire
Ik had dit nog niet voorbij zien komen in dit draadje:
De LPGspecialist heeft mij gezegd dat de LPG injectie altijd op benzine start om backfire te voorkomen.  Volgens mij heeft Henk dit ook elders al eens uitgelegd?
Doordat de LPG vloeibaar in het spruitstuk wordt gespoten is in combinatie met de hoeveelheid die gevraagd wordt voor de 2,3 liter motor backfire een groot gevaar, ook door de lage luchtsnelheid in het spruitstuk bij het starten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2010 19:48 #1268542 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij niet

whitehorse schreef : De LPGspecialist heeft mij gezegd dat de LPG injectie altijd op benzine start om backfire te voorkomen.  Volgens mij heeft Henk dit ook elders al eens uitgelegd?

Als je deze Henk bedoelt: Volgens mij heb ik dat niet gezegd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
03-03-2010 21:14 #1268562 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic wilde gooi
is het starten op benzine misschien om de motor beter te laten starten/ aanslaan?
zodat de cilinderkamer enig sinds warmte kan opbouwen, om vervolgens bij het omschakelen de vloeibare gas te kunnen verdampen?
als je dit direct op lpi zou doen zou je misschien bevriezings verschijnselen kunnen krijgen icm met vochtig weer?
de vloeibare gas ontrekt wel warmte om te verdampen, misschien als er geen warmte genoeg de auto niet aanslaat?
ik weet een wilde gooi, maar.... ik zou het anders ook niet weten, wat ik overigens toch niet doe, over LPG/LPI
 

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2010 21:23 #1268566 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze Henk
Ik dacht "deze" Henk inderdaad, maar dan heb ik het fout! 
Mijn Volvo 144 start zomer en winter op LPG, en zonder problemen hoor. Ook bij -15! Dat is (natuurlijk-) met een verdamper.
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 12:05 #1268597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Starten op benzine
Vialle geeft zelf als verklaring voor het starten op benzine dat als er op LPG zou worden gestart, het mengsel te rijk zou zijn. Een benzinemotor compenseert het neerslaan van benzine bij en koude motor door een rijker mengsel in te spuiten. LPG slaat niet neer in een koude motor en er zou dan dus een te rijk mengsel in de cilinder komen. De LPi computer volgt altijd alleen maar de benzinecomputer en past zelf niets aan.Afhankelijk van bijvoorbeeld temperatuur en of de lambda-regeling al actief is, wordt eerder of later op benzine omgeschakeld.
Om dus koud op LPG te kunnen starten heb je een intelligentere LPi computer nodig die zelf het mengsel kan "verarmen" als de benzinecomputer juist verrijkt.
De keuze van Vialle lijkt logisch: geen koudstartproblemen (gaf LPG vroeger onterecht een slechte naam), eenvoudigere computer (betrouwbaarder en goedkoper), minder motorsignalen nodig, universeel toepasbaar op alle automerken ongeacht koudstartstrategie. Uiteindelijk dus prijs en betrouwbaarheid. Bovendien, het gros van de mensen die op LPG rijden interesseert dit allemaal weinig; als die maar start.
Uit het oogpunt van milieu is dit niet de beste keuze, want de meeste vervuiling treedt op bij een koude start op benzine!
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 12:13 #1268598 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of

Rversteeg schreef : De LPi computer volgt altijd alleen maar de benzinecomputer en past zelf niets aan.Afhankelijk van bijvoorbeeld temperatuur en of de lambda-regeling al actief is, wordt eerder of later op benzine omgeschakeld.

De LPE (LPi computer) krijgt wel het lambdasignaal binnen en stuurt daar volgens mij wel (licht) op bij. Of zou dat alleen gebruikt worden om te kijken wanneer de lambdaregeling goed werkt (weinig uitslagen in het signaal) ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 13:22 #1268600 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPi info
<!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--> <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Tahoma; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:1627421319 -2147483648 8 0 66047 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Tahoma; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> <!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standaardtabel; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";} </style> <![endif]-->
Op de website van, ahum, suzukituning kwam ik deze link tegen. 
www.suzukituning.com/General/VialleLPi/V...mp;cat_category_id=4
Ik maak daar uit op dat het lambda signaal alleen gebruikt wordt om te bepalen of de lambda-regelingal actief is en er overgeschakeld kan worden.
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD