slecht lopen op benzine [update: OPGELOST!]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2009 15:26 #1242652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weerstanden
Bij de weerstanden zou je kunnen kijken of de aansluitingen nog goed (corrosievrij) zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2009 16:58 #1242654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gedaan

henk 940LPT schreef : Bij de weerstanden zou je kunnen kijken of de aansluitingen nog goed (corrosievrij) zijn.

Dat heb ik gedaan. De vier contactpunten waren inderdaad flink gecorrodeerd, maar het lijkt of ze goed aansluiting maken met de metalen strip die langs de 4 contactpunten loopt. Ik heb alle aansluitingen wat schoongekrabt en met contactspray ingespoten. Helaas zonder (merkbaar) resultaat. Misschien moet ik eens een ander exemplaar proberen dat minder corrosie vertoont.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2009 08:27 #1242782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm
Je zou het niet verwachten van zo'n "passieve" component maar het blijkt dus toch te kunnen. Goed om te horen dat het opgelost is en leuk dat je het terugmeldt. Kosten vielen ook nog wel mee denk ik.....Veel prettige kms gewenst (maar dat zal wel lukken).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2009 08:38 #1242783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic yep

henk 940LPT schreef : Je zou het niet verwachten van zo'n "passieve" component maar het blijkt dus toch te kunnen. Goed om te horen dat het opgelost is en leuk dat je het terugmeldt. Kosten vielen ook nog wel mee denk ik.....Veel prettige kms gewenst (maar dat zal wel lukken).

Ik heb een gebruik exemplaar voor 50 euro meegekregen. Nieuw schijnen die krengen een dikke 100 euro te kosten. Aangezien het gebruikte exemplaar er al vele malen beter uitzag dan mijn gecorrideerde exemplaar heb ik het erop gewaagd. 
Ik heb er zelf nooit bij stilgestaan -tot voor kort- dat dit doosje de weerstanden van de benzine injectoren betrof. Vind het zelf eigenlijk best logisch dat als daar iets niet goed werkt, de injectoren dus ook niet naar behoren werken. Het is alleen geen onderdeel waar regelmatig dé oplossing in wordt gevonden, heb er weinig eerder over gehoord op dit forum. En zoals ik al aangaf, zelfs de mannen van Schmidt in Gemert waren verbaasd dat ik het in dat onderdeel ging zoeken....waren ervan overtuigd dat ik een compressieprobleem moest hebben...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2009 23:02 #1242835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic balastweerstanden
leuk om te lezen dat je de oorzaak hebt gevonden.
maar er is nog een mogelijkheid waardoor de motor slecht gaat lopen: ik heb ooit eens injectoren gewisseld en ben toen vergeten een van de massadraadjes op het spruitstuk goed vast te zetten. het gevolg was toen een enorm rijk draaiende motor , zeer slecht stationair draaien en slecht aan het gas hangen.
Het schoon/vast maken van de massaverbindingen van spruitstuk naar draadboom/ECU bracht de oplossing 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC