niet van benzine naar gas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ook bij AMS is er een omschakelrelais. De benzineinjectoren moeten worden uitgeschakeld en het LPG gebeuren ingeschakeld. Bij carburateursystemen heb je een z.g. inductierelais dat sluit de "gaskraan" als de motor stilvalt. Het gas zou anders doorstromen naar de verdamper.henk 940LPT schreef : Dat was denk ik <a href="/node/17463">dit</a> draadje (was even zoeken hoor). Dit gaat over een [no-glossary] Vialle LPi [/no-glossary]specifiek relais als ik het goed begrijp ? Wat dus (hoogstwaarschijnlijk) een ander relais is als in de 740 die ook dit draadje genoemd werd ? En dat die relais vast weer afwijken van de relais in het AMS systeem dat bij de topicstarter ingebouwd is ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
En Timen,zo'n goeie omschakel relais,waar ken je die halen.Heeft elke gasboer die???
B.v.d.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik denk dat een goede diagnose eerst beter is dan bepaalde dingen alvast aanschaffen. De verdamper kan maar zo een nieuw pakkingsetje nodig hebben.V8 blocky schreef : Hij krijgt nu ook andere kuren.Als ie op lpg loopt en ik rem af op de motor en geef weer gas bij,dan is ie soms al uit.Zet ik hem dan op benzine dan loopt ie zo weer.Op gas niet.( als ie nog uit rolt ).Dus het probleem word steeds raarder.
En Timen,zo'n goeie omschakel relais,waar ken je die halen.Heeft elke gasboer die???
B.v.d.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar weet niemand een goeie gasboer hier in Noord-Holland???
Eventueel zo'n pakkingsset,weet je waar je die kan halen/bestellen?Ik heb mijn oude verdamper nog liggen,dan zou ik die kunnen doen en verwisselen.Kijken of dat wat uit maakt.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Hoor je als je overgaat van benzine op LPG het relais op de tank op
schakelen?
Stuur mij eventueel een PB dan kan ik je wel wat gegevens over onderdelen / pakkingen e.d. toesturen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik hoor het relais wel klikken bij het overschakelen.Nu start ik op benzine en ga een stukje rijden voor ik hem zelf overschakel.Dan is het net of ie eerst smoort en dan oppakt.Daarna loopt ie ook weer prachtig op lpg.
Ben benieuwd of jullie nog wat tips hebben voor het weekend,dan ken ik mooi aan de gang.
B.v.d.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De actuator/stappenmotor zal toch niet wat aarzelend opengaan/regelen?
Jij hebt mij een PB gestuurd. Ik wil hierop wel reageren maar dan moet je jouw postbus wel openzetten!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe kan je zo'n ding eigenlijk testen , en nee , deze heb ik niet vernieuwd.Het is gewoon de oude die ik over gezet heb.
- V700 register
- Nieuw lid
-