Gastank laten zakken, waarom niet, of wel?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2009 20:48 #1241618 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mijn idee
Hallo Jeroen

jpost schreef : Waarom biedt nou geen enkele LPG inbouwer de optie aan om de tan op de plek van de benzinetank te hangen? Je wilt op LPG rijden, dus wat moet je dan nog met een 80 liter benzinetank (960/S90) eronder? Een klein tankje van pak hem beet 10 liter om te starten is dan toch genoeg? Je moet toch vaak genoeg naar de pomp om LPG te tanken.

Dat roep ik al jaren. Probleem is waarschijnlijk, dat een benzinetank ongeveer iedere vorm kan hebben (al is dat niet altijd handig i.v.m. je brandstofmeter) en een gastank altijd een buis met halfronde uiteindes moet zijn. Door die beperking verlies je redelijk veel brandstofopslagruimte.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2009 21:32 #1241624 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het was er wel

Mathy schreef : Hallo Jeroen

jpost schreef : Waarom biedt nou geen enkele LPG inbouwer de optie aan om de tan op de plek van de benzinetank te hangen? Je wilt op LPG rijden, dus wat moet je dan nog met een 80 liter benzinetank (960/S90) eronder? Een klein tankje van pak hem beet 10 liter om te starten is dan toch genoeg? Je moet toch vaak genoeg naar de pomp om LPG te tanken.

Dat roep ik al jaren. Probleem is waarschijnlijk, dat een benzinetank ongeveer iedere vorm kan hebben (al is dat niet altijd handig i.v.m. je brandstofmeter) en een gastank altijd een buis met halfronde uiteindes moet zijn. Door die beperking verlies je redelijk veel brandstofopslagruimte.
groetjes
Mathy

Ik weet bijna zeker dat het bestond. Ik heb nog oude autokampioenen (1989-1991) waar LPG inbouwers stonden die combinatietanks aanboden.
 Kan het nu alleen niet vinden..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2009 21:44 #1241626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dat bestond
o.a. in een Subaru Legacy, maar ik heb die 18 liter benzinetank vervloekt. Even over de grens (toen helemaal) en je reed je rot om LPG te vinden. Dus extra canisters benzine meeslepen. Nej tack!
Maar met een thuiskomertje kun je misschien wat beter uit de voeten?
groetend
JohnPeter
-die zijn onderschrift binnenkort gaat aanpassen omdat BG niet ver van de 765.000 kilometer af is. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC