LPG in laten bouwen / ervaringen

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2009 22:30 #1075964 door Henk Huisman (GAST)
LPG in laten bouwen / ervaringen is gemaakt door Henk Huisman (GAST)

Dag allemaal  ( Augustus 2009 )
Ik heb LPG in te laten bouwen in mijn 965 3.0  204 pk het is naar wat wikken en wegen tussen  LPi met die pomp in de tank, of een dampgas systeem, toch een dampgas installatie geworden.
Deze heb ik in laten bouwen bij Adrie Schouten te Heerenveen. Voor de prijs van 2450,--  konden zij dat leveren met een termijn van 2 jaar garantie is max 100.000 km, en een tank van bruto 77 liter.
En de  Injectoren zijn netjes weg gewerkt en er ligt ook niets boven op het kleppen deksel wat je ook wel eens ziet bij een 960/v/s90.En dat wou ik ook graag zo hebben en dat kon, was wel wat meer werk, maar is dan ook af naar mijn gevoel.De ervaringen tot nu toe  ( Juni 2010 )Heb augustus vorig jaar LPG G3 Damgas installatie in mijn 965 3.0 laten inbouwen bij Schouten Heerenveen.Ik ben nou ruim 10 maanden en 21.500  km. verder, en moest ik dus voor een controle beurtjeen vervanging van het filter even terug,…dat filter moet om de 20.000 km vervangen worden namelijk anders vervalt de garantie die 2 jaar is op deze installatie.Dus ben eind juni iets over de km. termijn heen i.v.m. drukte bij Schouten geweest en een nieuw filter gekregen wat er zo op het hoog nog heel schoon uit zag terwijl ik veel km. gereden heb in Frankrijk dus ook daar vele malen tanken aldaar.De auto is in deze af gelopen periode op vele lange  autoroute en N wegen gebruikt.En in mindere mate stad,s km.De auto ging altijd goed over van benzine naar een aantal km. over op gas, op een enkele keer in de winter na, .....maar toen was het echt goed koud en bij het overgaan naar gas begonnen de injectoren behoorlijk te tikken, dus even terug op benzine en bij een wat hogere motor temperatuur met de hand weer omschakelen naar gas en dan was het ook weer goed.Naar mijn idee ging hij te snel met zeer lage buiten temperatuur over naar gas. Verder is de werkdruk wat omhoog gebracht die was wat te laag.Verder is alles prima verlopen in deze afgelopen tijd met een gemiddelde verbruik van1 op 7.4 in de koudere tijden en in de zomer tijd ca. 1 op 8.0  bij gewoon je een beetje aan de snelheden houden hier, maar over de grens als het kan graag wat meer is het ca. 1 op 7.Ik ben zelf zeer tevreden het koste wat maar je hebt ook wat waar je op kunt vertrouwen.De rekening voor deze beurt was €  86,50 incl. btw  voor het filter en even aan de pc voor het door meten van het systeem en druk bij regelen,..wat al met al niet langer duurde dan 20 minuten.  Groeten Henk 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2009 22:40 #1245125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ben benieuwd
Heb je al foto's??
PB ze mij anders maar dan plaats ik ze wel voor je als het je niet lukt.

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2009 22:53 #1245126 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Foto,s
Hoi, Bert
Moet ik nog even maken.
Het zit er net een paar dagen in, geen tijd voor gehad moest met een iets grotere Volvo snel even naar Sweden vandaar.
Heb er nog maar amper mee gereden.
Groeten Henk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 08:36 #1245142 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor die prijs (voor een
Voor die prijs (voor een dampgas installatie) zou ik anders toch wel een gouden randje op je kleppendeksel verwacht hebben...

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 09:27 #1245144 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Prijs en Prijs
Beste, Janneman
Deze opmerking daar zat ik op te wachten...... alles is bijna te duur als je hier eens een prijs noemt.
Ik had de prijs ook niet kunnen noemen maar waarom zou ik.
En een ander van ons kan daar ook wat aan hebben die ook iets wil laten inbouwen.
Allemaal info waar iedereen wat aan kan bebben zo moet je dat zien,  <u>daar zijn wij toch een Veriniging voor dacht ik.</u> 
Heb bij meerdere een offerte laten maken en die lagen allemaal wat bij elkaar in de buurt.
Het kon ook nog wel voor een veel hogere prijs.
Er waren ook aanbiedeingen als je daar op in ging was het een installatie voor een 5 cilinder € 1995,-- was dan LPi.
Er was een in Eindhoven die was € 100,-- goedkoper dat was trouwens LPi,  
Dit is een heel goed adres trouwens, dat is hier op dit forum ook wel bekent.
Maar nu kon het bij mij om de hoek gebeuren voor wat meer... maar zonder veel...reis/tijd kosten.
Groeten Henk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 09:35 #1245145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3?
Dag Henk.
Is dit een g3 installatie? Moet je deze starten op b€nzin€ of op gas?
Bedankt
JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 10:45 #1245150 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Groot gelijk
Hoi Henk!
&#160;
Je hebt volkomen gelijk met wat je zegt. Ik heb alleen maar een nieuwe ringtank 67 liter met pomp laten plaatsen en de bedrading aan laten passen en dat kostte al meer dan 1000 euro. Zonder computer en injectoren dus.
'tuurlijk: alles kan goedkoper, maar het moet gewoon goed, en er wordt wat afgeklungeld op LPG gebied!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 11:23 #1245155 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmm
Niet om er negatief over te doen, maar prijs is toch in het geval van een LPG installatie een belangrijk onderdeel. Je gaat er immers vanuit dat je je investering op zeker moment terugverdient, anders kan je net zo goed op benzine blijven rijden. Nou ligt het omslagpunt voor onze auto's al bijzonder laag, dat is gunstig, maar ik ben toch wel erg benieuwd wanneer je een investering van 2450 euro hebt terugverdiend en met welk jaarlijks aantal te rijden kilometers wordt gerekend. Overigens is de tankinhoud die je noemt wel prettig.

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 11:26 #1245156 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Ja dit is G3
Dag , JohnPeter
Ja dit is G3, en start op benzine en gaat na ca 40 graden vanzelf over op gas. 
Groeten Henk

• Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2009 11:43 #1245157 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Omslagpunt lpg
Dag Wouter
Ik rij ongeveer 18/19 duizend per jaar is voor een groot deel zakelijk.
Had hem privé kunnen gebruiken op benzine en er wat anders bij kopen maar dan heb je weer een auto op de dam er bij.
En dat bijhouden van de km,s is mij teveel gedonder.
&#160;
Groeten Henk
&#160;

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC