weer probleem met LPG :-(..........Opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2010 23:10 #1261516
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden.
In de documentatiedatabase, onder algemene autotechniek:<a href="/node/14251">Meetgegevens luchtmassameter, LMM of MAF-sensor</a>asatter schreef : en bas wat betreft de gegevens zal ik ook daar even naar zoeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2010 16:56 #1262492
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zondag
neem ik de LMM mee naar Beusichem (oid) zodat Alexander er mee kan meten en weten.

Voorlopig rijdt de auto lekker op benzine wat opzich erg fijn gaat. Ik ben ondertussen op zoek naar een LPG man die veel van de vialle ams af weet. Ik heb er al verscheidene gebeld maar lang niet alle gasboeren zijn er goed mee bekend. Althans, ze kennen het wel en zeggen dan; ohja dat is nog een ouderwetse ....Maarja, er past geen Laptop op dus dan vinden ze t al snel oud.

Voorlopig rijdt de auto lekker op benzine wat opzich erg fijn gaat. Ik ben ondertussen op zoek naar een LPG man die veel van de vialle ams af weet. Ik heb er al verscheidene gebeld maar lang niet alle gasboeren zijn er goed mee bekend. Althans, ze kennen het wel en zeggen dan; ohja dat is nog een ouderwetse ....Maarja, er past geen Laptop op dus dan vinden ze t al snel oud.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2010 11:00 #1263133
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gas boer
Beste Alex,
Ik heb 2 jaar geleden een lpg installatie laten monteren op mijn 740 GL uit 1990 dat is een vaille systeem. ik heb dit laten doen bij 2m in Tilburg.
Ik denk dat ze daar wel verstand hebben van jou systeem. <a href=" www.2m-lpg.nl/index.html " title="2m lpg"> www.2m-lpg.nl/
Ik hoop dat het niet te verweg voor je is.
Succes
Jeroen
Volvo 740 GL
1990
Ik heb 2 jaar geleden een lpg installatie laten monteren op mijn 740 GL uit 1990 dat is een vaille systeem. ik heb dit laten doen bij 2m in Tilburg.
Ik denk dat ze daar wel verstand hebben van jou systeem. <a href=" www.2m-lpg.nl/index.html " title="2m lpg"> www.2m-lpg.nl/
Ik hoop dat het niet te verweg voor je is.
Succes
Jeroen
Volvo 740 GL
1990
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2010 20:06 #1263220
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het verre zuiden..
Tilburg is wel erg ver maar misschien is het niet nodig. Bas vertelde dat het LPG/benzine schakelrelais te repareren is indien er een contactje los zou zitten. Die ga ik dus volgende week eerst maar eens openmaken en dan eens goed met de soldeerbout erin porren. Mocht dat niet helpen dan zal ik de mannen van 2m-LPG eens een belltje geven.

bedankt voor je tip!

bedankt voor je tip!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2010 15:35 #1263346
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic solderen
Relais open geklikt en inderdaad zaten de aansluitingen bijna allemaal los of in ieder geval niet goed vast. Dus alles netjes weer vastgesoldeerd en weer in elkaar geklikt. Ook nog de plus-draad naar het kastje toe beter vastgezet want de multimeter gaf een spanning aan van ong 7volt. Nu weer netjes 12v gemeten.
Bij de auto op contact hoor en voel je het relais wel 'klikken' maar verder gebeurt er net zoveel als hiervoor; niets dus.

Ik moet toevoegen dat de auto opweg naar de nieuwjaars receptie zomaar ineens op LPG liep na het startte (de auto voelde dat hij naar z'n vriendjes ging?). Hij liep toen echt heel mooi op LPG, eigenlijk net als op benzine zei het met een ietsjes lager stationair toerental. Dat komt natuurlijk door de verse lmm en geeft mij hoop dat áls het Vialle dradencircus in orde is de auto wel eens helemaal ok zou kunnen zijn.
Ik heb Timen Smit een PB gestuurd om te kijken of mij wil helpen met het LPG-verhaal...ben benieuwd.
Bij de auto op contact hoor en voel je het relais wel 'klikken' maar verder gebeurt er net zoveel als hiervoor; niets dus.

Ik moet toevoegen dat de auto opweg naar de nieuwjaars receptie zomaar ineens op LPG liep na het startte (de auto voelde dat hij naar z'n vriendjes ging?). Hij liep toen echt heel mooi op LPG, eigenlijk net als op benzine zei het met een ietsjes lager stationair toerental. Dat komt natuurlijk door de verse lmm en geeft mij hoop dat áls het Vialle dradencircus in orde is de auto wel eens helemaal ok zou kunnen zijn.
Ik heb Timen Smit een PB gestuurd om te kijken of mij wil helpen met het LPG-verhaal...ben benieuwd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 14:52 #1267451
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefixed!
Na lang zoeken, proberen en meten is uiteindelijk gebleken dat de oorzaak van de ellende in de AMS-computer zat. Deze is vervangen samen met de actuator (de oude was leeg en deed dus niets). Auto rijdt weer goed op LPG en benzine. Nu nog de AMS inregelen en dan moet het hele verhaal weer in orde zijn!

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 15:19 #1267453
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi man.
Dan zal ik de titel aanpassen naar.....opgelost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-02-2010 18:46 #1267474
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
ik wilde het zelf ook doen maar geen idee waar/hoe
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2010 01:25 #1267523
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic nice
Goed te horen Alex, gassen met die handel! Ben benieuwd wat je verbruik is. Ik zit trouw op 1 op 9 a 9.5...op 95 Schelp-peut.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2010 08:10 #1267654
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tankpas
gisteren mijn tankpas van de shell binnengekregen dus dat is mooi om het verbruik eens exact te checken. Ben benieuwd maar het zal vast wat beter zijn dan de 1:7 die ik op z'n best haalde...
Moderators: Jerry Stam