Normale benzineconsumptie met LPG G3 (blijkt lekkage)
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Ik krijg niet eens de kans om weg te rijden op benzine.
Verstook dan ook vrijwel geen dure peut. Gooi er echter wel af en toe een ritje op dure peut tussendoor om de motor te smeren. Heb ik ooit gehoord/geleerd van iemand die dat overtuigend wist te vertellen.
Iemand hier de waarheid over in pacht? Of is dat dan weer topic vervuiling?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Emissie eisen, die zijn op LPG toch beter (muv misschien de opwarmfase)?
Veroudering van benzine ken ik persoonlijk niet, aangezien zelfs na 4 jaar stilstand 'mijn' auto's zonder problemen starten (is dan natuurlijk wel benzine van 4 jaar geleden en daarin is veel veranderd).
Jammer dat met een G3 systeem niet het voordeel gebruikt wordt om te starten op benzine, starten op benzine is eigenlijk een pest voor de smering van een motor.
Misschien dat moderne auto's met starten via injectoren hun smering behouden en een betere emissie hebben.
Bij een carburateur moest ook met veel meer benzine gestart worden.
Voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat er in Nederland geen echte LPG auto's rondrijden ....
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien dat het afstellen van de G3 installatie heel nauw komt, dat starten op benzine in den beginne minder emissies geeft en een 'dure' gaschoke overbodig maakt.Petervanluijk_740-1992 schreef : Ik krijg niet eens de kans om weg te rijden op benzine.
Iemand hier de waarheid over in pacht?
Bij carburateurs zitten veel rubbertjes ed en die drogen uit als er geen benzine meer langsstroomt.
In hoeverre dit ook geld voor het injectie systeem?
In de oude benzines zat lood, dit had een smerende en beschermende factor, moderne benzines hebben dit niet (nauwelijks).
Daarbij zijn moderne motoren voorzien van betere materialen die die problemen niet meer kennen (Volvo en Saab kende die problemen zowieso al bijna niet).
Mijn Saab (1977) rijdt nu al weer 2 jaar op LPG, zonder in die tijd een druppel benzine gezien te hebben.
Mijn 740 staat al een jaar te wachten op daglicht en wordt met regelmaat gestart op LPG en ik laat hem ook even op benzine draaien.
(Bij uitzetten pomp ik de verdamper nog even vol met LPG, want ook daar zal het rubber uitdrogen zonder zijn regelmatige brandstof shot ...

- V700 register
- Nieuw lid
-
Klaarblijkelijk niet, ik lees her en der uitdrukkelijk dat op benzine wordt gestart ivm de emissieeisen.Ghia schreef : Emissie eisen, die zijn op LPG toch beter (muv misschien de opwarmfase)?
Bedoel je nu benzine of of LPG ? Ik begrijp je niet helemaal omdat alle altijd G3 systemen op benzine starten.Ghia schreef : Jammer dat met een G3 systeem niet het voordeel gebruikt wordt om te starten op benzine, starten op benzine is eigenlijk een pest voor de smering van een motor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geloof ook niet dat dat extraatje slechter zou zijn dan starten op benzine.
Het choken met benzine is veel minder dan vroeger, immers een carburateur vernevelt amper koude benzine, een multioint heeft daarbij grote voordelen en verbruikt een hoop minder bij de start.
G3 is toch altijd zonder verdamper (met injectie) en dus met brandstofpomp?
Heeft daarbij ook nog eens veel meer electronica aan boord, gaat zuiniger met het LPG om en zorgt voor een lagere wegenbelasting.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Starten op LPG is beter voor de motor, aangezien de smeerfilm die aan de cilinderwand 'plakt' niet opgelost wordt en er dus geen 'verschaling' optreedt.henk 940LPT schreef : Bedoel je nu benzine of of LPG ? Ik begrijp je niet helemaal omdat alle altijd G3 systemen op benzine starten.
De emissieeisen moeten dus de doorslag gegeven hebben bij de ontwikkeling van het G3 systeem.
LPG zou nog veel beter kunnen zijn, maar er wordt niet gebruik gemaakt van een LPG-motor.
Een benzine motor loopt wel op LPG, maar een LPG-motor kan niet zo makkelijk op benzine lopen ...
Een 'echte' LPG motor behaalt een veel hoger rendement, of dit opweegt tegen alle meerkosten?
Maar velen zijn blijkbaar bang voor die 1x, 2x per jaar dat ze op vakantie gaan .....
Gr
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar hebben die types (ook G3 neem ik aan) met een soort verdamper dan ook nog een pomp in de gastank?
Hoe wordt het gas dan door de injectore gejenst, of gaat dat onder een lagere druk??