LPi en de wet van de voortschrijdende ellende? Opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2008 21:22 #1191977
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De oplossing lag in Assen...
Mede volvoïtislijders,
Als je er zelf niet meer uitkomt.. experts inschakelen. In dit geval in de vorm van personeel van Olijve gasinbouw in Assen, waar men, ondanks drukke werkzaamheden, bereid was om mijn auto "er even tussendoor" onder de loep te nemen.
Diagnose: inderdaad twee loszittende injectoren.
Remedie: spruitstuk gedemonteerd, injectoren losgehaald, ringen vervangen, houders vervangen, gelijmd (!), pakking vervangen en spuitstuk weer gemonteerd. (En alle vervangen onderdeeltjes keurig bewaard om vervangingsnoodzaak te kunnen aantonen.)
Resultaat: weer een gezond lopende b230fk op LPG en op benzine.
En dat voor een klant die ze niet kennen, maar intussen natuurlijk wel in het bestand staat.. Zateragochtend vroeg vertrek naar (hoop ik) de sneeuw, met betaalbare brandstof onderweg.
Als je er zelf niet meer uitkomt.. experts inschakelen. In dit geval in de vorm van personeel van Olijve gasinbouw in Assen, waar men, ondanks drukke werkzaamheden, bereid was om mijn auto "er even tussendoor" onder de loep te nemen.
Diagnose: inderdaad twee loszittende injectoren.
Remedie: spruitstuk gedemonteerd, injectoren losgehaald, ringen vervangen, houders vervangen, gelijmd (!), pakking vervangen en spuitstuk weer gemonteerd. (En alle vervangen onderdeeltjes keurig bewaard om vervangingsnoodzaak te kunnen aantonen.)
Resultaat: weer een gezond lopende b230fk op LPG en op benzine.
En dat voor een klant die ze niet kennen, maar intussen natuurlijk wel in het bestand staat.. Zateragochtend vroeg vertrek naar (hoop ik) de sneeuw, met betaalbare brandstof onderweg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2008 09:51 #1192001
door V700 register
Fijn dat 't is opgelost, Hans!
Wil je ook vertellen wat 't geintje in Assen je gekost heeft?
Groet,
Joost
Beantwoord door V700 register in topic Mooi!
Fijn dat 't is opgelost, Hans!
Wil je ook vertellen wat 't geintje in Assen je gekost heeft?
Groet,
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2008 15:21 #1192024
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niets geheims aan hoor..
de kassa tikte op net over de € 230 af...
niet leuk, maar viel me eigenlijk ook niet tegen..

niet leuk, maar viel me eigenlijk ook niet tegen..

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2008 21:55 #1192182
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zie je onderweg?
Ik zit dan in een zilveren V90 onderweg naar Frankrijk.
groet,
groet,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2008 22:02 #1192184
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarschijnlijk niet..
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-02-2008 22:18 #1192188
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Injectoren
De lpi-injectoren al op lekken/verstopt gecontroleerd?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2008 16:12 #1192630
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel info, weinig concrete oplossingen.
Je zegt dat je het gevoel hebt dat hij soms te veel krijgt. Ik kan je aanraden als hij het weer doet te stoppen en even een benzine-injector los te trekken. Reageert de motor daarop terwijl hij op gas staat dan loopt hij op twee brandstoffen... Brandstof-schakelrelais vervangen a 110e en het probleem is opgelost.
Groeten Lars.
Groeten Lars.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-02-2008 18:37 #1192836
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of........
Ik val er maar zo in...........
De vorige reactie beschrijft een mogelijk falend brandstof relais, als oorzaak van het op twee brandstoffen lopen.
Maar dan kan ook de benzinedrukregelaar nog stuk zijn, dan druppelt er tijdens het op gas rijden benzine uit. De gelijktijdige verbranding van twee brandstoffen levert een onregelmatige loop op, vooral bij stationair draaien. De benzinedrukregelaar is het tonnetje dat voorop de injectierail zit. Kost, als ik me goed herinner rond € 75,-. Te checken door tijdens stationairloop op gas het afvoerende slangetje los te trekken om te zien of dit vochtig is van de benzine, ook een benzinelucht/geur is verdacht.
Succes en groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54
De vorige reactie beschrijft een mogelijk falend brandstof relais, als oorzaak van het op twee brandstoffen lopen.
Maar dan kan ook de benzinedrukregelaar nog stuk zijn, dan druppelt er tijdens het op gas rijden benzine uit. De gelijktijdige verbranding van twee brandstoffen levert een onregelmatige loop op, vooral bij stationair draaien. De benzinedrukregelaar is het tonnetje dat voorop de injectierail zit. Kost, als ik me goed herinner rond € 75,-. Te checken door tijdens stationairloop op gas het afvoerende slangetje los te trekken om te zien of dit vochtig is van de benzine, ook een benzinelucht/geur is verdacht.
Succes en groet,
Hans van Oostveen, lidnr 54
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2008 17:37 #1192924
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik lees
toch echt dat het probleem al opgelost is mensen en om bij een fijn lopende motor nu van alles los te gaan halen.....................
Moderators: Jerry Stam