Die vier stiekeme zekeringetjes...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 21:00 #1065892 door V700 register
Die vier stiekeme zekeringetjes... is gemaakt door V700 register
Ze zitten, open en bloot, naast de LPI-computer.
Vuil, vocht & viezigheid kan er zo in. Prachtconstructie...not.
Deze ochtend wilde mijn auto niet meer op gas lopen. Sterker nog, alle stroom was er af.
Daarna wel weer lampjes, maar afslaan bij overschakelen (in D bij 110 km/u...en bedankt!)
Duurde ook lang voordat hij overschakelde naar LPG of hij deed 't meteen...Kortom: chaos!
Einde dag bij Jan thuis toch eens die gluiperige zekeringen afgekrabt en teruggezet. En ja hoor: opgelost.
Zo simpel kan het zijn. Dus LPI-rijders: elk half jaar de bende opschuren en contactspray erop scheelt ooit frustratie.
Joost

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 21:11 #1205007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eigenlijk
ben ik van plan mijn 4 LPI zekeringen (en nog een 5e, ergens anders voor) op te bergen in een meer waterdichte oplossing. ik verdenk ze ook een beetje van wazige storingen.

wellicht zijn daar meer geinteresseerden voor? ik zal eens kijken wat er mogelijk is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 22:05 #1205019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
Had ik ook al aan gedacht, maar is lastig omdat het ook echt waterdicht moet zijn.
Een beetje vocht erin = constant condens door de warmte van de motor = nog meer problemen.
Maar 't is een interessante optie.
Joost 

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 22:14 #1205020 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Mooi.
Mooi om te horen dat we je probleem zo simpel hebben kunnen oplossen, Joost. Overigens nog bedankt voor de leuke boeken. De gascomputer houd je maar als reserve, ik heb er toch niets meer aan en hij lag hier maar stof te vangen. En een goede fles houd je nog van me tegoed. Het was gezellig.
Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 22:19 #1205021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Conrad...
... heeft steek-zekering-kastjes voor, als ik het mij goed herinner, zes zekeringen. De zekeringen zitten onder een transparante kap en de elektrische aansluitingen zitten aan de buitenkant, passend voor kabelschoentjes.
Bas leest een draadje met als titel "zekeringen" ongetwijfeld. Iets voor een groupbuy?
Groetjes uit het na-zwaar-onweer-opdrogende-en-blikseminslag-brand-blussende Zuiden,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 11:02 #1205051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukkig
Inderdaad mooi om te lezen dat je zondere verdere storingen weer goed thuis bent gekomen.
Ik zal je zo de foto's van gisteren sturen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 12:18 #1205063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prima hoor.

jgootzen schreef : Bas leest een draadje met als titel "zekeringen" ongetwijfeld. Iets voor een groupbuy?

Maar Conrad zou niet mijn preferred supplier zijn, zeg maar.Hij past in een enveloppe door de brievenbus (houder is 25 mm dik), dus dat is geen punt, maar ik moet even kijken of ik ergens onder de minimale bestelwaarde uit kan komen, want de hele kwantumkorting gaat te niet, door bezorgkosten.
Als Henk zelf hiermee niet aan de slag gaat, wil ik het best op me nemen. Ik zal intussen eens rondkijken naar alternatieven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 12:29 #1205066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden

Baseman schreef : Ik zal intussen eens rondkijken naar alternatieven.

Voor net iets meer dan 5,50 kan ie al op de mat liggen, bij afname van 11 stuks.Je zit met het aangehaalde conrad ding, natuurlijk wel met de AMP-schuifstekers onderaan, is dat niet het probleem verplaatsen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 12:34 #1205068 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
zoals Joost opmerkt zou het in het meest ideale geval helemaal waterdicht moeten zijn (zeg maar IP65).

ander alternatief is de conrad oplossen. spatwaterdicht, maar ik denk dat condens er wel uit trekt. probleem is dat de aanslag volgens mij niet door liters water komt, maar meer veroorzaakt wordt door aggressieve invloeden van buitenaf (vocht, zoute lucht). om te voorkomen dat de laatste invloed hebben zou je toch terug moeten naar IP65.

ik heb al weer even gekeken, maar ontdek nog niet zo snel iets wat richting IP65 gaat. ik kan nog even verder zoeken. oplossing die nu wel door mijn achterhoofd spookt is een IP65 behuizing met daarin een conrad zekeringhouder. warteltjes voor de kabels. hoop werk en een oplossing die wel wat ruimte vraagt, maar dan is het ook OK. eerst nog maar eens kijken naar makkelijker oplossingen.

opmerking van Bas snijdt natuurlijk ook hout: groupbuy heeft alleen zin als de korting (substantieel) groter is dan de verzendkosten. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 12:37 #1205069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic probleem verplaatsen
aan de ene kant verplaats je inderaad het probleem. aan de andere kant, hoe ver wil je gaan ? LPE ook in pakken (stekkers onderin ??)  in het uiterste geval zou je je hele auto vacuum moeten zuigen met zon blokker vacuum zak en de stofzuiger

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC