weer probleem met LPG :-(..........Opgelost!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2010 16:25 #1261298 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beetje blij
ik ben momenteel weer wat gelukkiger! Op de sloop een LMM gekocht voor €35,- mét de mogelijkheid tot geld terug ls hij het niet doet (jaja, topsloperij). LMM geplaatst, starten en een vreugdekreet was het gevolg  Op benzine nu een prachtige motorloop, stationair helemaal goed (700 á 800 tpm) en reageert perfect op het gaspedaal. Hier wordt ik wel blij van, zeker omdat de auto op LPG nu niet loopt. Dat was dus een hele goeie tip Bas, dank!
 
Ik hou jullie weer op de hoogte en ga eens met het schema aan de slag.
 
(net dus ook maar ff benzine getankt, pff wat een duur spul zeg! 47liter E95 en 35lLiter LPG deed mij €89,- lichter vertrekken)
ben benieuwd of de garage morgen wat vind mbt de LPG installatie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2010 17:56 #1261310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi.

alexvanbemmel schreef : Op benzine nu een prachtige motorloop, stationair helemaal goed (700 á 800 tpm) en reageert perfect op het gaspedaal.

Mooi zo, dan kun je nu weer verder met je gasinstallatie.Je kunt er namelijk alleen degelijk mee aan de gang, als je zeker weet dat ie op benzine lekker loopt, aangezien de AMS daar de gegevens van 'afpakt'.
We kunnen dus stellen dat er weer een LMM (nummer 4) defect was, zonder zichtbare uiterlijke kenmerken van schade.Ohja, en leer je het jezelf wel aan, om met je voet van het gas af te blijven als je start en op benzine te starten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 10:24 #1261394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jep
starten zonder gas gaat al goed . Ik heb de LMM eens bekeken en er was niets aan te zien behalve een ontbrekend gaasje aan de inlaatzijde. De draden zijn intakt en nergens sporen van corrosie of schade. Iemand nog interesse in een defecte LMM voor onderzoeksdoeleinden?
Gisteren een stuk 60km gereden (op benzine dus) en dat is echt een verademing; soepel weg bij het stoplicht, gevoelsmatig 30% meer vermogen, kofferbak lag vol met een Ikea keuken (ik schat 300kg) en ook dan rijdt auto supersoepel. Grappig dat je dan na twee jaar opeens een hele andere auto hebt...
Auto staat nu bij de garage om de hoek, ben benieuwd of ze wat vinden...
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 10:49 #1261398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Anders.

alexvanbemmel schreef : Grappig dat je dan na twee jaar opeens een hele andere auto hebt...

Ik denk ook, dat de investering in een volle brandstof-tank zich nu ook terugbetaald in een lager verbruik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 12:59 #1261418 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reset
Ik hoop wel dat ie wat zuiniger is ja, bij de volgende tankbeurt weet ik meer. Heeft het trouwens zin om 'iets' te resetten nu de motor weer goed op benzine loopt? Bijvoorbeeld brandstof computer oid. Ik lees wel eens iets over zekering 1 paar minuten eruit halen.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 15:31 #1261436 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan geen kwaad.

alexvanbemmel schreef : Heeft het trouwens zin om 'iets' te resetten nu de motor weer goed op benzine loopt? Bijvoorbeeld brandstof computer oid. Ik lees wel eens iets over zekering 1 paar minuten eruit halen.

Kan geen kwaad, gewoon 'savonds eruit trekken en smorgens er weer in.Was zekering 11 er ook niet een van brandstof-systeem (staat onder op je asbak.)
Let op, je AMS kun je ook inleren, maar omdat je geen plunjer hebt in je drooggasslang en het systeem, laten we zeggen 'gammel' is, zou ik dat pas doen als ie weel goed loopt.Doe je dat nu, zou het wel eens alleen maar erger kunnen worden (hoewel, erger dan niet lopen op gas, kan eigenlijk niet, maar ploffen kan er altijd iets,,,,;-))

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 15:37 #1261437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de garage
heeft het gasprobleem niet kunnen localiseren. Ik citeer: "ik ben redelijk thuis in de gassystemen maar hier zou ik even een specialist naar laten kijken....het ziet er onverzorgd uit" Das duidelijk. Wel fijn dat ze kostenloos de uitlaat hebben vastgezet zodat ie niet tegen de bodem bonkt bij hobbels.
Dat wordt dus een bezoekje aan de gasboer. Ik ga normaal gesproken naar Verkerk in Bunnik. Iemand goeie ervaringen ergens anders? En liefst niet in Maastricht of Delfzijl.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
15-01-2010 20:54 #1261482 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic nee schat dit is de zelfde!!

alexvanbemmel schreef : Iemand nog interesse in een defecte LMM voor onderzoeksdoeleinden?

ik wil daar best eens mee stoeien, wat er dan kapot zou zijn om leering uit te halen.

alexvanbemmel schreef : Grappig dat je dan na twee jaar opeens een hele andere auto hebt...

is toch een lekker idee (voor weinig geld) in deze tijd van crisis?
en geen candlelight nodig voor de wederheft

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 20:58 #1261486 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interessant.

asatter schreef : ik wil daar best eens mee stoeien, wat er dan kapot zou zijn om leering uit te halen.

Is inderdaad wel interessant.Die defecte uit de blauwe estate heb ik ook al eens bekeken, maar kan er niets aan ontdekken. 
Wat ik vermoed, is dat dat platina draadje wat schoon hoort te gloeien als je de motor afzet, dat niet meer doet, want zowel die van Alex als die uit de blauwe waren nogal zwart aangeslagen, dan meet ie natuurlijk minder goed en mogelijk zit hem daar het probleem.
Op de site hier, staat trouwens een pagina met de meetgegevens van een LMM, misschien heb je daar iets aan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
15-01-2010 21:42 #1261502 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic kapot vs goede
ik heb nog een goede liggen dus dan kan ik ook meteen kijken wat de verschillen (in werking) zijn.
en bas wat betreft de gegevens zal ik ook daar even naar zoeken.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD