Pomp gastank overleden? [Edit] OPGELOST
- V700 register
- Nieuw lid
-
Chilm schreef : Ook heb ik het vermoeden dat mijn auto op dubbele brandstof loopt, bi-fuel maar dan anders lol, maar dat is weer een heel ander verhaal.
........en zegt ook niks over de staat van de pomp.
Dat de pomp hoorbaar loopt is geen afwijking, eerder normaal.
Wel is het zo dat de ene pomp stiller of juist rumoeriger loopt.
Het belangrijkste is dat de pomp goed in de "tweede versnelling" gaat wanneer je een dot gas geeft en dan niet direct afvalt.
Er wordt naar mijn mening te snel geroepen dat het aan de pomp ligt alleen omdat de pomp bijvoorbeeld rauw loopt.
Op dubbele brandstof lopen is 9 v/d 10 keer een gevalletje onderbreekrelais.
Wanneer je vermoed dat dit gebeurt bij een benzine-injector de elec. aansluiting losmaken en wanneer de motor daarop reageerd door anders te gaan lopen dan weet je het. (al kan het lang duren voordat je fout definitief vast kunt stellen wanneer het zich maar af en toe voordoet)
Heel recent nog bij de hand gehad en dit draadje www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/23988 heb jij ook gelezen zag ik.
Groet,
Erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt Erik, mijn plan was om daar dit weekend iets aan te doen maar het liep weer anders.Ik ga het e.e.a. dan eerst even checken zoals jij aangeeft, en het onderdeelnummer opzoeken in Vadis.Dit kost toch niet het meeste denk ik zo'n onderbreekrelais?Nog even betreffende de pomp in de gastank, hij doet het wel maar nadeel is dat ik 's morgens moeite heb met starten als alles koud is. Dit schijnt te komen door de brakke brandstofpomp is mij verteld door de dealert. Eenmaal warm gaat het perfect, behalve dan weer als ik wat harder rijd dan heeft e.e.a. neiging tot stotteren. Maar ja... is dat dan weer de lpg pomp of komt dit omdat hij op 2 brandstoffen loopt af en toe. Kip - ei dus een beetje, ik ga het uitzoeken in ieder geval, wordt vervolgd.VErik schreef : Wanneer je vermoed dat dit gebeurt bij een benzine-injector de elec. aansluiting losmaken en wanneer de motor daarop reageerd door anders te gaan lopen dan weet je het. (al kan het lang duren voordat je fout definitief vast kunt stellen wanneer het zich maar af en toe voordoet)Heel recent nog bij de hand gehad en dit draadje www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/23988 heb jij ook gelezen zag ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Was niet duur, herinner ik me.
Groeten,
Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Chilm schreef :
Klopt Erik, mijn plan was om daar dit weekend iets aan te doen maar het liep weer anders.Ik ga het e.e.a. dan eerst even checken zoals jij aangeeft, en het onderdeelnummer opzoeken in Vadis.Dit kost toch niet het meeste denk ik zo'n onderbreekrelais?Nog even betreffende de pomp in de gastank, hij doet het wel maar nadeel is dat ik 's morgens moeite heb met starten als alles koud is. Dit schijnt te komen door de brakke brandstofpomp is mij verteld door de dealert. Eenmaal warm gaat het perfect, behalve dan weer als ik wat harder rijd dan heeft e.e.a. neiging tot stotteren. Maar ja... is dat dan weer de lpg pomp of komt dit omdat hij op 2 brandstoffen loopt af en toe. Kip - ei dus een beetje, ik ga het uitzoeken in ieder geval, wordt vervolgd.VErik schreef : Wanneer je vermoed dat dit gebeurt bij een benzine-injector de elec. aansluiting losmaken en wanneer de motor daarop reageerd door anders te gaan lopen dan weet je het. (al kan het lang duren voordat je fout definitief vast kunt stellen wanneer het zich maar af en toe voordoet)Heel recent nog bij de hand gehad en dit draadje www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/23988 heb jij ook gelezen zag ik.
's Morgens als alles koud is? Dan is het sowieso je lpi-pomp niet want je start op benzine en niet op lpg! Benzine-pomp zelf is dan weer wel een mogelijkheid.
Warm stotteren, draaiend op LPG, kan idd dubbel-brandstof zijn.
Onderbreek- relais heb ik vorige week € 111.50 als set voor betaald. Dus relais en kabelboom.
Groet,
Erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Had al de indruk dat mijn gasspecialist vrij duur is qua onderdelen. Ik had het niet helemaal goed (of eigenlijk dus helemaal niet) goed aangesloten. ga dat vanavond (als vervolg op gisteravond) goed aansluiten. Volgens de specialist zaten er in het relais ook weerstanden die de benzine injectoren simuleren. Het is hoogstwaarschijnlijk dus meer dan gewoon een relais.
Hoi Henk,
Bij de auto van mijn zwager zaten de injectoren anders aangesloten dan op het schema Fig. 1 van Vialle. Je moet dus zelf even bedenken of e.e.a. in orde is.
Bedenk dat zoals het zit waarschijnlijk altijd zo gezeten heeft en dus goed werkt.
Ik ben uiteindelijk van 4 naar 2 naar 1 draad gegaan. Alle injectoren aan/uit.
Niet per injector zoals aangeven op het schema "situatie nieuw" .
Idd geen standaard relais.
Groet,
Erik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo aansluiten als het volgens Vialle moet zou een hele toer worden. Alle 4 de injectoren worden door één uitgang op de ECU aangestuurd, dat signaal loopt eerst een stuk over één kabel die zich later in 4en splitst. Die splitsing zit volgens mijn documentatie aan de zijkant van het blok, onder het spruitstuk. Als je het dus per injector wilt onderbreken moet je daar zijn. Zonder uitbouw van het spruitstuk kun je daar niet solderen, die kabelboom uitbouwen om meer ruimte te krijgen gaat ook moeilijk worden. Veel makkelijker is het om het relais aan te sluiten op de plaats waar het signaal nog over één kabel loopt. Daar zit het oude relais hoogstwaarschijnlijk ook aangesloten, zo creeer je geen extra storingsgevoelige soldeerverbindingen. Verwijder eerst de bobine, vergeet niet hoe de dunne draadjes aangesloten zaten. Onder de steun voor de veerpoot aan passagierszijde zit een wit plaatje geborgd met een grijs plastic schroefje en clipje. Die losmaken, het plaatje uit de steun schuiven. Het gaat dan om de dikke grijze draad in de zwarte stekker. Oude kabels richting het relais desolderen. Dan alle 4 de draadjes van het relais naar de ECU aansluiten op het einde van de grijze draad dat naar de ECU gaat. De andere 4 kabels van het relais aansluiten op het einde van de grijze kabel dat naar de injectoren loopt. De witte stekker van het oude relais knippen en aan de kabels van het nieuwe relais solderen. Deze manier van aansluiten is veel makkelijker en elektrisch maakt het geen verschil. Ik heb gemerkt dat het ondoenlijk is 4 kabels aan één andere te solderen. Ik heb daarom, zoals Erik ook aangaf, eerst in de kabelboom vanaf het relais kabels aan elkaar gesoldeerd. Van 4 naar 2, en die aan de grijze van de originele bedrading. Dat is op zich nog te doen. Ik zou er een pagina over schijven, maar meer als dit is het niet. Ik heb er de komende week in ieder geval geen tijd voor. Hoop dat jullie hiermee toch verder kunnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.