En toen... Backfire!

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2008 19:03 #1218906 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Dat is schrikken
Misschien staat in onderstaand overzicht  jouw backfire oorzaak er wel bij?
Mogelijke redenen (of combinaties ervan) voor backfire: 
 1 - te arm mengsel (zie ook bij 5)  
 2 - verkeerde klepspeling 
    inlaatkleppen te krap
 3 - niet goed afdichtende klep
    klep lekt   klep al verbrand
 4 - verkeerde kleptiming
    bv tandriem tandje verkeerd
 5 - vacuumlek in inlaattraject
    inlaatspruitstuk dicht niet goed af inlaataanvoerbuis is lek  ergens doorgeschuurd,  o.i.d.
 6 - zwakke ontsteking.
    zwarte kap om de verdelerkap slaat door    deze afdekkap sowieso niet monteren krukassensor vervuild rotor, verdelerkap en bougieskabels aan vervanging toe
 7-  verkeerde bougie
    bougie die al bij een vrij lage werktemperatuur zich zelf schoon brandt, de te hete bougie werkt dan als gloeiplug op het instromende nieuwe mengsel 
8-  koolstofafzetting in verbrandingskamer
    koolstof blijft nagloeien en werkt als gloeiplug en ontsteekt binnenstromend vers mengsel vroegtijdig voordat de inlaatklep dicht is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2008 21:40 #1218907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic benzine/lpg
Hoi Peter,
MIjn 740 start ook op benzine om dan automatisch over te schakelen op LPG. Daar ik in mijn parkeergarage na 50 meter moet remmen slaat ie helaas weer af. Ik laat hem dus nu maar op benzine staan tot ik een beetje snelheid kan maken en schakel dan handmatig over op LPG. Dat werkt perfect!
Mijn onsteking is helemaal nieuw, alles staat goed afgesteld en er zit een nieuwe gastinstallatie in. Blijkbaar kan het dus niet anders dat ie hikt of afslaat na een "koude" start
En o ja , lees mijn pb maar!

Groet Rudiger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2008 09:35 #1219288 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Probleem verholpen
Nieuwe luchtinlaat gekocht en gemonteerd. Na aanschaf van tevens bougies, tweedehands verdeelkap, bdp-meter(snoer was volledig door) en gasregelaar dit alles gemonteerd en ze loopt weer als een zonnetje.
Nu maar hopen dat de backfire door een van deze facetten veroorzaakt werd, niet relaxed om nogmaals mee te maken en te moeten herstellen.
Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2008 10:10 #1219291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klepspeling
Zou de klepspeling ook even controleren, om het helemaal af te maken. Verkeerde (te grote) klepspeling kan dit ook veroorzaken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2008 10:15 #1219292 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Gemert
Die hebben we in gemert gemeten en is goedgekeurd. allemaal op ik meen .45, conclusie was iig dat het goed was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2008 11:28 #1219296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkeerd
Ik zei het trouwens verkeerd, te kleine klepspeling kan problemen geven. Door klepoverlap (inlaat + uitlaatklep tegelijkertijd open) kunnen nagloeiende deeltjes in het uitlaattraject het lpg ontsteken.Als je weet dat het goed is, is het ook OK. Wel netjes om de 15000km checken (of eerder). Ikzelf rijd ongeveer 20.000 km per jaar, check om de 10-12000. De ene keer met de beurt, de andere keer na een half jaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD