LPi en de wet van de voortschrijdende ellende? Opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
dan heb ik het verkeerd opgevat. Je zou niet de eerste zijn die zo iets overkomt want laten we wel wezen, de meesten kijken niet naar de lampjes. Kreten als "ach meneer de wegenwachter, daar let ik nooit op" komen nog geregeld voor. Dat heb ik van een wegenwachter die nu met de VUT is.
Jacques
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Misschien wel een heel dom idee, maar:Baseman schreef : Ik ga van het weekend de verdamper, de computer en de luchtmassameter vervangen (stuk voor stuk natuurlijk) en ben erg benieuwd of dat het euvel bij mij verhelpt.
Vervang ze eens alle drie tegelijk. Als het euvel dan verholpen is, weet je dat het aan een van de drie (verdamper, computer of LMM) ligt en kun je één voor één de originele onderdelen weer terugzetten. Is het euvel niet verholpen, dan weet je al na één "proefperiode" dat het niet aan een van deze drie onderdelen ligt en kun je verder zoeken.
BTW ik ga er even van uit, dat je alle onderdelen al hebt en dus geen extra uitgaves hoeft te maken.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het goed is liggen ze eind deze week of zaterdag in de bus, allemaal afkomstig van een naar zeggen, prima rijdende B230FB.Wellicht is het inderdaad een idee allemaal tegelijk te vervangen, ik zal er mijn gedachten eens over laten gaan.Mathy schreef : BTW ik ga er even van uit, dat je alle onderdelen al hebt en dus geen extra uitgaves hoeft te maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn 940 met Vialle LPI wil ook nog wel eens schokken, maar 't is minimaal.
Bij mij zit 1 van de injectoren een beetje los en dat zie ik als de oorzaak.
Losse injectoren is een LPI-kwaaltje. Als er bij jou meerdere los zitten, pak je misschien erg veel valse lucht.
Je kunt zo controleren of ze loszitten, onder het spruitstuk.
Overigens is een van onze leden een ster in het vastzetten van die injectoren.
Ik ga hem dit voorjaar vragen die van mij aan te pakken
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de installatie laten installeren bij <a href=" www.lpgallround.nl/ "> www.lpgallround.nl in spijkenisse. Ik heb erg goede ervaring met ze, ze kunnen gehele lpg en auto systeem uitlezen en je misschien vertellen wat er aan jou auto mankeert voordat je allerlei goed werkende dingen blijft vervangen.

vrgr

Anno
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Bij welke km stand is het gas bij jou ingebouwd? ik heb een 230ft op het oog met 226.000km op benzine. Zou lpg inbouw nog tot problemen kunnen leiden bij deze km stand?
De Vialle installatie kost nu €2.100. Is dat ongeveer de marktprijs of zijn er nog alternatieven en wat is de beste installatie?
gr.
Eric
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanwege de turbo wordt een lpi installatie aangeraden om eventuele backfire te voorkomen. Het overschakelen naar gas gaat ook veel mooier dan met een verdamperinstallatie.

gr

Anno
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alle suggesties over verdampers, mengstukken etcetera... DIE HEEFT IE NIET!
LPI is vloeibare inspuiting, 1 injector per cylinder. Je hebt een pomp in de tank, een drukregelaar onder de motorkap en een set injectoren - that's it! Dan nog wat electronica die het benzine injector signaal vertaalt naar een lpg injector signaal en de omschakeling verzorgt - klaar.
Laat de LPi installatie eens uitlezen of de inspuitdruk goed is op snelheid (er zit een sensor in de drukregelaar - daarmee sluit je pomp/afsluiter/filter problemen uit) en als dat niet helpt kan het nog maar twee dingen zijn: afstelling of 1 of meerdere versleten injectoren.
Zo moeilijk is LPI niet, het wordt alleen moeilijk gemaakt doordat er helaas weinig kennis over is. En dat is Vialle z'n eigen schuld - ze zijn niet scheutig met echt technische documentatie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zat 1 lpi injector een beetje los en die heb ik weer vastgelijmt waarna het probleem een tijdje over was.
Een paar weken geleden begon het weer na een jaar probleemloos gereden te hebben.
Onderweg met een zware aanhanger en de auto erg vol begon het dus weer.
Bij een tankstation gestopt en even gekeken, de eerste injector zat weer een beetje los en er zat ijs omheen.
Weer gelijmt en het was een stuk minder maar nog steeds een beetje ijs hoewel minder dan de vorige keer.
Nog maar eens goed gekeken en......
Het ruberen ringetje tussen de injector en de houder was kapot.
Nieuw ringetje geplaatst met een klein beetje vloeibare pakking en hij rijd nu nog soepeler als de dag dat ik hem kocht.
Eens kijken voor hoelang het nu goed gaat.
Tip
Timen (lid van de club) heeft een alternatief om de 4 injectoren wel goed en blijfend goed vast te zetten.
Grote kans dat het stotteren bij jou ook veroorzaakt word door een losse injector.
Ik vermoed dat de injector geheel of gedeeltelijk bevriest omdat hij geen goed contact maakt met het spruitstuk en dat het stotteren daardoor veroorzaakt word.
Na het overschakelen op benzine zuigt hij een beetje bevroren ijs en lpg aan en stottert het nog een beetje.
Altans dat vermoed ik.