niet van benzine naar gas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2008 22:09 #1213126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gevonden
Ben erachter dat de stappenmotor op de verdamper de boel ontregeld.Moet alleen nog uitzoeken of nu de stappenmotor stuk is of dat ie ontregeld is.De oplossing horen jullie nog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 12:38 #1225723 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Gaat het om electrische
Gaat het om electrische storingen dan is er veelal sprake van een slechte massaverbinding. In dit geval zou je kunnen kijken naar de uitlaat. De lambdasensor is van een driedraads type, twee voor de verwarming, een voor het signaal. De retour ligt aan massa via de uitlaat. Nu is het zo dat uitlaten roesten en roest is geen daverende geleider. Je zou de uitlaat los kunnen maken van het spruitstuk, de verbinding schoonmaken en en weer monteren.
Een betere oplossing is om een aparte massaverbindng te leggen. Maak een draad over ongeveer 1,5 cm blank en klem deze met een slangklem op de lambdasensor. Leg de draad parallel aan de sensordraad en zet 'm, eenmaal 'bovengekomen', aan de massa. Op de minpool van de accu, aan de carroserie, maakt niet uit. Werkt het niet dan heb je in ieder geval een van de grootste stommiteiten van de constructeur ondervangen.
Je houdt het toch niet voor mogelijk, hoe 'n peerd kan fluiten met zulke dikke lippen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 19:47 #1225754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Makkelijk.

V8 blocky schreef : Ben erachter dat de stappenmotor op de verdamper de boel ontregeld.Moet alleen nog uitzoeken of nu de stappenmotor stuk is of dat ie ontregeld is.De oplossing horen jullie nog.

Nodig effe iemand uit om je te helpen:
  1. Trek de afsluiterconnector op de verdamper los, zodat de afsluiter dichtblijft.
  2. Trek de 4-polige stekker van de stappenmotor los (met eenlipje, let op, kan stuk)
  3. draai de stappenmotor eruit
  4. steek de stekker weer terug, maar sluit hem niet helemaal aan, zodat je hem in 1 ruk, los kan krijgen
  5. laat door iemand die je wil helpen, de auto op contact zetten(de stappenmotor loopt nu eerst helemaal dicht, dan weer helemaal open, en dan pas terug naar ingestelde positie)
  6. Zorg ervoor dat je precies op het goede moment de stekker van de stappenmotor loshaalt. Precies op het punt waar ie helemaal ingedraaid is (de veer met dopje dus zover mogelijk tegen het schroefdraad aan)
  7. zet het contact af.
  8. Draai de stappenmotor terug maar sluit devierpolige stekker NIET aan.
  9. klik de connector van de verdamper-afsluiter weer vast
  10. ga rijden.Als je nu nog steeds dezelfde problemen hebt, ligt het niet aan je stappenmotor.Zijn de problemen weg, ligt het op zijn minst aan de gastoevoer, en dikke kans dat de stappenmotor niet goed regelt.(eigenlijk zeg ik dat verkeerd, want de AMS geeft een stuursignaal (spanning), wat de stappenmotor domweg opvolgt)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 22:42 #1225794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik ook
Vanaf dag 1 dat de gasinstallatie ingebouwd is. Ik ben er toen terug  naar de gasinbouwer (BODO LPG Amsterdam) geweest en die zei dat dit nou eenmaal zo was met dit type.

OMVL G2 met millenium computer  op mijn B230 FS Lambda geregeld injectiesysteem in mijn 740 GL. Als het blijkt dat e.e.a wel goed moet kunnen dan hoor ik  graag hoe en wat zodat ik niet meteen "onder de tafel geluld" word.

GRoeten Rudiger 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 22:52 #1225795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Useless

rudiger schreef : OMVL G2 met millenium computer  op mijn B230 FS Lambda geregeld injectiesysteem in mijn 740 GL. Als het blijkt dat e.e.a wel goed moet kunnen dan hoor ik  graag hoe en wat zodat ik niet meteen "onder de tafel geluld" word.

Jij hebt een OMVL Millenium, de topic starter heeft een Vialle AMS. Dat is nogal een verschil.Belangrijkste verschil, is dat je de OMVL gewoon met een laptopje (en de juiste stekker) kunt uitlezen, de AMS niet.Daarbij is het systeem wel gebaseerd op hetzelfde systeem, maar volgens mij totaal niet vergelijkbaar, nog los van het feit dat de topicstarter mogelijk zelfs een AMS G3 heeft, in plaats van G2.
[EDIT] Opgezocht, volgens RDW een G2[END EDIT]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2009 00:32 #1225803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Useless

Baseman schreef : Useless
[EDIT] Opgezocht, volgens RDW een G2[END EDIT]

Nou nou Bas, om nu meteen mijn bijdrage als "useless" te bestempelen is wel erg kort door de bocht...
In ieder geval als er voor het probleem van de "topicstarter" een oplossing is zou die misschien ook wel bij mij van toepassing kunnen zijn... Misschien hebben nog meer lezers dit probleem met andere gasinstallaties. Ik vind dus deze plek uitermate geschikt en toevoegingen  over soortgelijke problemen zeker niet  zinloos of waardeloos  om te vermelden. Tenslotte is er wel gervaagd " wie heeft dat" en is er niet geschreven dat dat met dezelfde installatie of auto dient te zijn...
Groet Rudiger ( die sinds april een maxicosi op de achterbank heeft)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2009 12:52 #1225841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het ook.

rudiger schreef : Nou nou Bas, om nu meteen mijn bijdrage als "useless" te bestempelen is wel erg kort door de bocht...

Knippoog-smiley vergeten.......
Anyway, ik denk wel dat gasinstallaties qua techniek en aansturing dusdanig verschillend kunnen zijn, dat je er meer aan hebt, als je voor de zorgen met jouw installatie een nieuwe topic start, mede ook om de zaken AMS en OMVL uit elkaar te houden.
Tenslotte is jouw installatie een G3, maar omdat jouw auto te oud is maar G2 op kenteken, en de installatie van de topicstarter is een ' ouderwetse' Vialle AMS verdamper G2 installatie.Alleen dat, is al een heel verschil.
Op je tenen staan, was niet de bedoeling. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC