volvootje schakelt niet meer over op gas lpg g3
- V700 register
- Nieuw lid
-
dus opties; gascomputer, relais, pomp, actiepunten de zekeringen ????
hoe en waar vind ik een monteur met verstand van lpg installaties in friesland ? is er een keurmerk of dergelijke voor ?
Ik zal, als leek, eens met het boekje de dingen proberen die genoemd worden.
 
BEDANKT IEDEREEN DIE GEREAGEERD HEEFT !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dus opties; gascomputer, relais, pomp, actiepunten de zekeringen ????
hoe en waar vind ik een monteur met verstand van lpg installaties in friesland ? is er een keurmerk of dergelijke voor ?
Ik zal, als leek, eens met het boekje de dingen proberen die genoemd worden.
 
BEDANKT IEDEREEN DIE GEREAGEERD HEEFT !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit vraag ik mede omdat ik denk dat er mogelijk wel G3 op je kenteken staat (is dat zo?) maar dat de installatie gewoon een AMS is (die ook G3 kan zijn) maar die schakelt metéén over, zonder knipperen.Bij een AMS heb je een forse zilverkleurige koektrommelin de motorruimte, staand voor de auto ergens aan de linkerkant van het blok.
Henk (en anderen) denken aan en LPi (ik ook, bij een G3 in een Volvo) en daar heb je die trommel niet, maar hoor je wel een knipperend lampje te hebben bij overschakelen.
Ziedaar, de reden van mijn vraag. Staathet merk type nog in de papieren, ergens?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
LPi kan zowel knipperen als continu groen brandne hebben. Had het laatste bij mijn G2 computer, het eerste bij mijn G3 computer. Waarmee ik uiterst impliciet niet wil beweren dat je aan knipperen kunt zien of LPi nu G2 of G3 is. Als het de eerste computer van die auto/installatie is, heb je een aanwijzing (geen bewijs) dat de installatie bij de dealer (continu groen) of gasinbouwer (knipperen) is. Als de computer al eens vervangen is (om bijv. G3 op kenteken te krijgen) heb je geen enkele aanwijzing.Baseman schreef : Niek, je doet er verstandig aan, bij dit soort vragen te vermelden om welke auto het gaat, welk bouwjaar het is, wat voor blok erin ligt en welk merk en type gasinstallatie je hebt.(dit kun je ook instellen als signature onder je berichten, tekstueel, zoals hierboven bij enkelen zichtbaar is. Dan hoef je het maar 1 keer in te vullen. Dat kan bij je profiel instellingen -> bovenste tabje bewerken -> signature, bijna onderaan.)
Dit vraag ik mede omdat ik denk dat er mogelijk wel G3 op je kenteken staat (is dat zo?) maar dat de installatie gewoon een AMS is (die ook G3 kan zijn) maar die schakelt metéén over, zonder knipperen.Bij een AMS heb je een forse zilverkleurige koektrommelin de motorruimte, staand voor de auto ergens aan de linkerkant van het blok.
Henk (en anderen) denken aan en LPi (ik ook, bij een G3 in een Volvo) en daar heb je die trommel niet, maar hoor je wel een knipperend lampje te hebben bij overschakelen.
Ziedaar, de reden van mijn vraag. Staathet merk type nog in de papieren, ergens?
Om erachter te komen wat je installatie is, kun je op zoek naar de 4 zekeringen die je kunt schoonmaken. Zitten die er niet, in ieder geval niet alle 4, dan is het geen LPi. Je zou ook op de tank kunnen kijken. Op mijn LPi tank staat in ieder geval "Vialle LPi".
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je zou "Schouten Gasinbouw" in Heerenveen/Oudeschoot eens kunnen proberen. Zou eerst zoveel mogelijk zelf uit proberen te zoeken, dat scheelt in de kosten. Volgens mij is er geen keurmerk, zij zijn wel officieel dealer van een aantal merken (waaronder Vialle). Als dealer mag je toch enige kwaliteit verwachten, voordeel van een dealer is ook dat ze de juiste gereedschappen, opleidingen etc. hebben. Meer zekerheid kun je niet krijgen denk ik.n pluijm schreef : hoe en waar vind ik een monteur met verstand van lpg installaties in friesland ? is er een keurmerk of dergelijke voor ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is nieuw voor mij.Ik heb nog steeds een G2 variant, omkeuren is er nog steeds niet van gekomen, en bij start is ie rood, meteen daarna groen knipperen en na 1,5 kilometer groen continu. Zuipen doet ie wel (1:6,henk 940LPT schreef : LPi kan zowel knipperen als continu groen branden hebben. Had het laatste bij mijn G2 computer, het eerste bij mijn G3 computer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mijn gasvriendje verandert bij aanpassing van G2 naar G3 niets aan je verbruik... Bij mij was het op G2 of helemaal uit of groen continu, nu bij G3 helemaal uit, groen knipperen en groen continu. Met het vermoeden dat op een of andere manier mijn rode LED kapot is. Volgens mijn gasvriendje is "groen knipperen" op wens van Volvo aangepast naar "continu groen" om mensen niet ongerust te maken/rustiger uitstraling. Anyway, op verzoek van Volvo aangepast. Bij G3 conversie een "standaard" computer gekregen waar ook groen knipperen in zat. Ik heb hier eens een draadje over op gezet (niet terug te vinden omdat de zoekfunctie een timeout geeft na 60 sec) over wel/niet knipperen. Volgens anderen was het verhaal van mijn gasvriendje onzin, maar men kon ook niet met een andere/betere verklaring komen.Baseman schreef : Ik heb nog steeds een G2 variant, omkeuren is er nog steeds niet van gekomen, en bij start is ie rood, meteen daarna groen knipperen en na 1,5 kilometer groen continu. Zuipen doet ie wel (1:6,
, dat schijnt met G3 minder te worden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
* op lpg eerst groen knipperen na de overschakeling op lpg constant groen branden
* op benzine constant rood
Mijn verbruik met handgeschakelde versnellingsbak tussen de 1 op 7 en de 1 op 8. Na het vastzetten van de injectoren en hun bevestiging in het inlaatspruitstuk zat ik boven de 1op 8. Na een aantal maanden kreeg ik soms (en nog steeds) last van inhouden/schokken tussen de 40 en 100 en ging het verbruik naar eerdergenoemde 1 op 7 tot 1 op 8. Op benzine trekt de motor als een lier dat heb ik de laatste week meer als 100 km uitgeprobeerd. Het schoonmaken en vervangen van de 4 zekeringen onder de motorkap had volgens mij geen merkbaar resultaat.
Voor de rest ben ik zeer tevreden met de 945.
mvg
Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Binnenkort moeten de kleppen worden gesteld en dan zal dat aan de orde komen met die loszittende bouten. Voor mijn gevoel(niet technisch) lijkt het op te weinig brandstof/valse lucht/ontsteking maar aangezien het op benzine niet voorkomt sta ik open voor suggesties. Ik heb vorig week de ecu weer ingeleerd op benzine en meer als 100 km op benzine gereden maar het is nog steeds niet weg. Het weer (vocht) lijkt geen invloed te hebben.
mvg
Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.