De duo-tank in de reservebakruimte draait nu zo'n 450.000 kilometer mee en maakt een hoop lawaai; het einde lijkt nabij. Dat leek het twee jaar geleden ook trouwens

De tank + pomp (revisie) zijn er bij aanschaf in 2000 ingezet; da's dus alweer 10 jaar geleden, en als ik goed ben ingelicht moet een tank na 10 jaar herkeurd worden. Dat betekent in mijn belevingswereld dat:
a) de pomp vervangen zou kunnen worden; schijnt (goed) gedaan te worden in Limburg, kost iets van 200 euro (wie kan daar meer over vertellen?)
b) er een nieuwe tank+pompunit ingezet kan worden (ca. 800-1000 euro)
of
c) een nieuwe LPG installatie laten inbouwen, die wel G3 is. Kosten weet ik nog niet maar dat zal al gauw 1500-2200 euro bedragen.
Wie kan mij vertellen wat het verstandigst is, waarbij de kilometerstand van BG natuurlijk wel een factor van belang is. (We hebben de boel in Vaassen bekeken, afgezien van twee nivomatten, wellicht wat rubbers en het nodige verf- en spuitwerk zag alles er redelijk goed uit, maar zekerheid houdt al op als je er aan denkt. En ja, motorsteunen zullen ook wel eens aan vervanging toe zijn....)
Ik lees jullie overdenkingen graag!
JohnPeter
(Of iemand moet net weten dat ergens een hele goede LPG tank beschikbaar en in te bouwen is... !)