Die vier stiekeme zekeringetjes...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2008 08:52 #1210740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorzichtig zijn
Zou een beetje voorzichtig zijn met zwaardere zekeringen. Je loopt kans op beschadiging/verbranding van je kabels, om maar te zwijgen van het uitbranden van je hele auto in het ergste geval. Paar dagen/weken terug heeft iemand de 15A zekering van zijn interieurverlichting vervangen door eentje van 30A. Door de kortsluiting (bleek later) vloog ook die zekering er steeds uit. Die persoon heeft wel de bedrading moeten vervangen omdat de boel was opgerookt, hoewel de 30A zakering er ook steeds uit vloog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2008 10:04 #1210747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pomp

Jan-Geert schreef : als je zekering er steeds uitklapt moet je er een iets zwaardere inzetten de pomp is dan bijna ten einde

Zwaarder ben ik ook niet zo voor.
Dat de pomp ten einde is ben ik natuurlijk niet zo blij mee. Heb al wat gelezen over vervangen en inbouw/buitenbouw van de pomp.
Heeft iemand toevallig foto's van de verschillende versies. Heb een twintank met volgens mij wel een klepje erop.
Zal eens een foto schieten vanavond.
Bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2008 10:21 #1210748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom ?
Waarom denk je dat je pomp kapot is ? Zit de tank er 3-4 ton in (zo lang gaan ze meestal mee) of maakt de pomp rare geluiden ?Dat de zekering eruit vliegt door een te zwaar lopende pomp is een suggestie, volgens mij is nog niet bewezen dat juist die zekering eruit vliegt (door meting) en dat dat niet door bijv. een kapot gesleten kabel komt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2008 10:30 #1210749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Henk, Mijn pomp ging
Hoi Henk,
Mijn pomp ging maar 250k mee en volgens mij ben ik geen uitzondering. Daar komt bij dat regelmatig echt leeg rijden van de tank (in geval van Vialle LPi) de levensduur van de pomp ernstig kan bekorten. Althans, dat is de vigerende visie hier op het forum volgens mij. Dus 3-4 ton lijkt mij aan nunancering toe. Voor een vuistregel is hij wel erg opportunistisch zo.
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2008 10:50 #1210751 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb onlangs op Discovery
Ik heb onlangs op Discovery een programma gezien waarbij alle soldeerverbindingen en andere verbindingen (koperdraadje in buisje met schroefje) afgekit werden met heldere siliconen pasta.Misschien ook een oplossing : schone zekeringen in een schoon kastje en dan gewoon volspuiten met siliconenpasta voor een water- en condensdichte verpakking.Geeft natuurlijk wel wat gefriemel als er een zekering kapot is, maar wanneer gebeurt dat nou.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2008 11:02 #1210752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pomp

henk 940LPT schreef : Waarom denk je dat je pomp kapot is ? Zit de tank er 3-4 ton in (zo lang gaan ze meestal mee) of maakt de pomp rare geluiden ?Dat de zekering eruit vliegt door een te zwaar lopende pomp is een suggestie, volgens mij is nog niet bewezen dat juist die zekering eruit vliegt (door meting) en dat dat niet door bijv. een kapot gesleten kabel komt.

Ik ga uit van de suggesties hier aan gegeven. Heb nog niks gemeten of gekeken welke zekering waar bij hoort.
Ik heb gisteren en eergisteren harder gereden dan normaal ca 160Km/h daarna de wagen uitgezet en niks aan de hand.
Daarna na circa een half uur weer gestart en een klein stukje gereden en toen begon het, dus 2 dagen hetzelfde.
Vandaag gewoon gereden en nu nog steeds niks, geen problemen. Kijken wat het vanmiddag is.
Bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2008 12:20 #1210755 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3 tot 4 ton
Waar ik die 3 tot 4 ton precies vandaan heb gehaald weet ik niet meer zo 1, 2, 3, volgens mij waren het cijfers van Vialle/gasboeren. Volgens mij wel haalbaar als je m niet leegrijdt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2008 14:19 #1210763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasboer?
Twee dagen geleden een Vialle gasboer aan de lijn die beweerde dat een pomp bij 1,5 ton toch wel op is...nadat ik 'm had vetreld dat mijn pomp er zo'n 1,5 ton op heeft zitten.
Dus als je me een Vialle gasboer kan aanbevelen die aangeeft dat een pomp 3 tot 4 ton meegaat, dan wil ik met diegene graag verder praten over mijn Vialle installatie
Joost 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2008 19:21 #1210773 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben het zat
Vandaag en gister weer herhaaldelijk instorten toerental op lpg, met als gevolg afslaan. Ik ga de 4 zekeringen na mijn vakantie op een andere manier monteren, ik wil zeker zijn dat dat niet de oorzaak is en de kosten zijn te overzien.  Ik denk in een IP65 kunststof behuizing met thules voor de kabels en een zekeringhouder. Het valt me trouwens wel op dat mijn lampje soms snel knippert (groen) tijdens overschakelen. Zal daar mijn gasboer morgen over bellen, vraag m dan meteen naar de levensduur van de pompen. Die van mij zit er nu ongeveer 130K in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2008 12:06 #1210832 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lpi injectoren
Henk ik weet niet of je er iets aan hebt maar mijn auto stoterde heel af en toe op lpg bij vermogen vragen onder de 2500 toeren.Ik vond 1 losse injector en nadat ik die weer gelijmd had was het euvel weer een tijd over.Na een jaar weer het zelfde probleem en weer die zelfde injector los.Weer lijmen en weer over.Laatst had hij het weer en toen zaten alle injectoren gewoon vast.Was wel na een lange rit uit frankrijk met caravan.Moeilijk lopen en de volgende dag slecht starten nadat hij op lpg afsloeg.Toen hij weer liep en bleef lopen op lpg (wel beroerd) kwam ik onder de kap 1 injector tegen die dus wel vast zat maar kouder aanvoelde dan de andere injectoren.Ik denk dat deze bevroren was.De hele dag had de auto af en toe last van dit verschijnsel.De volgende dag wel tijd dus de even gekeken en het bleek het rubberen ringetje te zijn wat tussen de injector en de houder zit.Deze was gescheurd.Nieuw ringetje er in en de klachten waren minder maar niet over.Nu zit er een klein beetje vloeibare pakking tussen met een nieuw ringetje en de klachten zijn weer weg.Ik heb in drie jaar tijd twee keer de voorste injector gelijmd , 1 keer de achterste en alle ringetjes een keer vervangen.De pomp zit er nu bijna 330000km in maar dat weet ik niet zeker.Kocht de auto met 270000km dus misschien is er voor die tijd een pomp wissel gedaan.Misschien heb je er niks aan maar ik denk dat elke ervaring met lpi kan helpen zoeken.Veel sucses verder.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC