Pomp gastank overleden? [Edit] OPGELOST
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2009 00:08 #1074056
door V700 register
Pomp gastank overleden? [Edit] OPGELOST is gemaakt door V700 register
[Edit] Opgelost
Dag kenners,
sinds vandaag hoor ik de pomp in de gastank lopen als ik de auto start, deze blijft ook hoorbaar lopen.Nu wist ik al dat deze waarschijnlijk op korte termijn vervangen moest worden maar het komt natuurlijk nooit uit. Kan ik hiermee doorrijden of is het maar beter om voorlopig op benzine te gaan rijden? Of is dit geluid wat anders?Kan/mag een "gewone" garage deze pomp vervangen.? Afijn... weer een aantal vragen waar ik antwoord op hoop te krijgen.[Edit] OpgelostMijn Volvo liep toch ook slecht na het starten, en hick-ups onder het rijden.Nou... was NIET de pomp van de gastank, heb het afgelopen weekend de rotor en de verdeelkap vernieuwd, en 4 nieuwe bougies ingedraaid (BP7ES). Keerringen rotorplaat vervangen (lag wel olie in het rotorhuis). Bougiekabels vervangen (nieuw, en alles origineel Volvo). Ook nog de bouten aansluiting turbo >> downpipe aangedraaid (dank JanV, zaten best los). Vandaag ingeleerd op benzine en rijd weer als een zonnetje zo fijn.En... vandaag zijn ook de veerschotels vernieuwd dus de irritante "knak" bij aanremmen is gelukkig weg. Losse rubbers zijn niet meer te koop je moet een complete schotel aanschaffen a raison van € 79,20 incl. b.t.w.
Dag kenners,
sinds vandaag hoor ik de pomp in de gastank lopen als ik de auto start, deze blijft ook hoorbaar lopen.Nu wist ik al dat deze waarschijnlijk op korte termijn vervangen moest worden maar het komt natuurlijk nooit uit. Kan ik hiermee doorrijden of is het maar beter om voorlopig op benzine te gaan rijden? Of is dit geluid wat anders?Kan/mag een "gewone" garage deze pomp vervangen.? Afijn... weer een aantal vragen waar ik antwoord op hoop te krijgen.[Edit] OpgelostMijn Volvo liep toch ook slecht na het starten, en hick-ups onder het rijden.Nou... was NIET de pomp van de gastank, heb het afgelopen weekend de rotor en de verdeelkap vernieuwd, en 4 nieuwe bougies ingedraaid (BP7ES). Keerringen rotorplaat vervangen (lag wel olie in het rotorhuis). Bougiekabels vervangen (nieuw, en alles origineel Volvo). Ook nog de bouten aansluiting turbo >> downpipe aangedraaid (dank JanV, zaten best los). Vandaag ingeleerd op benzine en rijd weer als een zonnetje zo fijn.En... vandaag zijn ook de veerschotels vernieuwd dus de irritante "knak" bij aanremmen is gelukkig weg. Losse rubbers zijn niet meer te koop je moet een complete schotel aanschaffen a raison van € 79,20 incl. b.t.w.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2009 10:14 #1236560
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG pomp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2009 12:33 #1236565
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oprijden
Ik zou m gewoon "op" rijden, met die kilometers slijt de nieuwe pomp niet
. De nieuwe pompen zijn geloof ik wel van een verbeterd type, de pomp zit dan niet meer in de tank en is minder afhankelijk van de hoeveelheid LPG die nog in de tank zit voor koeling/smering door LPG. Als je de pomp systematisch behoorlijk leeg rijdt heben de oude pompen hier van te lijden. Je zou hier met de oude pomp nog rekening mee kunnen houden, altijd een 10 (of beter nog 15) liter erin laten zitten. Misschien kun je levensduur nog wat rekken, wel eerder tanken dus. Overigens kon ik mijn tank ook horen draaien bij starten en de eerste kms als ik mijn skiluik (sedan) open had. Bij een sedan kun je overwegen ipv de meestal gemonteerde 85 liter tank voor een 100 liter tank te gaan. Vast niet heel veel duurder. Diameter van die 100 liter tank schijnt gelijk te zijn, breedte is wat groter. Die ruimte aan weerszijden van de tank gebruik je in de praktijk niet echt. Hoeveel km zit deze tank er trouwens op zitten ? Bij goed gebruik (lees altijd genoeg LPG in de tank) schijnen de pompen 3 ton of meer mee te kunnen. Nog wel een tip: Vraag even bij de LPG specialist na hoe snel ze zo'n nieuwe pomp/tank kunnen leveren. Als daar een lange levertijd op zit moet je die levertijd ook nog op benzine rijden als je besluit m de huidige pomp op te rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2009 13:09 #1236568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx...
o.k. thnx voor de reacties, gaat in ieder geval weer geld kosten. Ik heb 340k op de teller dus qua levensduur klopt e.e.a. wel. Ook valt mij op dat hoe leger de tank wordt hoe meer hij gaat stotteren, lijkt mij ook logisch i.v.m. de verminderde druk. Ga Wytze maar eens PB'en hij schijnt een goedkoop en goed adres voor vervanging van de pomp te hebben.Ook heb ik het vermoeden dat mijn auto op dubbele brandstof loopt, bi-fuel maar dan anders lol, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2009 13:11 #1236570
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reparatie
Er schijnt inderdaad ook een bedrijf te zijn dat de pompen kan repareren. Kost een stuk minder dan een nieuwe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2009 17:44 #1236580
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe pomp
Dat adres wil ik dan ook wel hebben!
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2009 17:47 #1236581
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FF
FF googlen, zo heb ik het geloof ook eens gevonden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 8
03-05-2009 20:28 #1236589
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Weblink
Hallo Volvisti
groetjes
Mathy
En als je hem gevonden hebt, graag een weblink maken. Dat kan via de kolom aan de linker kant.henk 940LPT schreef : FF googlen, zo heb ik het geloof ook eens gevonden.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2009 21:01 #1236590
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier
<a href="/node/12628" target="_blank">Hier</a> nog een draadje gevonden waarin Wytze werd genoemd als iemand die hier contacten voor heeft. Verder <a href="
www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen...ngen/pomp-vialle.htm
" target="_blank">dit bedrijf maar dat zit in België. Mogelijk is het hetzelfde.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2009 04:36 #1236608
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Agit Rijssen
Ik hoorde van een collega dat Agit in Rijssen ook een defecte intankpomp zou kunnen repareren. Wat het kost weet ik niet, aangezien mijn pomp bij inspectie door Van Der Helm in Hengelo goed werd bevonden.
Dus wie in de buurt woont en meer wil weten......
mvg
Marcel
Dus wie in de buurt woont en meer wil weten......
mvg
Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam